Blue Hors Don Romantic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Andjena

Blue Hors Don Romantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 10:31

Wie kent of heeft nakomelingen van deze hengst ik wil graag weten hoe hij vererft goede en slechte eigenschappen enz. en of hij eventueel op een klasiek gebouwde merrie past

LDRD

Re: Blue Hors Don Romantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:30

Ik heb een bijna jaarling merrie van Don Romantic uit een Havidoff (enigszins klassieke) moeder.
Het is een paardje met een superlief maar alert karakter. Ze is erg makkelijk in de omgang en pikt alles erg makkelijk op.
De beweging is súper met een zeer sterk onderkomend achterbeen (maar dat hebben alle kinderen uit deze moeder) en een zéér fraai goed uit de schouder komend voorbeen mét knietje (en dat heeft ze zeker niet van haar moeder).
Ik was bang voor een misschien wat minder fraai hoofd (lang), maar dat is absoluut niet het geval.
Het is echt een aparte beweger en ik ben er supertevreden mee. Ik wil haar in principe voor de fok aanhouden, maar er is inmiddels belangstelling voor haar voor de sport.
Even afwachten, want helaas heeft ze wel een graasvoetje (staat consequent met het linkervoetje voor), dat welliswaar beter gaat, maar nog niet onder controle is. Daarbij moet ik nog aantekenen dat het echt een piepklein veulentje was dat enorm hard gegroeid is. Dit is vaak de oorzaak van een graasvoetje (botten groeien sneller dan pezen).
Foto kan ik helaas op dit moment niet plaatsen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 09:54

Hierbij even een foto als veulen. Helaas is het nu een echte naarling

Afbeelding

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:35

Wat een schitterend veulen is dat, LDRD!
Lijkt me een mooier type te worden dan de merrie - kijk uit naar 'volwassenere' fotos

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:52

Heb Blue Hors Don Romantic zelf gezien in Denemarken, we waren uitgenodigd en kregen hele rondleiding en Heb hem zelfs nog geaaid... Vind het een superapart beestje, en ben er echt gek op!! Alleen denk wel dat je de juiste merrie nodig hebt om hem te laten dekken.
Ken zelf geen nakomelingen ervan.

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:49

Dees schreef:
Wat een schitterend veulen is dat, LDRD!
Lijkt me een mooier type te worden dan de merrie - kijk uit naar 'volwassenere' fotos

Dank je. Ik durf geen recente foto's te laten zien hoor, want het is op dit moment een oerlelijke naarling .

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 09:52

Is inderdaad een heel mooi veulen LDRD. Mijn merrie heeft wel iets van de moeder. Ook het ouderwetse (lange) type maar een super achterbeen, veel balans en lenig. Deze hengst is dus nog wel een optie, twijfel tussen Rubiquil, Houston of Don Romantic.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 10:45

Qua hengst zou ik het dan wel weten.
Het is wel lastig met sperma bestellen van hem (DR) en de verzendkosten rijzen de pan uit als je niet oppast. Daarover zou ik zeer goede afspraken maken als ik jou was.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:22

LDRD schreef:
Qua hengst zou ik het dan wel weten.
Het is wel lastig met sperma bestellen van hem (DR) en de verzendkosten rijzen de pan uit als je niet oppast. Daarover zou ik zeer goede afspraken maken als ik jou was.

Wat was je kwijt voor de verzendkosten als ik zo vrij mag zijn dat te vragen? Wel een bloedmooi veulen hoor!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:01

Ze wilden mij voor de verzendkosten, 3x verzenden ruim 300 euro laten betalen.
Dat heb ik geweigerd, mede ook omdat de eerste keer was het te laat (wel op tijd besteld) en was het waardeloos, de tweede keer was het weer te laat (ook op tijd besteld) en de 3e keer was het eindelijk op tijd en was het goed spul.
Ik heb betaald wat me goed dunkte en daar heb ik nooit meer wat op gehoord.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:08

LDRD schreef:
Ze wilden mij voor de verzendkosten, 3x verzenden ruim 300 euro laten betalen.
Dat heb ik geweigerd, mede ook omdat de eerste keer was het te laat (wel op tijd besteld) en was het waardeloos, de tweede keer was het weer te laat (ook op tijd besteld) en de 3e keer was het eindelijk op tijd en was het goed spul.
Ik heb betaald wat me goed dunkte en daar heb ik nooit meer wat op gehoord.

Dat is erg veel geld, boven op het dekgeld zelf en alle bijkomende kosten! Terecht dat je niet betaald hebt! Als ze te laat zijn met verzenden is dat hun probleem, maar uiteindelijk heb je er wel een mooi veulen aan overgehouden.....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 08:56

Ja hoor, ik baal van het gedoe er omheen, maar ben supertevreden met het veulen en zou zo maar weer voor DR kiezen hoor.

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:08

LDRD jouw veulen is een reclame voor de hengst, echt een plaatje IMO

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 13:09

Thanks

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 09:06

Mansolein schreef:
Dat is erg veel geld, boven op het dekgeld zelf en alle bijkomende kosten! Terecht dat je niet betaald hebt! Als ze te laat zijn met verzenden is dat hun probleem, maar uiteindelijk heb je er wel een mooi veulen aan overgehouden.....

Vraagje: wáárom is het dekgeld van het beestje "slechts" 800 EURO?
Welk addertje zit hier onder het gras?

Komt dat misschien omdat de hengst wellicht nooit meer in de sport komt (zoiets las ik mbt tot zijn nekblessure) ?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 10:34

Volgens mij omdat de prijzen in Nederland absurt hoog zijn, is dit waarschijnlijk in Denemarken een normale prijs. Ik dnek niet dat er een 'addertje' onder het gras zit bij deze hengst.
Ik heb hem verder op video gezien in Denemarken, en daar was ie onregelmatig van voren, maar dat kan ieder paard wel eens zijn.. denk ik

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 11:03

CGJ12 schreef:
Vraagje:
wáárom is het dekgeld van het beestje "slechts" 800 EURO?

Welk addertje zit hier onder het gras?

Komt dat misschien omdat de hengst wellicht nooit meer in de sport komt (zoiets las ik mbt tot zijn nekblessure) ?

Hij was al ruim voor zijn nekblessure 800 euro hoor, dus dat kan het niet zijn.
Denk dat de prijzen voor jonge hengsten in Denemarken gewoon wat geringer zijn dan de belachelijke prijzen voor jonge onbewezen hengsten hier in Nederland.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:32

Voor de liefhebber even een foto van mijn DR jaarling nu:

Afbeelding

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:46

CGJ12 schreef:

wáárom is het dekgeld van het beestje "slechts" 800 EURO?

Mag ik je er op wijzen dat Houston (keur) ook 'slechts' 800 euro is, dus die prijs voor Don Romantic is niet zo abnormaal, eerder normaal.

Verder hoop ik dat mijn merrie net zo'n mooi veulen krijgt als die van
LDRD, want die vind ik ook als jaarling lang niet slecht. Ik moet alleen nog even een paar maandjes wachten.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:41

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 22:47

Ik heb het dit jaar niet aangedurfd.
Dan met name omdat de verzending van vers sperma toch problematisch is. Zelf "even" ophalen wordt me ook net te gortig.......

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:56

LDRD: wat een prachtig beestje, wat een zelfhouding al in de draf zoor die leeftijd! dat zie je niet vaak. Ik denk dat je hier later nog heel veel plezier mee krijgt.

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 07:57

CGJ12 schreef:
Ik heb het dit jaar niet aangedurfd.
Dan met name omdat de verzending van vers sperma toch problematisch is. Zelf "even" ophalen wordt me ook net te gortig.......

Verzending was inderdaad niet direkt eenvoudig en mbt de kosten heeft het ook nog wel een vervelend staartje gehad, maar dat is uiteindelijk opgelost.
Heb 1x diepvries gehad en dat was toen van zeer slechte kwaliteit (lees: zat niets levends in).
Daarentegen was het verse van héle goede kwaliteit.

LDRD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:01

sammie_44 schreef:
LDRD: wat een prachtig beestje, wat een zelfhouding al in de draf zoor die leeftijd! dat zie je niet vaak. Ik denk dat je hier later nog heel veel plezier mee krijgt.

Dank je. Het ligt ook zeker in de bedoeling om haar zelf te houden.
Overigens ben ik ook over het karakter zeer te spreken. Het is een heel attent paardje, braaf in de omgang en heel meewerkend.
Heb haar 2x aan de longe gehad en dat doet ze alsof ze nooit anders gedaan heeft. Het lijkt zelfs of ze nederlands verstaat, want ook reageert ze direkt op de stemcommando's .

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 08:39

Een mooi paardje hier mag je erg trots op zijn. We gaan dit jaar niet voor Don Romantic mede door de verzendsperma en mede doordat wij bang zijn dat de merrie tocht te klasiek en te zwaargebouwd is voor deze hengst. We hebben dit jaar jaar gekozen voor Houston Omdat hij veredeld op klassieke merries en er vers sperma aanwezig is. (Merrie werd vorig jaar wat moeilijk drachtig)