Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nandoman schreef:Ik heb net een paard gekocht dat oorspronkelijk uit Tsjechië komt en zag dat ze in haar nek, net achter de oren, een brandmerk heeft zitten. Er staat BA. Dit staat ook op haar stamboekpapieren met nog een heel lang nummer erachter. Weet iemand wat dit betekent of waar ik meer informatie kan vinden?
Kan altijd vragen of iemand het kan vertalen, maar dan weet ik nog niet waar die BA voor staat
Nandoman schreef:Paard is pas een maand of 3 in Nederland, dus de verkoper weet ook niet veel van de papieren af. En de papieren zijn allemaal in het Tsjechisch en daar kom ik dus niet uit!Kan altijd vragen of iemand het kan vertalen, maar dan weet ik nog niet waar die BA voor staat
![]()
Ik hoopte dat iemand hier informatie had of een
verwijzing naar een internetsite of zoiets.

Nandoman schreef:Waar verwijst die link eigenlijk naar?

Nandoman schreef:Ik ben erachter dat ik helemaal fout zat! Via Google heb ik ontdekt dat ze uit Hongarije komt en helemaal niet uit Tsjechië, zoals mij verteld was bij de verkoop. Aangezien toch geen snars begrijp van haar papieren, heb ik er toen niet verder naar gezocht en aangenomen dat het zo was. Maar nu blijkt ze dus uit Hongarije te komen.
Afstamming is Goliath x Aldato.
Nandoman schreef:Vind ik knap van je dat dit allemaal zo zeker weet zeg!
Bedankt iig voor je hulp, maar hier heb ik niet zo veel aan.
Ik zoek wel verder, heb genoeg bewijs om erachter te komen.
Nandoman schreef:Je zal wel een punt hebben met dat paspoort, maar in het entingsboekje staat ook een blz met gegevens over het paard, zoals omschrijving en aftekeningen. Zou het dan een soort gecombineerd entingsboekje/paspoort kunnen zijn?
Nandoman schreef:Maar nou weet ik nog steeds niet waar dat brandmerk "BA" voor staat
Nandoman schreef:Mijn merrie heeft ook
Furioso in haar bloedlijn, alleen heet deze Furiso II (Cirfandli) 1969. Dus een nazaat van jouw Furioso vermoed ik.
Ik ben nog lang niet klaar met speuren!
Nandoman schreef:Afstamming is Goliath x Aldato.
Nandoman schreef:Ik heb de stamboom gescand en staat nu als pdf bestand opgeslagen. Ik weet alleen niet hoe ik die hier dan kan plaatsen
ceasario schreef:Nandoman schreef:Ik heb de stamboom gescand en staat nu als pdf bestand opgeslagen. Ik weet alleen niet hoe ik die hier dan kan plaatsen
pb maar
KWPN