Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
irene15 schreef:Eind april wordt mijn merrie gedekt, nu heb ik samen met mijn instructrice een selectie gemaakt van de hengsten die erg bij mijn merrie zouden passen. (Merrie = Ubis x Pericles)
ik ben erg benieuwd naar de karakters van de hensten (Tolando, Krack C en Flemmingh) en hoe zij deze doorfokken.
Zoals te zien zijn het allemaal hengsten die familie van elkaar zijn, mijn instructrice is erg te spreken over Flemmingh en ik vind Tolando erg gaaf,
Informatie over de hengsten zelf en nakomelingen is dus erg welkom!
irene15 schreef:*Leest even blog terug*
Dat klopt inderdaad dat ik dat toen heb neergezet, daar kom ik nu op terug, ik heb me er nu beter in verdiept, de merrie is zeker niet te lang in de rug maar wel langgelijnd. De kleur maakt niet uit alles is welkom.
Mijn instructrice zit al lang in het vak, of ze zelf heeft gefokt weet ik eerlijk gezegd niet maar ik ben nu al 3 maanden bezig met hengsten keuze waarbij niet alleen zij, maar ook andere mensen bij zijn betrokken. Ik ben ook bij de hengstencompetitie geweest en al meerdere hengsten houders gemaild. hier helaas niets op terug gekregen. Ik heb er dus niet zomaar drie uitgezocht, dit is bewust gedaan.
Ik ben zelf geen Ferro- fan om het zo maar even te noemen. Heb nakomelingen gezien van hemzelf, metall en rodium en ik was vooral over de karakters niet erg te spreken.
De keuze komt waarschijnlijk toch bij een van deze drie. Ik was vooral benieuwd naar de karakters!
Stand foto niet op deze pc, ik zal kijken of ik heb op mn profiel krijg een deze dagen.
Een bijna volle broer of zus van Uptown fokken lijkt mij ook
erg leuk
natuurlijk! Maar door mijn 'nare' ervaringen(er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen!) met Ferro-zoons en nakomelingen daarvan heb ik hier toch vanaf gezien. Over Tolando was ik erg te spreken in Den Bosch, en doordat hij het bloed van Flemmingh en Rubinstein voert heeft hij een prima dressuur afstamming.
Ik ben dus vooral erg benieuwd naar ervaringen met nakomelingen!
irene15 schreef:@ ceasario
welke hengst raad jij mij aan dan?
foto's staan op de blog
irene15 schreef:ik ben erg benieuwd naar de karakters van de hensten (Tolando,
Krack C en Flemmingh) en hoe zij deze doorfokken.
Zoals te zien zijn het allemaal hengsten die familie van elkaar zijn, mijn instructrice is erg te spreken over Flemmingh en ik vind Tolando erg gaaf,
Informatie over de hengsten zelf en nakomelingen is dus erg welkom!
ceasario schreef:
Als je wil fokken dan dien je wat genetisch inzicht te ontwikkelen.
Elisa2 schreef:Ik zou er iig geen Ferro bloed opzetten,Kennedy fokt lastige karakters door en Ubis ook.Dat Uptown toevallig wel gelukt is,zegt mischien meer wat over het feit wie hem rijd.
Elisa2 schreef:Ik weet niet of het paard zelf lastig is ,maar het zit inieder geval wel in de genen.Dus dan zou ik er persoonlijk rekening mee houden wat ik erop zet.
Elisa2 schreef:Ik zou er iig geen Ferro bloed opzetten,Kennedy fokt lastige karakters door (..)
ceasario schreef:Elisa2 schreef:Ik weet niet of het paard zelf lastig is ,maar het zit inieder geval wel in de genen.Dus dan zou ik er persoonlijk rekening mee houden wat ik erop zet.
Ik denk dat je zomaar wat roept.
VValar schreef:Elisa2 schreef:Ik zou er iig geen Ferro bloed opzetten,Kennedy fokt lastige karakters door (..)
Dat is onzin.
Elisa2 schreef:Heb je weleens de moeite genomen om bijvoorbeeld de topics over Kennedy's door te lezen?
Elisa2 schreef:ceasario schreef:[
Ik denk dat je zomaar wat roept.
[/quote]
Ja of jij...
Citaat:Ik weet niet of het paard zelf lastig is ,maar het zit inieder geval wel in de genen.Dus dan zou ik er persoonlijk rekening mee houden wat ik erop zet.
VValar schreef:Elisa2 schreef:Heb je weleens de moeite genomen om bijvoorbeeld de topics over Kennedy's door te lezen?
Ja dat heb ik zeker. Maar ik haal mijn informatie uit wat betrouwbare bronnen dan uit een topic vol krijsend pennygeweld.