[TI] Twijfel jij ook wel eens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Anne

Twijfel jij ook wel eens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 19:47

Ik heb een ruin van bijna 3 (in maart). Ik heb hem ongeveer een maand of 4. Nog niet heel erg lang dus.
Maar toch soms twijfel ik welles of ik wel een goede keus gemaakt hebt. Ik vind hem erg lief en kan echt soms
lachen om zijn acties.Maar ik heb eigenlijk nog niet echt een gevoel dat hij en ik bij elkaar passen.
Ik voel niet echt een klik. En het is echt een schat van een paard hij doet geen vlieg kwaat.
Hij hapt alleen maar met zijn lipjes in je vingers omdat wat lekkers wilt.
(hij is erg verwend geweest bij vorige eigenaar)

Ik vroeg me nu eigenlijk af of meerdere mensen
die dit bij hun paard/tinker hebben of hebben gehad?
Dat jullie misschien ook welleens twijfelen.

groetjes Anne

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:51

ik moet eerlijk zeggen ik twijfel zo vaak want soms kan ze echt vevelend zijn. En me het bloed onder de nagels vandaan halen maar dan zijn der weer de leuke momenten. denk dat het normaal is dat je wel eens twijfelt

Anoniem

Re: Twijfel jij ook wel eens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:06

Ik twijfel een jaar na dato ook nog wel eens of het wel goedkomt tussen ons. Met mijn merrie heb ik nog steeds geen band, we hebben veel vooruitgang geboekt dat ik haar heb, maar zelfs maar het begin van een band? Ik voel het gewoon niet zo, ik weet wel dat het best klikt, en dat dingen goed gaat omdat ze me nu kent, maar een band is het voor mijn gevoel niet.

Verder moet je eigenlijk gewoon door je gevoel hierdoor laten leiden, met mijn andere merrie had ik ook pas na 2 jaar echt dat ik kon zeggen dat ik er een band mee had. Dat soort dingen moeten groeien Gewoon je tijd nemen en afwachten en verder lekker doordoen, dit moet groeien.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:17

toen ik hem zag was de klik er meteen maar idd de band is nu na 1.5jaar er nog niet? Hoe weet ik dit..wel ik heb nog een paardje en daar heb ik het wel mee.
Maar ik denk dat het in de mijne zijn karakter ligt...hij is zo onverschillig en kan gerust zonder mij weet je....Mijn ander paardje die kan nie zonder mij. Dan denk ik dat het wel ergens normaal is dat ik een betere band heb met mijn ander paardje.
Die klik moet er zeker zijn meteen, zoals liefde op het eerste gezicht.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:20

Geen enkele twijfel hier, alleen balen dat ik d'r niet eerder ben tegengekomen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:29

ik heb nog nooit getwijfeld. en soms moet je aan de klik werken en niet afwachten tot ie komt.

klik = band bij mij,
de andere klik is het moment 'ja dit is 'em' voor je em koopt. als die er niet was, had je je paardje niet moeten kopen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:34

Nou...hou je vast...
Ik heb Tinkerbell nu het vijfde jaar...en pas sinds dit jaar merk ik dat er echt hoop is dat het ooit helemaal goed gaat komen
Ik heb echt enkele jaren geen vooruitgang met haar geboekt...eerder achteruitgang
Pas sinds ik deze zomer een tweede tinker bijkocht, is Tinkerbell gaan openbloeien en merk ik dat zich een band tussen ons ontwikkelt...maar dat betekent ook geen rozengeur en manenschijn, want op sommige dagen gaat het écht nog steeds niet...en ik overdrijf écht niet!

Als ik het achteraf bekijk, ben ik heel tevree dat ik heb doorgezet...maar ik kan anderzijds wel begrijpen dat je het niet ziet zitten verder te gaan met een paard waar de "klik" er niet is...
Hangt nu ook van het verleden van het paard af: Tinkerbell heeft heel wat meegemaakt voor ze hier terechtkwam en ze is afstandelijk tegen alle mensen, niet alleen tegenover mij.
Als je echt geen goed gevoel hebt bij je paardje en je ziet niet meteen hoop op beterschap daarin, moet je misschien wel overwegen uit te kijken naar een nieuwe eigenaar waarmee je paardje wél een "klik" heeft. Ik schrijf het extra zo op, omdat ik vind dat je niet moet overhaasten en zeker ook het geluk van je tinker voorop moet stellen!!!

edit: ik heb pas gemerkt wat ik eigenlijk miste toen ik mijn tweede tink kocht en meteen smoor op dr werd op een foto en ook sinds haar aankomst meteen een band voelde zoals bij mijn haffie vroeger...

tis idd net zoals in de liefde:
ofwel liefde op teerste gezicht
ofwel moet de liefde stilaan groeien en ontluiken...en onderhouden worden

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:41

Ik heb Shakyra nu 4 jaar, de eerste 2 jaar had ik echt het idee dat ik haar beter maar weer te koop kon zetten, wat ik ook nog gedaan heb ook, gelukkig is dat op tijd terug gedraaid.
Nu pas heb ik het gevoel dat we bij elkaar horen en ze gaat ook echt voor geen goud meer weg. Wat ik trouwens ook merk, wij 2 botsen nogal eens, ik merk dat we kwa karakter erg op elkaar lijken en daardoor gaat het niet altijd goed.

Dus ik zou zeggen; geef het de tijd, een band moet groeien.
Ik ben zo blij dat ik die tijd genomen heb, en het geprobeerd heb, ik ben zo gek op m'n meisje, en zou haar voor niks op de wereld nog willen missen!

Mijn andere merrie heb ik sinds augustus, en ik merk echt dat dat ontzettend wennen is. Maar ik geloof wel dat dat goed komt hoor!

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:52

Never never nooit
Vanaf seconde 1 dat ik Kado zag wist ik dat dit het paard (ok, poonie) was voor mij. Ik was naar heel iets anders op zoek, maar het gevoel dat ik bij Kado kreeg, heb ik nog nooit eerder gehad. Is later ook niet meer gekomen bij welk paard dan ook. En ik heb een heleboel erg leuke Tinkers gezien en gereden.

Kado is gewoon helemaal mijn maatje, ik kan met hem lezen en schrijven. En weet ook eigenlijk wel zeker dat ik nooit meer zo'n geweldige band met een paard zal hebben. Ik heb met een ander paard ook een hele aparte, speciale band, maar dat is toch anders dan met Kado

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:54

en als er gewerkt moet worden aan een band, dan moet dat van onze kant komen, het paard heeft er niet voor gekozen om bij je te komen

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:58

Hier ook geen twijfels.. Mijn paardje en ik passen goed bij elkaar

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:11

Om een band te krijgen heb je gewoon tijd nodig,
met macho duurde het ook 1 1/2 jaar.
Die tijd moet je gewoon samen nemen,dan ben je daarna
vrienden voor het leven !

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:11

't was voor mij geen liefde op het eerste gezicht, maar dat veranderde snel. Kieran en ik horen bij elkaar, zoals mijn juf zegt; "we zijn zo'n leuk setje" Ik ben idolaat van hem en hou zielsveel van hem

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:15

Mazzel-meid schreef:
Wat ik trouwens ook merk, wij 2 botsen nogal eens, ik merk dat we kwa karakter erg op elkaar lijken en daardoor gaat het niet altijd goed.

Dat is vaak zo
een paard vult een karakter van een mens aan. Meestal heeft je paard deels hetzelfde karakter als jij
als je beiden angsthazen bent, ga je die angst versterkt voelen in de band en omgang met je paard.
Dat merk ik heel duidelijk bij mijn twee paarden
Ik ben erg koppig van aard (en ben er nog trots op ook ) en kan snel van stemming wisselen, bij Tinkerbell die ook koppig is en snel wisselend humeur heeft, merk ik dat we elkaar verder ophitsen door allebei nóg koppiger te gaan doen.
Angel daarentegen is even gevoelig en vriendelijk als ik ben en weer: in mekaars nabijheid versterken we dat.
Is ook een soort wisselwerking. als ik koppig reageer gaat tinkerbell ook koppig doen. anderzijds gaat angel mijn vriendelijkheid ook beantwooden met vriendelijkheid
tis de kunst om hierop in te spelen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:15

als je twijfelt. is niet goed.. opruimen dan ..

tja zo denk ik er over

Djana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:17

Hier was het met Djana en Babsje liefde op het eerste gezicht en ik ben echt zooooo happy met de beide dames! Zou ze echt voor geen goud willen missen. Als ik jou was zou ik even afwachten, want wat niet is kan nog komen. Ga vooral heel veel leuke dingen samen doen zodat je mekaar beter leert kennen dan komt de rest vanzelf wel.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:46

toen ik Damian kocht, was er niet een klick, hij was bang, kopschuw, noem maar op.
maar met liefde en geduld, zijn we nu de grootste vrienden.
ik heb een superband met hem.
je moet het eerst verdienen, maar ja ze zeggen wel eens een tinker kies je niet uit, hij kiest jou

Annick

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:53

Dat kan best. Toen ik Sweety kocht vond ik haar lelijk, ze was bang, kende niks. Waarom kocht ik haar dan? Ik wilde een Tinker, ik was naief want ik mocht me eerste paard kopen en Sweety was toen 1 van de enige tinkers die hier te koop waren. En kijk nu eens! Twijfelen heb ik wel nooit gedaan ik had haar en hield haar.
Ik ging voor een netjes ingereden ruin met niet te veel wit en kwam thuis met een 2.5jarige merrie zo groen als gras. Maar we zijn maatjes geworden voor het leven. Ik kan en wil me geen leven zonder sweety voorstellen we gaan voor elkaar door het vuur. ik weet dat ik toen dom gehandels heb want, heb haar niet eens door de veearts laten keuren maar tja voor 1 keer in mijn leven ben ik dolgelukkig met de impusieviteit die ik doen had. Maar ze had me duur kunnen komen te staan. Ik zou zeggen doe hem zeker nog niet weg wie weten worden jullie ook zo maatjes voor het leven zoals Sweety en ik.
Laatst bijgewerkt door Quinzy op 14-02-06 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 21:55

De band met mijn Chub is niet altijd zo goed geweest als tegenwoordig. Pieken en dalen zeg maar. Maar twijfels heb ik nog nooit gehad...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:00

Als je hem pas 4 maanden hebt kan je er nog niet veel over zeggen vind ik. Hoe veel uur breng je door met een paard? Als je het optelt valt het best tegen. Jullie moeten gewoon nog aan elkaar wennen en bovendien is hij nog hardstikke jong ook! Wandel je al wel met hem? Doe je grondwerk of wordt hij gelongeerd, ben je veel met hem aan het tutten? Al dat soort dingen scheppen een band.

Zelf heb ik nooit getwijfeld aan mijn Tink, maar in de eerste 2 jaar begrepen we elkaar niet altijd, nu weten we precies wat we aan elkaar hebben. Ze is het beste paard dat ik me maar kan wensen (en haar veulen is ook al zo'n superpeerd!)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:06

Annick schreef:
maar ja ze zeggen wel eens een tinker kies je niet uit, hij kiest jou

opruimen? Tsja.... 't is geen auto hoor.

Sharmila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:09

Ik twijfel alleen als ik weer op moet stappen. Met mijn 1.47m hoog is dat echt zo irritant! Dan scheld ik altijd dat ik hem inruil voor een shetje.

Ik twijfel niet aan hem eigenlijk, maar meer aan het hele paardengebeuren. Ik kan nooit iets leuks kopen of leuks doen, op mezelf gaan wonen omdat al mijn geld naar hem toe gaat.

Maar ja ik wil hem ook niet kwijt.

Vind ik eigenlijk best poedersuiker om zo te zeggen......

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:21

opruimen, nee is mij ook te gemakkelijk. ook niet toen ik meer naast gam lag dan er op zat... we moesten beide flink doorbijten wilden we elkaar begrijpen!!

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:46

Twijfels!!! ja zeker die heb ik gehad hoor.
Ik was niet zeker van me zelf, toen ik roosje kocht.
Vond haar eigenlijk lelijk en een hele dikke reet hebben,maar ze was zoooo lief.
En ik wilde een lief en aardig paardje waar ik lekker mee buiten rijden kon.

Het heeft een jaar geduurd eer we tot elkaar kwamen.
Zij naar mij en ik naar haar.
We hebben vol gehouden,en wederzijds respect voor elkaar.
Ik kan nu geen dag zonder dat diertje,en zij niet zonder mij.
Na een vakantie van een week heeft ze de eerste paar dagen geen snoep of iets aangepakt van haar verzorgster.
Was temiede en lustenloos,en wilde niks van haar weten.
Mijn lieve roos!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 05:49

Na het overlijden van mijn andere paardje Mike, een engels volbloed, heb ik bewust voor een totaal ander ras gekozen om maar niet te vergelijken, ook was ik bang dat ik niet meer z'on band zou hebben met een paard zoals ik met Mike had, maar toen kwam 2 jaar later Chakotay op mijn pad, ik zag hem, hij mij, en boem, verliefd, alhoewel ik nog wel even zoiets had van, tjee, wat heb ik nu toch gekocht......
Hij had in het begin moeite met mij te vertrouwen, maar inmiddels is de band super en het vertrouwen in elkaar 200%
Heb dus geduld en werk aan de band met je paardje, het heeft gewoon even tijd nodig.