goedkope kwpn hengsten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trowing

goedkope kwpn hengsten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 18:09

ik was eigenlijk wel nieuwsgierig over er ook kwpn goedgekeurde dekhengsten waren die een wat lager dekgeld hebben. in de prijsklasse van equador.. dus rond de 500euro

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:12

Je bedoelt neem ik aan rijpaarden, en geen tuigpaarden.
Mogen Gelderse hengsten ook?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:19

Persoonlijk vind ik het een beetje stom om te beknibbelen op dekgeld; die paar honderd euro zijn de kosten niet. Je kan beter eerst op zoek gaan naar een hengst die past en dan pas gaan kijken naar dekgeld. Als je als maximum 1000 euro aanhoudt is er keus genoeg.

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:23

Ik zie het niet als beknibbelen als iemand een goedkope hengst zoekt. Als er voor 200 euro wat bijzit (bij wijze van, ik noem zomaar een bedrag), dan kies ik daar ook eerder voor dan dat ik voor 1500 een hengst uitzoek. De meeste mensen fokken voor zichzelf en moeten dat voroal blijven doen. ER is niets mis met een goedkope (maar wel erkende) hengst.
De meeste fokkers zijn hobbymensen, en dan mag je best wel rondkijken of je een paar honder euro goedkoper kunt zonder dat de nakomeling aan kwaliteit inlevert. De meeste mensen willen gelukkig nog altijd een paard fokken dat aan de eigen eisen voldoet. Een topper hoeft dat niet te zijn, als de nakomeling maar beter is dan de moeder.

Overigens, Koss was niet de duurste, ik meen 550 euro. Ik weet niet of hij nu duurder is. Het is wel een gelderse.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:31

Koss is half gelders. Is van El corona.

Verder ben ik het met Anne_GTI eens.

Anoniem

Re: goedkope kwpn hengsten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:31

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 19:32

ik wil zelf niet dekken met een hengst maar was alleen benieuwd of er ook goedkope hengsten zijn aangezien ik op internet alleen maar hengsten zie die tegen de 100euro aanzitten.
ik wist wel dat gelderse hengsten niet zo duur ziin. maar was eigenlijk nieuwsgierig naar rijpaard hengsten.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 19:33

ik bedoel 1000euro

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:38

NRPS levert net zulke goede paarden als ieder ander stamboek, en daar zijn vaak nog wel vriendelijke dekgelden te vinden. NIet bij de dressuurtopppers, maar vele andere ook goede hengsten nog wel.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:47

alle nieuwe hengsten zijn meestal 800-900 euro

Albert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:18

JW18 schreef:

Dat is eigenlijk gewoon oplichterij en heeft alles met prijsafspraken te maken en niks met kwaliteit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:20

Leuk, dekken met een goedkope hengst maar past ie wel bij jouw merrie?

leonaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:45

De hengst equador is 550 euro.....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:54

leonaal schreef:
De hengst equador is 550 euro.....

En noem eens 10 goed presterende nakomelingen van die hengst behalve Idocus? en dan bedoel ik Nationaal of Internationaal en geen basissport.

leonaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:54

Wou alleen maar zeggen dat die hengst niet zo duur is, daar werd toch om gevraagd! Maar naast idocus heeft hij ook de hengst jackson gebracht niet helemaal verkeerd toch? en het lichte tour paard bertolucci van jeanine fiechter, en elvis lichte tour met nijvelt, en jersey springt met firestone grandprix en kimberley is ook een paard die internationaal springt.....En lotus is een zoon van hem die in frankrijk dekt en springt....

Anne_GTI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:01

Ik wist niet dat je je aangevallen voelde leonaal. Smaken verschillen nu eenmaal maar ik vind er niks aan. Hij heeft een mooi papier maar in werkelijkheid vind ik het een stugge trekbok. De veulens raak je doorgaans aan de straatstenen niet kwijt omdat deze daar ook om bekend staan. Tuurlijk zijn er uitschieters in positieve zin; maar die heb je van elke hengst; van elke hengst komt weleens een goeie en van een goeie hengst komt weleens een mindere.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 13:26

janderegelaa schreef:
Leuk, dekken met een goedkope hengst maar past ie wel bij jouw merrie?

als je alles gelezen had. wist je ook dat ik niet fok met mijn merrie, maar gewoon nieuwsgierig was.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:31

Albert schreef:
JW18 schreef:

Dat is eigenlijk gewoon oplichterij en heeft alles met prijsafspraken te maken en niks met kwaliteit.

Heeft het ook niet een beetje te maken met het feit dat men graag met z'n allen achter die jaargang aangaan voor je merrie. Kijk eerste jaargang van die en die hengst? En dat na 2 dekseizoenen dat aantal drastigs mindert omdat men eerst de nakomelingen wilt gaan zien.

leonaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:20

Hey voel me niet aangevallen hoor!
Ben ook geen equador fan, maar zo slecht zal die nu ook weer niet zijn toch! Je kan anders wel een kwart van de hengstenstapel schrappen.
Zijn toch maar weinig hengsten die uniform fokken....
En keer op keer de juiste leveren op elke willekeurige merrie....
Voor bijna elke hengst moet je wel een type merrie hebben...
Heb zelf een caritas x saros merrie 170 groot en zz zwaar gelopen, na verleden jaar mislukt te zijn gaat ze weer terug naar jazz..
Wat vind je daar van? anne

Anne_GTI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:28

Ik vind het prima; als je niet het dekgeld voor een Jazz uit zou willen geven maar onder die 1000 euro zou willen blijven zou ik Valdez aanraden.

leonaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:55

Dekgeld maakt me niet uit.....
Denk dat jazz een prima keuze is voor mijn merrie..
De merrie heeft zeg maar een iets weke rug lende partij..
Dus wil er absoluut geen hengst met flemming bloed op hebben..
Ook al erken ik de plus punten van de hengst, maar het meest zwakke is toch lendepartij van de flemmings...Dus jazz lijkt me prima.
En heb een vriendin en die verwerkt al denk een jaar of 7 elke week de zzgp resultaten dus elk zzgp paard welk niveau en punten enzo..
En jazz is de hengst met de meeste paarden bij de zzgp..
Nu nog een paar paarden doordringen naar de grandprix maar dat gaat lukken, piet loopt al grandprix met ulla salzgeber en narthan en patser gaan dit jaar over...

gait

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 09:59

haha equador heeft tog wel aardig wat nationale en internationale nakomelingen gegeven!
alleen op paardenfokken.nl zie ik al 5 rechtstreekse internationale nakomelingen, en zoveel dekkingen heeft equador in het verleden nouw ook niet gehad dus..en als je verder kijkt zie ik vele nationale nakomelingen staan

Elgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:15

Sammie schreef:
Albert schreef:
JW18 schreef:

Heeft het ook niet een beetje te maken met het feit dat men graag met z'n allen achter die jaargang aangaan voor je merrie. Kijk eerste jaargang van die en die hengst? En dat na 2 dekseizoenen dat aantal drastigs mindert omdat men eerst de nakomelingen wilt gaan zien.

Ik ben het met Albert en Sammie eens. Gezien de economische ontwikkelingen en de prijzen, die de fokkers nu voor hun veulens kunnen krijgen (zelfs voor afstammelingen van de "dure" hengsten) zijn de dekgelden niet evenredig afgestemd op de huidige ontwikkelingen, m.a.w. ze zijn te hoog. Zeker voor de jonge hengsten, die uiteindelijk nog niets gepresteerd hebben in de sport en fokkerij.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:16

SAMBER € 600,-

KWPN goedgekeurd, zelf Grand Prix dressuur, Z Springen, heeft meerdere nakomelingen op Grand Prix niveaux en wereldwijd meer als +/- 18 goedgekeurde zonen!

Samber staat ter dekking bij: Naam: Hengstenhouderij Vrieling Adres: Vlieghuis Europaweg 41 Woonplaats: 7742 PR Coevorden Telefoon: +31 524 221310

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:02

JW18 schreef:

Daar zit de Albert Heyn, Jan Linders,Lidl,C1000 - korting nog bij in.!