polansky veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

patty1985

polansky veulens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 19:49

wie heeft er mooie polansky veulens?? Hoe is hun karakter en hebben jullie foto's???????

Manon

Re: polansky veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:42

Geen veulen, wel 1,5 jarige, wordt met juni 2 . Foto staat in profiel.

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 21:51

Ik ga dit topic volgen
Ik verwacht er zelf een eind april.

Odin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 07:37

Bij ons op stal staat er een, die wordt in juni al weer 4. Ik heb helaas geen foto's. Het is een enorm aansprekend dier met behoorlijk wat maat, mooi donkerbruin met alleen 2 witte achtervoetjes. Hij kan erg mooi bewegen en heeft een goed karakter, alhoewel hij wat mij betreft wel wat minder flegmatiek had mogen zijn.

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-06 20:23

klinkt goed ben erg benieuwd wat eruit komt bij mijn merrie ze is zelf voskleurig en dat is zeker erg dominant he?????

olafj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:20

nee, vos is niet dominant.
Er is wel eens eerder een topic over geweest.
Als jou merrie een vos is en de vader een donker bruine, maar de moeder van de vader (of wie dan ook achter de vader) dan draagt de donker bruine hengst een vos gen en dan word de kans op een vos groter

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:22

patty1985 schreef:
klinkt goed ben erg benieuwd wat eruit komt bij mijn merrie ze is zelf voskleurig en dat is zeker erg dominant he?????

jij hebt toch een bruine Negro merrie??

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 22:25

ik heb ook een polansky een aansprekend ding met super bewegingen
zeer rustig karakter als hij eenmaal weet dat jij de baas bent.
Buiten super braaf en met veel publiek wil die nog wel eens graag laten zien.
Hij is schimmel.
foto's staan in me profiel.
Het zijn wel grove uitdagers en blijven je door en door op de proef stellen en testen.
Het kunnen best wel grote klieren zijn.

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 13:50

Ik heb vorige jaar een Polansky x Ferro ingereden, een zeer mooi beest. Een chique donkerbruin/zwarte met kolletje en 2 witte achtervoetjes. Ik weet niet precies in hoeverre Polansky zelf dominant is, want het paard was een exacte kopie van zijn moeder. Zowel qua karakter als qua uiterlijk.

Over het karakter kan ik trouwens heel duidelijk zijn, zeeeer betrouwbaar. Als hij ergens van schrok ging hij eerst kijken wat er was, en niet als een debiel door de bak heen. Op stal was het ook echt een kroelerd, alleen met laden en water was het wel een beetje een zeikerd.

Het exterieur liet nog wel een beetje te wensen over, Polansky fokt vaak een beetje kort voorbeen, zo ook bij hem. En de hals was voor het mooie wat te lang. De croupe had ook wat platter gemogen. Er staat nog een foto van zijn hoofd in mijn profiel trouwens.

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 17:10

nee ik heb een vos merrie van lancet.Ze is zelf best vors mooie dikke hals en mooie bouw ook erg goede bewegingen.De moeder van mijn merrie is bruin en lancet donker bruin.Polansky is zwart zijn vader en opa ook de moeder van polansky is een vos dus ja weet het echt niet.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:17

Fysiomeid schreef:
. Op stal was het ook echt een kroelerd, alleen met laden en water was het wel een beetje een zeikerd.

.

Haha die van mij heeft hetzelfde, maar dat zal wel toeval zijn

Polansky heeft wel vos gen. De moeder van mijn merrie was gewoon bruin, Polansky zwart en toch kwam er een vos uit Maargoed, een mooie vos is niet lelijk he.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:24

Dat polanksy het vosgen heeft kan ook niet anders. Z'n moeder is immers een vos en die kan niks anders doorgeven behalve het vosgen.

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 18:43

als je me even je email mailt dan stuur ik je even zo'n 20 foto's door van polansky's

Melanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:00

Wij zijn onze 3 jarig PolanskyX Wolfgang aan het zadelmak maken.
Hij pakt het echt heel goed op en is ook heel lief op stal enzo.

Voor foto's vande eerste 2x erop zie viewtopic.php?f=10&t=550068&hilit=

Manon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:04

Sammie schreef:
Dat polanksy het vosgen heeft kan ook niet anders. Z'n moeder is immers een vos en die kan niks anders doorgeven behalve het vosgen.

Ah dat wist ik niet Maargoed, hij heeft het dus wel

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 22:44

Manon schreef:
Maargoed, een mooie vos is niet lelijk he.

Nee manon, een mooi paard kent geen kleur, haha

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-06 16:05

nee dat is waar een mooi paard kent geen kleur maar ben wel benieuwd het is altijd spannend toch denk dat de meeste toekomstige boktmamma's zo denken als hun merrie bijna zover is hahaha.Kan echt niet meer wachten tot mijn kleine humpeltje door de wei dartelt haha.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:52

Nee kan ook niet wachten (mijn polanskymerrie van bijna 4 jr krijgt in juni veulentje van obelisk). Ben echt benieuwd wat het wordt en hoe het eruit gaan zien

Poehee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-06 21:32

Ik heb ook een polansky van 3,5 het is een polansky X candy boy X roemer voor foto's moet je maar ff je email door geven via pm dan zal ik je wat foto's mailen. De mijne is groot, uiteraard een donkere vos met kol en snep en drie witte voetjes waarvan 2 achter en een voor. Heeft over zijn hele lichaam donkere zwarte vlekken, is op stal erg lief en in de bak voor een polansky erg kijkerig en bangig, wel braaf maar zeker geen dooie. Heeft veel bespiering voor zijn leeftijd en erg veel front. Wel een echt plat polansky hoofd. Kom je nog kijken woensdagavond 5 april naar polansky (hengstenshow) op de manege in oud beijerland?? Daar lopen dan ook enkele nakomelingen mee en een aantal veulentjes van dit jaar!!

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 09:05

Wij hebben een polanskyxsaros, een vosmerrie van bijna drie jaar. In mijn profiel staat een foto van haar als 2 jarige, niet echt een charmante foto maar ja, een tweejarige is meestal niet zo heel mooi..... Ze is nu dus drie en we zijn langzaam aan bezig haar te beleren en zadelmak te maken. Ze heeft goede gangen ze zou alleen wat meer massa mogen hebben, ze is nu 164 hoog. Haar karakter is zeer goed, een hele brave nuchtere merrie die bijna nergens van schrikt en heel makkelijk in de omgang is. Eind van de zomer zal ik eens foto's gaan plaatsen als ze onder het zadel is.

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:39

Ik ga wel naar de show toe.
Maar weet iemand ook of Polansky met een show meeloopt wat meer in het noorden??
Dat is wel iets dichterbij voor mij..

utjelover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:45

wij hebben een polanskyxglendale. Een bijna vierjarige hengst ook een vos!

ElskedZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 11:45

Wij hebben een 2,5 jarige voskleurige hengst...
De merrie waaruit hij komt is bruin.....
Helaas heb ik geen foto's.
Wel is hij als veulen 2de geworden in Zuid-Holland, en heeft hij meegedaan op de Nationale Veulen-Keuring....
Het is een super betrouwbare hengst, echt een schatje, leert snel. Voor karakter geef ik hem een 10, als veulen was het gelijk al een heel lief kroel veulen.
Dus ik kan hem alleen maar aanraden.

apenstaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-06 12:04

Ik heb een polanksy x zeoliet ruin. nu 4 jaar oud. Op de foto 3,5
Hij is echt heel braaf maar een jong paard.

Afbeelding

patty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-06 20:34

Ik zou graag komen kijken naar die hengsten show alleen mijn merrie is 2 paril uitgerekend dus kan zijn dat ze dan nog niet bevallen is en ja dan blijf ik natuurlijk bij haar .Maar ik hoor erg goede dingen over hem hoor heb hem ook gekozen voor zijn karakter.Mijn merrie is van lancet dus ja de meeste weten hoe lancet afstammelingen zijn moet wel zeggen dat zij erg lief en betrouwbaar is maar er zit een flinke kop op hahaha.Ik hoop dat t een gezond lief betrouwbaar en mooi veulen is.