Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Jura schreef:En is het nog steeds zo dat je alleen hoeft voor te brengen op de keuring, wanneer moeten ze ook vrij bewegen en springen?
)Jura schreef:Ik zou uitgaan van Wijdenes(29 juni) of Wormerveer(3 juli)Ik wil dit jaar graag met mijn 3 jarige merrie naar de keuring (in Middenbeemster).
Ik zou even kijken hoe de hals het mooiste uitkomt, gewoon een kwestie van thuis van te voren uitproberenCitaat:Even over het vlechten: ik weet dat ze op de keuring in tegenstelling tot wedstrijden, liever heel veel kleine knotjes zien (inplaats van grote met naald en draad gevlochten knotten). Maar mijn merrie heeft gigantisch dikke manen, zou ik niet toch met naald en draad kunnen vlechten?

Citaat:Ook heb ik een vraag over het hoofdstel. Je kunt natuurlijk gewoon de sperriem eraf halen, maar je hebt toch ook speciale voorbrenghoofdstelletjes? Volgens mij zijn die mooier om voor te brengen. Weet iemand waar je die kunt kopen, de meeste ruitersportwinkel waar ik ben geweest verkopen ze niet.

.

Verder natuurlijk helemaal opscheren (hoofd/oren/benen/staart) staat veruit het netst en verfijnd het beenwerk en hoofd ook erg!