Karakters Tolando, Krack C, Flemmingh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

irene15

Karakters Tolando, Krack C, Flemmingh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:48

Eind april wordt mijn merrie gedekt, nu heb ik samen met mijn instructrice een selectie gemaakt van de hengsten die erg bij mijn merrie zouden passen. (Merrie = Ubis x Pericles)
ik ben erg benieuwd naar de karakters van de hensten (Tolando, Krack C en Flemmingh) en hoe zij deze doorfokken.
Zoals te zien zijn het allemaal hengsten die familie van elkaar zijn, mijn instructrice is erg te spreken over Flemmingh en ik vind Tolando erg gaaf,
Informatie over de hengsten zelf en nakomelingen is dus erg welkom!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:35

Ik lees in je web logdat je minder bloed wilt, dan zou mijn eerste keuze zeker niet Flemmingh of Krack c zijn. Zeker Flemming zal meer toevoegen.

Rubiquil is misschien niet eens zo'n gekke keuze.

Wat zou je zeggen van Polanksy of misschien Upper-class? Uppie is wel royaler ontwikkeld dan Polanksy.
Of Negro.

Heb je ook een foto van de merrie op stand?

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:42

In je web log staat dat de rug niet te lang mag zijn. Dan vallen in mijn ogen Krack C en Flemmingh af, deze fokken dit sterk door. Van Tolando is nog niet zoveel bekend, maar je kunt daar ook je vraagtekens plaatsen. Karakters van Flemminghs en Krack C's zijn super. Ik zelf een Flemmingh, en heb nog nooit zo'n lief paard meegemaakt.

Als je aan front, compact, maat en bruin/zwart denkt, denk ik aan Rhodium. Of natuurlijk een andere Ferro-zoon/nafok. Special D lijkt me ook niet zo'n verkeerde. Maar een standfoto van je merrie zou wel handig zijn.

ceasario

Re: Karakters Tolando, Krack C, Flemmingh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 17:44

irene15 schreef:
Eind april wordt mijn merrie gedekt, nu heb ik samen met mijn instructrice een selectie gemaakt van de hengsten die erg bij mijn merrie zouden passen. (Merrie = Ubis x Pericles)
ik ben erg benieuwd naar de karakters van de hensten (Tolando, Krack C en Flemmingh) en hoe zij deze doorfokken.
Zoals te zien zijn het allemaal hengsten die familie van elkaar zijn, mijn instructrice is erg te spreken over Flemmingh en ik vind Tolando erg gaaf,

Fokt die instructrice ook ?

Je hebt Ubis en een volbloed.
Als je een beetje nadenkt ga je kijken hoe een bepaalde hengst of "topper" ontstaan is.
Hoe is bv. Uptown ontstaan.??

En van daaruit ga je werken i.p.v. zo maar uit een stel hengsten te kiezen omdat er weer een stel papegaaien het menen te weten.

Fokken doe je haast alleen , vermeerdere met z'n allen.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:25

Ik heb een 6 jarige Krack C merrie, werkwillig, leergierig, nuchter, kortom erg fijn paard, voor foto's zie onderschrift of profiel

irene15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 19:14

*Leest even blog terug*
Dat klopt inderdaad dat ik dat toen heb neergezet, daar kom ik nu op terug, ik heb me er nu beter in verdiept, de merrie is zeker niet te lang in de rug maar wel langgelijnd. De kleur maakt niet uit alles is welkom.

Mijn instructrice zit al lang in het vak, of ze zelf heeft gefokt weet ik eerlijk gezegd niet maar ik ben nu al 3 maanden bezig met hengsten keuze waarbij niet alleen zij, maar ook andere mensen bij zijn betrokken. Ik ben ook bij de hengstencompetitie geweest en al meerdere hengsten houders gemaild. hier helaas niets op terug gekregen. Ik heb er dus niet zomaar drie uitgezocht, dit is bewust gedaan.

Ik ben zelf geen Ferro- fan om het zo maar even te noemen. Heb nakomelingen gezien van hemzelf, metall en rodium en ik was vooral over de karakters niet erg te spreken.
De keuze komt waarschijnlijk toch bij een van deze drie. Ik was vooral benieuwd naar de karakters!
Stand foto niet op deze pc, ik zal kijken of ik heb op mn profiel krijg een deze dagen.

Een bijna volle broer of zus van Uptown fokken lijkt mij ook erg leuk natuurlijk! Maar door mijn 'nare' ervaringen(er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen!) met Ferro-zoons en nakomelingen daarvan heb ik hier toch vanaf gezien. Over Tolando was ik erg te spreken in Den Bosch, en doordat hij het bloed van Flemmingh en Rubinstein voert heeft hij een prima dressuur afstamming.

Ik ben dus vooral erg benieuwd naar ervaringen met nakomelingen!

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 19:54

Luister naar het advies van Ceasario! Daar heb je wat aan.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:03

irene15 schreef:
*Leest even blog terug*
Dat klopt inderdaad dat ik dat toen heb neergezet, daar kom ik nu op terug, ik heb me er nu beter in verdiept, de merrie is zeker niet te lang in de rug maar wel langgelijnd. De kleur maakt niet uit alles is welkom.

Mijn instructrice zit al lang in het vak, of ze zelf heeft gefokt weet ik eerlijk gezegd niet maar ik ben nu al 3 maanden bezig met hengsten keuze waarbij niet alleen zij, maar ook andere mensen bij zijn betrokken. Ik ben ook bij de hengstencompetitie geweest en al meerdere hengsten houders gemaild. hier helaas niets op terug gekregen. Ik heb er dus niet zomaar drie uitgezocht, dit is bewust gedaan.

Ik ben zelf geen Ferro- fan om het zo maar even te noemen. Heb nakomelingen gezien van hemzelf, metall en rodium en ik was vooral over de karakters niet erg te spreken.
De keuze komt waarschijnlijk toch bij een van deze drie. Ik was vooral benieuwd naar de karakters!
Stand foto niet op deze pc, ik zal kijken of ik heb op mn profiel krijg een deze dagen.

Een bijna volle broer of zus van Uptown fokken lijkt mij ook
erg leuk

natuurlijk! Maar door mijn 'nare' ervaringen(er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen!) met Ferro-zoons en nakomelingen daarvan heb ik hier toch vanaf gezien. Over Tolando was ik erg te spreken in Den Bosch, en doordat hij het bloed van Flemmingh en Rubinstein voert heeft hij een prima dressuur afstamming.

Ik ben dus vooral erg benieuwd naar ervaringen met nakomelingen!

Ik kan je nog een advies geven voor deze merrie.
Als je een slappe dweil wil ,moet zeker vermeerdere met een hengst die tekort schiet in zijn verbindingen of lang is en hoogbenig.
Die garantie zal die Instructrice niet geven.

irene15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 20:43

@ ceasario
welke hengst raad jij mij aan dan?
foto's staan op de blog

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 21:08

irene15 schreef:
@ ceasario
welke hengst raad jij mij aan dan?
foto's staan op de blog

Ik raad je niks aan.
Het is geen pakje boter dat je koopt.

Als je wil fokken dan dien je wat genetisch inzicht te ontwikkelen.

Wil je gewoon een veulentje zoek je gewoon rond voor je date.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:25

irene15 schreef:
ik ben erg benieuwd naar de karakters van de hensten (Tolando,
Krack C
en Flemmingh) en hoe zij deze doorfokken.

Had zeker last van een Hernia-aanval.

http://www.zwolleinternational.nl/pages ... resd11.htm

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 07:47

Zwolle: Gribaldi imponerende Best Stallion 19-03-2006

Een angstige IPS Krack C maakte de weg vanavond plotseling vrij voor een nieuwe Best Stallion. Gribaldi pakte nu de titel en dat deed hij met verve.

Natuurlijk, Krack C liet enorm veel punten liggen door na het groeten rechtsomkeert te maken en bijna de baan te verlaten. En de angst verliet Krack gedurende de hele proef niet, 70.30 % was het resultaat.
Even tevoren hadden IPS Gribaldi en Edward Gal werkelijk de Kür van hun leven laten zien. Eén en al harmonie en evenwicht, een foutloze, geweldig doorleefde voorstelling: 75.35 %.
BMC Relevant, nu veel minder behoudend voorgesteld door Marlies van Baalen, profiteerde en legde beslag op de tweede plaats. Goethe en Krack C deelden plaats drie, Broere Montecristo eindigde als vijfde, gevolgd door IPS Painted Black.

(DWR voor KWPN, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 09:18

Wat is nou precies jou probleem dan ceasario?

ceasario schreef:

Als je wil fokken dan dien je wat genetisch inzicht te ontwikkelen.

Dat is zij aan het ontwikkelen door haar instructrice en door middel van bokt, niemand word met dat inzicht geboren!!! Maar op deze manier krijgt zij ook die kans niet om dat te ontwikkelen, beetje flauw vind ik dat!!!

De TS vertrouwt op haar instructrice en vraagt nu enkel om extra info zodat ze zich beter kan verdiepen.
Jij kent het paard van de TS niet eens, dus hoe kan jij nou bepalen of een flemmingh nazaat daar op zou passen of niet? Dat jij nou niet gecharmeerd ben van die hengsten is jou goed recht....
Maar ik vind dit een beetje flauw, je haalt de TS haar keuze helemaal naar beneden....TS gaat daar goed op in door te vragen wat jíj er dan van vind, daar geef je geen antwoord op en vervolgens ga je verder haar keuze de grond in te stampen! Op deze manier heeft TS erg weinig aan de de "professionaliteit" van bokt!!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:30

Ik zou er iig geen Ferro bloed opzetten,Kennedy fokt lastige karakters door en Ubis ook.Dat Uptown toevallig wel gelukt is,zegt mischien meer wat over het feit wie hem rijd.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:36

Elisa2 schreef:
Ik zou er iig geen Ferro bloed opzetten,Kennedy fokt lastige karakters door en Ubis ook.Dat Uptown toevallig wel gelukt is,zegt mischien meer wat over het feit wie hem rijd.

Dat was te zien gisteren bij Krack C
En zou de TS een lastig paard hebben ? ( Ubis vader)

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:45

Ik weet niet of het paard zelf lastig is ,maar het zit inieder geval wel in de genen.Dus dan zou ik er persoonlijk rekening mee houden wat ik erop zet.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:46

Elisa2 schreef:
Ik weet niet of het paard zelf lastig is ,maar het zit inieder geval wel in de genen.Dus dan zou ik er persoonlijk rekening mee houden wat ik erop zet.

Ik denk dat je zomaar wat roept.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:51

Elisa2 schreef:
Ik zou er iig geen Ferro bloed opzetten,Kennedy fokt lastige karakters door (..)

Dat is onzin.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:55

Om even op karakter terug te komen.

Ik had een korte Uniform merrie, die vrij lastig met werken kon zijn. Vanwege haar korte lijf en robuste uitstraling en haar niet echt werklustige karakter heb ik voor Flemmingh gekozen.

Ik heb de mazzel gehad dat wat ik voor ogen had te fokken ik ook daadwerkelijk gefokt heb.

Ondermeer een paard met een geweldig karakter. Wel een écht karakter, maar een die me niet in de steek laat en waarop je kan vertrouwen, en een heel portie humor heeft.

Ik heb wel mazzel gehad. Je kan natuurlijk zo goed mogelijk proberen voors en tegens met elkaar te machen, maar het blijft gokken.

Ik ben heel blij de keuze van Flemmingh !! (voor mijn geval)

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:56

ceasario schreef:
Elisa2 schreef:

Ja of jij...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:57

VValar schreef:
Elisa2 schreef:
Ik zou er iig geen Ferro bloed opzetten,Kennedy fokt lastige karakters door (..)

Dat is onzin.

Heb je weleens de moeite genomen om bijvoorbeeld de topics over Kennedy's door te lezen?

ellen_vg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 11:57

Hey,
ikzelf heb een bijna driejarige merrie van Flemmingh, namelijk Flemmingh X Ronaldo. Het is echt een zalig paardje, loopt lekker en heeft een super karakter. Ze leert ongeloofelijk snel en gaat lekker voor je door het vuur. Wel is het een bloedpaardje, maar met een correcte en consequente opvoeding vind ik dat enkel en alleen een voordeel.
Zoals Ludora zegt, is Watch me ook een paardje waarop je kan vertrouwen en zij heeft ook wel wat humor! Steekt overal haar neus tussen en deinst voor niets terug
Voor foto's zie mijn profiel!
Indien nog vragen hoor ik het wel...
Ellen

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:28

Elisa2 schreef:
Heb je weleens de moeite genomen om bijvoorbeeld de topics over Kennedy's door te lezen?

Ja dat heb ik zeker. Maar ik haal mijn informatie uit wat betrouwbare bronnen dan uit een topic vol krijsend pennygeweld.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:29

Elisa2 schreef:
ceasario schreef:
[

[/quote]

Ja of jij...

Citaat:

Dat zijn Jij bakken.

Hier onder een nrps dekhengst 14 jaar geleden met een meisje er op van 15 jaar.

Afstamming;
Ubis x Nurzeus x Erdball xx X Amor.

Kan niet beter voor de schij ters van tegenwoordig.

Afbeelding

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 12:40

VValar schreef:
Elisa2 schreef:

Ja dat heb ik zeker. Maar ik haal mijn informatie uit wat betrouwbare bronnen dan uit een topic vol krijsend pennygeweld.

Nou aangezien de meeste mensen hier {volgens de zelfbenoemde deskundigen} daar onder vallen.En de meeste mensen die fokadvies vragen daar ook onder vallen.Lijkt het me toch wel verstandig dat als al die "penny"s niet met die paarden van die hengst om kunnen gaan,dat bloed dan ook niet te adviseren.