Foto Lingh....Fokkersbedrog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Foto Lingh....Fokkersbedrog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 11:59

Ga naar http://www.lingh.nl/nl/fokkerij.htm en kijk eens goed naar de foto, de horizon loopt niet horizontaal. Ik weet waar de foto genomen is en het is daar gewoon vlak.

M.i. is deze foto zo gedraaid om een niet zo'n beste rug te camoufleren.
Neem daar bij de 2 foto's + filmpje van de Lingh veulens waarop ze flink overbouwd zijn en beslist niet dragen, zowel op stand als op beweging. Het lijkt er dus op dat hij dit stevig vererft.

Zien jullie ook iets raars aan de stand van zijn voorbenen?

PineApple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:02

idd de horizon is scheef
zijn voorbenen staan voor elkaar lijkt het wel

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:04

het is inderdaad een beetje vreemde foto

Trudy_dJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:15

Ik vind het er ook allemaal maar erg raar uit zien.
In het filmpje is inderdaad te zien dat het veulen niet mooi zijn hals op zijn lichaam zet, maar deze een beetje vooruit drukt.

Wat betreft zijn voorbenen. Als ze echt daadwerkelijk zo voor elkaar staan, vind ik het wel erg raar dat ze deze foto op de site hebben geplaats. Zet Lingh dan even recht en wel goed op de foto. Tenzij hij altijd zo staat natuurlijk. Maar aangezien ik Lingh nog niet in het echt gezien heb, kan ik hier over dus moeilijk een oordeel geven.

petraaken

Re: Foto Lingh....Fokkersbedrog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:33

dat van die foto is niet echt abnormaal hoor. Moet je eens bij foto's van hengsten kijken. Zowel in Nederland als in andere landen wordt er aan de foto's gesleuteld. Zelfs binnenbakken worden in duitsland soms flinke heuvels. (buitenbakken trouwens ook hoor)

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 12:34

In dit geval is het wel tekenend dat de nu bekende veulens die slechte rug wel meegekregen hebben.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:34

Ik denk dat het beeld zo lijkt omdat de fotograaf misschien niet "parallel"staat met dr scheiding tussen stenen en gras!
linkerkant is het pad ook breder als rechts op de foto!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:41

De horizon klopt inderdaad niet helemaal. Er worden vaak foto's "gemanipuleerd" , ik heb wel eens gezien dat er een hele andere ruiter op een paard werd "geplakt.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:43

Dit is nog niets vergeleken bij de foto's die ik soms te zien krijg van andere hengsten! Bijna elke foto wordt wel geretoucheerd, of niet paralel aan de horizon genomen. Ik vind deze nog wel mee vallen eigenlijk.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 12:52

Op het Topic van Blingh in de kraamstal staat de foto zoals ie moet zijn en daar valt de slechte rug echt op

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:55

Had ze al ergens geplaatst, maar hier toch nog een keer.

Afbeelding

Afbeelding

Paard wordt er wel degelijk beter van. Maar de echte kenners zullen hier wel doorheen kijken toch?

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 12:59

Lekker makkelijk oordelen van een foto van maar een veulen

RodaniaJaman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:09

Uhm k heb horen zeggen door een fotograaf dat ze meestal de foto's zo iets omhoog maken dat het lijkt dat hij bergopwaarts in het model zou staan en ook zo moet lopen....
ik vind t bedrog en sinds dien kijk k anders tegen fotos aan!!!

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:20

Verstandige fokkers wachten de afstammelingenkeuring af. Dan is ook duidelijker op wat voor merries deze subliem presterende hengst het beste past.

Gevolgtrekkingen maken uit 2 veulens is wel heel erg knap

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:33

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:35

Hij is leuk gevonden Cor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 13:43

Sjappie schreef:
Paard wordt er wel degelijk beter van. Maar de echte kenners zullen hier wel doorheen kijken toch?

Als mensen met een modehengst willen dekken moeten ze dat lekker zelf weten, ik denk dat het wel of niet veranderen van de foto nieteens uitmaakt, ze nemen hem toch wel.
Niet veel echte kenners zullen hem op dit moment gebruiken denk ik.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 14:32

Ik weet in elk geval zeker dat ik hem niet zal gebruiken. 2 veulens waarvan 1 uit echt een goede moeder ( die ander weet ik niet ) en dan toch zulke veulens produceren. Het zijn niet alleen foto's maar ook het filmpje op de site van Lingh. Als hengsteneigenaar zou ik die niet eens gebruiken.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:00

Ga haar maar eens in het echt bekijken bij van de Goor zou ik zeggen

Knap dat mensen aan de hand van 2 veulens al de taak van de veulen keuringscommissie over kunnen nemen zeg!

En als de merrie een geweldig goede merrie is wilt het nog niet zeggen dat er automatisch bij iedere hengst een geweldig veulen uitkomt natuurlijk, maar nogmaals ga haar maar even in het echt bekijken!
Het is misschien nog geen Poetin (lijkt me logisch) maar het is heel wat meer dan de doorsnee veulentjes die ik af en toe zie, we zullen zien hoe ze uitgroeid!!!

Er zijn mensen die Lingh gebruiken omdat ze hem zo geweldig vinden onder Edward en niet kijken of hij bij hun merrie past, maar niet iedereen zal zonder na te denken zo een bedrag aan dekgeld uitgeven natuurlijk.
Maar hier op bokt zijn er ook duidelijk een hoop mensen die uit principe al zeggen dat Lingh een waardeloos vaderdier zal zijn, omdat ze niet mee willen gaan in dat modebeeld (wat best meevalt).
Wacht toch gewoon het afstammelingen onderzoek even af zou ik zeggen!

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:03

CGJ12 schreef:

Hahaha. Doen we met de Duitse herders ook. Ik heb les in ringtraining en daar zijden ze ook je moet hem met de voorpoten op de bult zetten dan ziet het er voor het oog mooier uit

Maar daar moet je inderdaad door heen kijken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:56

ik luister weleens naar de al wat oudere fokkers die al wat succesen gehad hebben: nooit de zoon nemen als de vader er nog is.
Tenzij de zoon dus beter aansluit kies ik in dit geval dus duidelijk voor Flemmingh zelf. Dát is wel een vaderdier.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:10

Ling mag dan wel niet perfect zijn, commercieel is hij iig wel en hij presteerd ook.

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 17:17

[***] schreef:
ik luister weleens naar de al wat oudere fokkers die al wat succesen gehad hebben: nooit de zoon nemen als de vader er nog is.
Tenzij de zoon dus beter aansluit kies ik in dit geval dus duidelijk voor Flemmingh zelf. Dát is wel een vaderdier.

Dat vind ik een goede opmerking! (gaat niet altijd op, maar toch...)

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 18:12

Lingh is niet voor niets in de eerste bezichtiging al afgewezen destijds. Helaas kennen we het systeem dat een GP hengst voor het KWPN alleen maar een onderzoek naar stalgedrag hoeven te doen. Een dekbeperking zou voor zo'n hengst wel heel wenselijk zijn. En ik zeg niet op voorhand dat hij een waardeloos vaderdier is, hij heeft alleen wel zn beperkingen en flinke ook.

Ieder zn keus, commercieel gezien is het slim maar op een papier kun je echt niet rijden.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:17

Helemaal mee eens,door de training heeft hij ook veel meer bespiering enzo gekregen,wat eventuele zwakke punten kan camoufleren.Ook weet je niet wat zijn natuurlijke aanleg is,want dat heb je nooit gezien {voordat er iemand op zat}.Het zou ook weleens heel positief uit kunnen pakken,dus ik ben wel heel benieuwd.