Kent iemand de welsh A hengst Dare Devill?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romanzo

Kent iemand de welsh A hengst Dare Devill?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 08:55

Kent iemand deze hengst Dare Devill H1605 Stamboek Sectie A Vos 1.21?

lotttttttt

Re: Kent iemand de welsh A hengst Dare Devill?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:38

Hmm sorry nooit van gehoor, heb even voor je op allbreed gegeken, staat niks. Op google ook niet, waarom zoek je hem?

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:06

Nou ik heb ook al via google gezocht hij is de vader van mijn nieuwe pony en ik vind het leuk om zoveel mogelijk over der voor ouders te vinden en ik wil graag een "stamboom"maken met foto's

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:09

Dare Devil is een half broer van mijn hengst. Zijn vader is Moorcock Bracken, de moeder is Lowland Daffodil. Zij is van Criban King Bee.
Fokker is R. Blokzijl uit Wezep.
Dare Devil is dacht ooit goedgekeurd voor het NWPCS, maar is nu basisboek hengst in Duitsland als het goed is. Op de site van het NWPCS staat als eigenaar:Gebr. Vijverberg, Zuilichem
Hij in 1999 op de nationale veiling in Nederland verkocht voor 1900 gulden.

Moorcock Bracken
Afbeelding
Afbeelding

Kan geen foto's vinden van Dare Devill, maar zal even wat fokkers vragen.

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 23:37

Melanie ernorm bedank voor deze info en de mooie foto's van moorcock bracken maar wat raar dat ik over (moorcock bracken) hem ook niets op internet kon vinden of zoek ik dan verkeerd?

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:34

moorcock bracken ken ik wel

Rivendell

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:09

Bracken is idd moeilijk te vinden op internet. Volgens mij staat hij ook al een tijd niet meer in Nederland, maar in Duitsland. Ik heb een merrie uit een moeder van Bracken.
Heb je ook een pb gestuurd. Zal vanavond nog even zoeken naar foto's. Rowfant Saul was trouwens een smokey, heb er alleen een zwart wit foto van.

Dnies90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:17

als ik het goed heb leeft ie toch niet meer
wij hebben er 2 op stal van moorcock bracken nakommelingen

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:39

Rowfant Saul

Afbeelding

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 08:09

Dare Devill is gebruikt op stal Ruimzicht en op stal Kompas, daar zal je waarschijnlijk de meeste nakomelingen van aantreffen. Is alweer een tijdje geleden.

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 10:06

Ok dank Melanie voor de foto van Rowfant Saul ik had stiekem gehoopt dat je ook nog een foto van Dare Devill had kunnen bemachtigen

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:24

Rowfant Saul twee keer heb de tweede maar weggehaald. Ik heb ook de moeder van Saul goed gekend. Ze was een hele mooie palomino merrie (Twyford Springtime). Rowfant Saul heeft ook drie halfzussen gehad in Nederlands, Hofke's Susan (v. Rowfant Chamois), Hofke's Gemma (v Criban Star Fiddle) en Hofke's Danielle (v. Criban Star Fiddle).

Susan was moeder van een nationaal kampioene sektie C, Gemma was een mooie valk merrie op stal Valkenhof en Danielle was een hele mooie vos-sabino, die ik helaas uit het oog verloren ben.

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 11:59

Joost durf het haast niet te vragen maar je hebt zeker geen foto van Saul z'n moeder? ik heb namelijk een klein dochter van een dochter van hem en ik ben zoveel mogelijk foto's aan het verzamelen om een stamboom met foto's te kunnen makken.

joostvangestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:16

Romanzo: zoek maar naar een foto van Revel Spring Song. Er zijn geloof ik ook wel foto's van Springtime, maar dat wordt dan wel even een zoektocht naar het archief uit de jaren 80...

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 12:40

Ik heb foto's van Coed Coch Barrog,Coed Coch Shon, Coed coch Madog, Coed Coch Seryddwr,Coed Coch Glyndwr,Twyford Gamecock en Bowdler Brightlight kunnen vinden wie zover als ik weet allemaar voorouders zijn van Saul Toch? Maar ik sta altijd nog open voor meer foto's . Mijn pony der ouder zijn Dare Devill en Conny C die een dochter is van Hisland Pye en Corrie wie weer een dochter is van Rowfant Saul en Biesdeel's Janet wie op haar beurt weer een dochter is van Leith Popover en Gorsty Mistwyn.Hislan Pye is een zoon van Revel pye en Hisland Thimble Revel pye is een zoon van Clan Pip en Revel Pinup en Hisland Thimble is een dochter van Brierwood Blue Boy en Revel Bobbin.van deze lijn heb ik foto's van Hisland Pye,Clan Pip, Coed Coch Glyndwr, Revolt ,Bowdler Brightlight,Coed Coch Barrog,Coed Coch Shon,Coed Coch Madog,Coed Coch Seryddwr,Grove Sprightly en Twyford Gamecock.
Op zich zoek ik dan nog een foto's van Coed Coch salsbri,Coed Coch mefusen,Bowdler BaronIItAN-y-bWLCH bERWYN,Sahara, Stanage PlanetTwyford Grendadier,Graven Sprightshot,Craven Sprightly,Pencock Playboy, Bowdler Blue Boy,Craven Master Sprite,Revel Atom Swell, Forest Tosca en Revel Chief Maja zo kan ik nog wel ff door gaan

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 12:54

En van Dare Devill's kant heb ik foto's van Moorcock Bracken, Revel Organge Pip, Clan Pip, Coed Coch Glyndwr,Revolt, Coed Coch Madog.Coed Coch Seryddwr, Rowfant Peacock,Twyford Gamerock, Marsh Crusader en Revel Cream Bun en van die lijn zoek ik dan nog foto's van Clan Tony,Clan Dana, Llwyn Tomtit,Tan-Y-Bwlch Berwyn,Twyford Grenadier,Revel Frolic, Revel Light,Pencock Playboy,Tanffynnon Twm Shanco,Coed Coch Erelwyn,Shimdda Hir Sprightly Shot,Revel Revolt,Revel Warrior, Snowdon Tywysog en Bolgoed Squire

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 01:44

joostvangestel schreef:
Dare Devill is gebruikt op stal Ruimzicht en op stal Kompas, ........

En op stal Polhaar, toendertijd in Rijssen gevestigd en momenteel in Uelsen, Duitsland.
Ik heb nog ergens een foto liggen van Dare Devill.
Dare Devill is op enig moment weer afgewezen als dekhengst door het NWPCS als ik het goed heb.

Van stal Kompas heb ik ooit een merrie gekocht met een merrieveulen van DD aan de voet. (Kompas Mandy)
Jaren later kreeg ik dit toenmalige veulen bij toeval nog eens ter dekking op stal. Ze had veel omzwervingen achter de rug (o.a. bloedtapperij) en was hierna in bezit gekomen van een (inmiddels overleden) fokker uit Vriezenveen.

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 10:19

Ik zou het onwijs gaaf vinden als het lukt om de foto's te zien te krijgen Kijk er dan ook met smart na uit

joostvangestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 10:29

romanzo schreef:
...zoek ik dan nog foto's van Clan Tony,Clan Dana, Llwyn Tomtit,Tan-Y-Bwlch Berwyn,Twyford Grenadier,Revel Frolic, Revel Light,Pencock Playboy,Tanffynnon Twm Shanco,Coed Coch Erelwyn,Shimdda Hir Sprightly Shot,Revel Revolt,Revel Warrior, Snowdon Tywysog en Bolgoed Squire

Ik weet wel foto's van de volgende:
- Clan Dana
- Twyford Grenadier
- Pendock Playboy

Van de rest zou ik ze ook graag hebben Tregoyd Starlight en Vardra Sunflower heb ik wel, die zitten achter Shimdda Hir Sprightly Shot.

joostvangestel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 11:12

romanzo schreef:
...zoek ik dan nog een foto's van Coed Coch Salsbri,Coed Coch Mefusen,Bowdler Baron II, Tan-Bwlch Berwyn, Sahara, Stanage Planet,Craven Sprightshot,Craven Sprightly, Bowdler Blue Boy,Craven Master Sprite,Revel Atom Swell, Forest Tosca en Revel Chief ..

- Coed Coch Salsbri: veel foto's zelfs via Google
- Coed Coch Mefusen, heel misschien.. weet niet zeker
- Tan-y-Bwlch Berwyn: volgens mij niet
- Sahara: is een foto van bekend
- Bowdler Blue Boy: zelfs via Google
- Forest Tosca: niet 100% zeker

Van de rest zijn er geen foto's volgens mij.

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 12:47

joostvangestel schreef:
romanzo schreef:
...zoek ik dan nog foto's van Clan Tony,Clan Dana, Llwyn Tomtit,Tan-Y-Bwlch Berwyn,Twyford Grenadier,Revel Frolic, Revel Light,Pencock Playboy,Tanffynnon Twm Shanco,Coed Coch Erelwyn,Shimdda Hir Sprightly Shot,Revel Revolt,Revel Warrior, Snowdon Tywysog en Bolgoed Squire

Ik weet wel foto's van de volgende:
- Clan Dana
- Twyford Grenadier
- Pendock Playboy

Van de rest zou ik ze ook graag hebben Tregoyd Starlight en Vardra Sunflower heb ik wel, die zitten achter Shimdda Hir Sprightly Shot.

Ok Joost hoe kan ik dan de foto's vinden van deze drie pony's?

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 12:48

joostvangestel schreef:
romanzo schreef:
...zoek ik dan nog een foto's van Coed Coch Salsbri,Coed Coch Mefusen,Bowdler Baron II, Tan-Bwlch Berwyn, Sahara, Stanage Planet,Craven Sprightshot,Craven Sprightly, Bowdler Blue Boy,Craven Master Sprite,Revel Atom Swell, Forest Tosca en Revel Chief ..

- Coed Coch Salsbri: veel foto's zelfs via Google (heb ik ook gezocht maar geen foto gevonden tot nu toe)
- Coed Coch Mefusen, heel misschien.. weet niet zeker
- Tan-y-Bwlch Berwyn: volgens mij niet
- Sahara: is een foto van bekend
- Bowdler Blue Boy: zelfs via Google (deze ook maar tot nu toe niets gevonden aan foto's)
- Forest Tosca: niet 100% zeker

Van de rest zijn er geen foto's volgens mij.

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 12:50

Lieve Joost kun mij uit leggen hoe ik deze foto's kan vinden a.u.b?

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 12:58

Tan-Y-Bwlych Berwyn
Afbeelding

Sahara
Afbeelding

romanzo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 13:02

Loolapelooza schreef:
Tan-Y-Bwlych Berwyn