oei Hinke schiet op!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

oei Hinke schiet op!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:28

Hinke gaat hard nu vergeleken met zaterdag heeft ze meer uier maar nu heeft ze vergeleken met de foto's van vanmiddag ookalweer veel meer uier.Ze zou pas 4 mei haar veulen verwachten. In juni is ze nml voor het laatst gedekt. de eerste dekking was al 1 april maar ze was steeds niet drachtig. Gezien de ontwikkelingen nu vermoed ik dat ze WEL drachtig is geworden de eerste keer en dus rond 24 februari gaat veulenen

Afbeelding

Afbeelding
zaterdag...

Afbeelding
let op bolling van de pad

Afbeelding
Ik kan er ook voor geen meter meer op zitten die buik duwt mijn benen naar voren en ik vidn het lichtrijden erg lastig. was trouwens laatste keer ind e bak hoor nu verder alleen maar stapritjes buiten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
en het uier van vanmiddag!

Afbeelding
Libel blijft al achter inmiddels
Afbeelding

Afbeelding

AapjeAstrid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:31

Haar uier zit idd al wat voller
maar het kan nog best een tijdje duren hoor, voordat er een veulen komt.
Wel spannend, hopelijk komt er een mooi en gezodn veulen uit

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:35

Die uier is echt voller

Over dat je benen zo raar zitten door die dikke buik dat merkte ik vandaag ook zit echt vaag

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 20:43

stom zit dat he als ik kan doorzitten kan ik nog een beetje zitten maar met lichtrijden lijkt het alsof mijn kontachterover valt Nouja nog een maandje dan is die buik weer weg denk ik

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:47

waw ze heeft al een aardig buikje hoor!
Door welke hengst is ze gedekt?
hele mooie merrie verder!

Lilliputter

Re: oei Hinke schiet op!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:15

ik vindt het nogal mee vallen hoor,ik weet niet hoe oud je merrie is maar bij oudere merries hou je dat gewoon...

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:19

Ze wordt in Juli 5 weet niet of je dat al een oudere merrie vind. Vorig jaar had ze ongeveer een halve week voor de geboorte van het veulen net zoveel uier.

Ze is drachtig van Orbaldo II

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:21

sorry ik wist de leeftijd niet,mischien moet je er een dierenarts naar laten kijken,als ie nu geboren wordt,zal morgen niet zijn maar goed,dan is t wle te vroeg,6 weken van te voren kan want hebben wij ooit gehad met een ferro veulen,sucses ermee

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 21:25

jep maar vermoedelijk heeft het toch de eerste hengstigh3id wel gepkat. geen idee waarom ze nog 2 keer hengstig werd daarna misschien vond ze Orbaldo wel erg knap

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:26

ja dat zou kunnen ik hoop t voor je,wordt het geen dierenartsen werk,maar kan me ook bijna niet voorstellen dat een merrie al uier krijgt in februari als het veulen nog lang niet komt,onz emerrie heeft n miskraam gekregen maar geen uier gehad dus... het zal goed komen
Laatst bijgewerkt door Lilliputter op 16-02-06 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:27

o dat is de hengst uit je profiel?
wat ee prachtig dier is dat!!!

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:29

ooo wat spannend al!

Ik heb er zo'n spijt van dat ik Tweet nooit heb laten dekken. Vind het nu te laat voor haar.

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 21:38

Spannend hoor!
Je ziet al wel veel verschil

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:48

De uier is indd echt al vol, zeker als ze hem pas in mei zou moeten krijgen Ben erg benieuwd wanneer het veulen komt en hoe het eruit ziet
Spannend!

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 09:58

Lieve lieve Nimber, laat er aub een dierenarts oid bij komen, want het kan goed zijn dat het fout gaat!
Jouw verhaal is precies het zelfde als dat van mij vorig jaar. Alleen hadden we mijn merrie wel laten scannen, en was ze duidelijk "leeg"na de 1e dekking. Van de laatste dekking was de dus drachtig.
Maar ook een paar maanden te vroeg, kreeg ze alle tekenen van een geboorte, de dierenarts dacht in eerste instatie dat haar hormonen in de war waren. maar de geboorte werd gewoon in gezet met als gevolg 4 uur knokken met alsnog een dood veulen. We hebben er alles aan gedaan om hem in leven te houden maar hij was echt te jong.

Ik wil je niet bang maken, maar dit lijkt gewoon precies op mijn verhaal. Ik weet dus niet of je haar hebt laten scannen? Maar ik zou er toch eventueel een dierenarts naar laten kijken en desnoods een onderzoek laten uitvoeren. ( Bloedonderzoek oid. ik weet niet wat de mogelijkheden zijn sorry! )
Maar houd het toch in je achterhoofd dat het een veulen van de laatste dekking kan zijn!

Sorry dat ik niet optimistisch ben, maar ik hoop voor jou dat het veulen van de 1e dekking is en dat het gezond ter wereld komt! Succes ermee!!!

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:21

Schrikverhaal waldisney, maar wel iets om over na te denken

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:23

Ja sorry ik weet het, maar wij gingen er gezien de symptomen van de merrie, uier dikker, melk eruit e.d. Vanuit dat ze dan maar drachtig was van de 1e dekking. Helaas was het tegendeel waar.
Het is dus iets waar ze, aangezien de merrie nog wel 2 keer hengstig is geworden, rekening mee moet houden. Het is hard dat weet ik maar het kan gebeuren. Helaas. Al hoop ik natuurlijk voor haar dat, dit nu NIET het geval is!

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:11

waldisney de merrie is wel gescand na de 3de keer de eerste 2 keren niet, ze is toen door een vervanger gescand. Mijn eigen DA verteld hoelang ze heen zijn e.d. Deze zei alleen ja hoor mooi drachtig.
Ik ben er dus altijd vanuit gegaan dat ze dus 4 mei een veulen kreeg. Wel was ze heel erg dik maar ik vond dat ze ook wel een beetje vet was..(
Ik maak me eigenlijk geen zorgen omdat het allemaal net zo verloopt zoals haar vorige dracht Ook kwa uier ontwikkeling ed alleen iets eerder dus dan dat ik dacht dat de planning was

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:57

Ik hoop echt van harte dat alles goed gaat! Veel succes ermee! Ik gun het namelijk niemand om een te vroeg geboren ( dood ) veulen te krijgen.

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:17

En zijn er al veranderingen / vooruitgang opgetreden? Je houd ons wel op de hoogte he?

Meavey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:55

waldisney schreef:
Ik hoop echt van harte dat alles goed gaat! Veel succes ermee! Ik gun het namelijk niemand om een te vroeg geboren ( dood ) veulen te krijgen.

Zelfs als dat het geval is doe je er weinig aan, het moet er toch uit.
Als het idd de eerste keer al heeft gepakt is ze maar een week verwijderd van de datum, dus niks vreemds aan.
Het kan ook zijn dat de uier nu bij de 2de er al wat eerder is, dan bij het 1ste veulen.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 10:19

Ik ben vannacht niet thuis geweest ben vanmiddag weer thuis. ze heeftw at melk gedrupt maar dat was gister eitgenlijk ook weer over voor ik weg gintg. vannacht was er nog niets geboren iig dus we wachten (met heel veel spanning) af

IndianSummer

Re: oei Hinke schiet op!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 10:26

Spannend

Kido

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:47

dd erg spannend!!!!!

Noompiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 21:52

heey spannend heet je merrie Hinke? hahah zo ja dat is mijn achternaam