Junior STV opnieuw in de sport...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Junior STV opnieuw in de sport...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 23:46

Quote uit de Paardenkrant:

Citaat:
Na een lange onderbreking maakt de KWPN hengst Junior waarschijnlijk dit jaar zijn wedstrijdrentree. De hengst staat sinds een maand in training bij dressuur amazone Manuela Poulsen die woonachtig is in het Duitse grensgebied bij Sittard.

"Ik ben ontzettend blij met de mogelijkheid die ik krijg met Junior. De hengst is nog steeds eigendom van Biemans en ik hem hem nu ruim een maand in training. Tot dusver klikt het tussen ons. Junior is in de omgang en onder het zadel een braaf paard. We gaan rustig werken aan de conditie. We hebben nog geen planning gemaakt, maar waarschijnlijk zal ik Junior aan het begin van de zomer gaan starten. We gaan trainen bij Hans Peter Minderhoud, die de hengst ook op stal heeft gehad". vertelt de amazone.

Junior werd in het verleden gereden door onder meer Anky van Grunsven en Anne van Olst. De hengst zag het levenslicht in de stallen van Stoeterij 't Vierspan te Handel.
Manuela Poulsen is gevestigd in het duitse Selfkant en heeft daar haar dressuur/handelsstal. Momenteel heeft ze 11 paarden op stal, waarvan ze er 2 in het ZZ-licht uitbrengt. Met deze Grafiet (v. Grosso) en L'amour (v.Havidoff) nam Poulsen afgelopen weekend deel aan de kampioenschappen in de regio Limburg. Het resulteerde in een reservekampioenschap Klasse Z2 met Grafiet en een 5de plaats in het Z2 met L'amour.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd hoe dit gaat verlopen! Wat denken jullie? Hopelijk is er een goed management van de hengst!

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:05

Las het net in de PK. Ben benieuwd hoe het zal gaan! Heb ooit een hele fijne Junior merrie gehad. Zit te denken om hem opnieuw te gebruiken. Hij geeft wel hele mooie schimmeldressuurpaarden. En daar houd ik van!

Ik ben van mening met een goed management, dwz 1 persoon die met hem werkt en verzorgt het goed zou moeten gaan. De tijd zal het leren!

petraaken

Re: Junior STV opnieuw in de sport...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 07:36

huh, hij was toch verkocht naar Australië? Blijkt dus een roddel te zijn. Niemand die dus het risico wilde nemen.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 08:18

Ik had ook begrepen dat hij tijdens die veiling naar Australië was verkocht. Maarja dat klopte dus blijkbaar niet. Zal mij ook benieuwen hoe hij het gaat doen, heb het altijd een mooi paard gevonden. Weet iemand ook of hij dan weer ter dekking aangeboden zal worden?

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 10:32

Ik zal wel wat gemist hebben, maar wat is er dan eigenlijk gebeurd met Junior dat hij al bij zoveel ruiters/amazones geweest is en dat hij geveild is geweest? Is het dan een lastige hengst of zo? Want in de tijd dat Anky hem reed ging hij toch aardig goed, is wel al een tijd geleden geloof ik.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:16

Anky kon er toch niet mee overweg? net als zo vele andere ruiters.... tja, uniform bloed he?

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:17

Mooi beest! Zou leuk zijn als hij het in de sport ook (weer) leuk gaat doen.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:45

Leuk! Manuele is goed bezig zo te zien.
Ben benieuwd hem eens in de ring te gaan zien.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:51

Dit had ik gistermorgen al op de nieuwspagina gepost, beetje opletten mensen

Ik had zelf nog nooit van haar gehoord, maar ben erg benieuwd. Zal hij zijn leven dan toch gebeterd hebben?

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:58

Ik heb bij haar gelest.

Nistria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:31

Ben benieuwd hoe hij in de ring gaat, in de training gaan alle paarden super...

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:38

nou

cicero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:41

EINDELIJK!!!!! Hopen dat hij zn stekkie heeft gevonden.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:24

Oh super zeg!
Dat is nog eens goed nieuws!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 20:13

Ik ben benieuwd hoe dat gaat..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 22:33

Ik ken Manuela ook, ze is een goede amazone en rijd netjes, zondag was ze nog reservekampioen in de klasse Z2 op de Limburgse kampioenschappen. IK ben benieuwd hoe ze het gaat doen met Junior. Weet iemand in welke klasse ze gaat starten?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:03

Snowytje schreef:
zondag was ze nog reservekampioen in de klasse Z2 op de Limburgse kampioenschappen.

Zonder afbreuk te doen, is dit geen "leerpaard" (Grafiet (v. Grosso Z)

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:06

Ja dat klopt, Grafiet heeft Grand prix gelopen

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:08

Maar wat is het verleden van Junior STV precies? Is hij dan zo vervelend of wat dan ook ofzo? Ik lees er namelijk meer over, maar weet eigenlijk niet wat er met hem mis is

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:12

LadyLuna schreef:
Maar wat is het verleden van Junior STV precies? Is hij dan zo vervelend of wat dan ook ofzo? Ik lees er namelijk meer over, maar weet eigenlijk niet wat er met hem mis is

Er is niks mee ,maar elke paard is geen Z paard. (Konstant zijn)

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 01:24

Pascha schreef:
Anky kon er toch niet mee overweg? net als zo vele andere ruiters.... tja, uniform bloed he?

De ruiters en het paard GEEN probleem denk ik! Maar de eigenaars en de ruiters??????????????????

MANAGEMENT!!!!!!!!!!!!!! Heeeeel Belangrijk!

Ik denk trouwens dat je hier niet veel van moet verwachten. Junior gaat heus niet echt meer presteren op dit niveau (GP). Met alle respect, zeker niet met deze amazone. Een GP-waardig paard moet een GP-waardige ruiter/amazone krijgen. Maar ja, wat doe je als die niet meer willen samenwerken... MET!!!!

Dit is een verkooptuc denk ik...

(PS: ik hoop het van harte niet, want vind het een zeer aanspreken, ondergewaardeerd dier...)

Duveltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:32

Het ligt denk ik niet aan het paard dat ie bij een aantal ruiters weg is maar meer om de eigenaar....
Ben wel benieuwd hoe het nu gaat want in de ring moet ie het gaan doen (en daar heeft ie niet altijd zin in)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:35

Hoe oud is Junior trouwens? Hij zal ondertussen al wel aardig wit zijn

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 12:09

Duveltje schreef:
Het ligt denk ik niet aan het paard dat ie bij een aantal ruiters weg is maar meer om de eigenaar....
Ben wel benieuwd hoe het nu gaat want in de ring moet ie het gaan doen (en daar heeft ie niet altijd zin in)

Ligt het nu wel of niet aan het paard????

Toch opvallend dat er telkens voor het dekseizoen weer een verhaaltje in de Paardenkrant komt zo, scheelt wel weer veel advertentie geld natuurlijk.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 13:02

Sarabande, ik denk dat het aan beide ligt.
maar Junior is zeker niet heel makkelijk, wou regelmatig de ring niet in enz enz.
In mijn profiel staan foto's van mijn vorige paard, Junior STV x L'espoir. Was ook niet zo'n makkelijke