Weelde zoekt verkering.. welke Ferro-zoon vind jij geschikt?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Weelde zoekt verkering.. welke Ferro-zoon vind jij geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 16:48

http://www.mijnalbum.nl/Album=ERALUNT3

Verse fotos van [naam verwijderd], nagenoeg 3 jaar oud.

Ze meet nu ongeveer 1.61m. stokmaat, en ze is best lief aan het touwtje. Aan een touwtje... hoe mak ze zal zijn als ze voor het eerst zal worden bereden valt nog te bezien

Waarom gefotograveerd: welnu, [naam verwijderd] zoekt verkering! Haar voorkeur gaat uit naar een telg uit de Ferro-clan. [naam verwijderd] wil graag op wat grotere voet leven, en vind haar spillepootjes wel wat luxe. Ze zoekt dus een lekkere stevige vent, die haar kan helpen aan een stevig mollig donkerbruin hengsteveulen. Hoewel [naam verwijderd] haarzelf wel helemaal top vind kwa personality, heeft haar fokster wel eens de handen in het haar van radeloosheid. Het woord gaat dat [naam verwijderd] niet zo heel gemoedelijk is in de omgang. [naam verwijderd] noemt dat zelf liever intelligent.

De afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=29737

Wie weet een leuke date voor [naam verwijderd]?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:27

omdta je een kleine merrie hebt zou ik eerder kijken naar een hengst met maat dan perse een van de ferro clan,

rodium zou n optie zijn omdat hij zelf 1.74 www.dalhoeve.nl
maar je moet van rodium houden

op www.uytert.nl staan een hoop hengsten met genoeg maat,ik zou zeker niet voor een hengst onder de 1.70 kiezen

sucses

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:28

rhodium, osmium

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:39

Special D geeft altijd maat en je behoudt waarschijnlijk ook wel die mooie zwarte kleur.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 17:42

Hihi, die MOOIE zwarte kleur...

Moet je ze eens poetsen, krijg je een hele mooie schimmel van
Zwart is supercommercieel, maar deze luiere verzorgster ziet ze liever donkerbruin. Je mag er niet over zeuren, maar als het even kan - mag het bruin zijn?

Special D staat zeer zeker in mijn top 3 - ik zal hem goed bestuderen dit voorjaar

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:57

de merrie is 1.61 en special 1.69 is dus best riskant,ik zou dan eerder voor rodium gaan

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:02

Paarden met Donnerhall bloed geven paarden met corpus, wat jij dus graag zoekt. Alleen de paarden zijn meestal tussen de 1,60 en 1,70. Weet niet of ze groot fokken. Ze hebben ook een superkarakter, heel rustig maar als ze aan het werk moeten gaan ze er wel voor.
Succes met de zoektocht!
(Vraag me trouwens af waarom je graag een groot paard wil? Een goed paard heeft geen maat )

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:11

ik heb toch liever in de sport een paard van 1,70 dan van 1,60...

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:21

Die merrie groeit nog wel, alles met Rubinsteinbloed is laat rijp. En met Special D hoef je echt niet bang te zijn voor de maat. Special D geeft bot, Rhodium niet. Osmium geeft ook vossen.

MissHIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:24

liliputter schreef:
ik heb toch liever in de sport een paard van 1,70 dan van 1,60...

Ik ook, maar Dees niet...

Rhodium lijkt me een interessante hengst voor Weelde. Niet dat het voor jou van toegevoegde waarde is, maar de KWPN HK-commissie was zeer te spreken over de collectie jonge Rhodiums dit jaar.

Anoniem

Re: Weelde zoekt verkering.. welke Ferro-zoon vind jij gesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:29

http://www.vanolst-stables.nl/

Negro heeft de massa die je zoekt(nog vrij veel gelders bloed)
en maat ook. Als je graag een Ferro zoon wilt.

Ik vind je jonge merrie trouwens een prima stokmaat hebben, niks te klein.

Ik heb Negro vorig jaar ook voor mijn merrie overwogen maar het is toch Flemmingh geworden omdat die zich al meer heeft bewezen als vererver.
Wie weet waarom Negro niet meer zo vaak in het nieuws is? Het was toch een veelbelovende hengst, goed nakomelingenrapport en al een ggk hengst. Hij heeft mijn belangstelling ook nog steeds.

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:02

Negro geeft vossen. Hij loopt niet meer in de sport omdat hij mok heeft gehad en bij de behandeling door de dierenarts is de bacterie naar binnen geslagen en die heeft zijn pezen of gewricht aangetast. Hij kan nog wel gewoon bereden worden maar een rentree op GP niveau zit er niet meer in.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 19:36

Ben helemaal niet vies van vos, dus zal Negro eens onderzoeken. Nog niet eerder aan gedacht, heb er nogal eens een kortbenig exemplaar van gezien. Maar goed, dat kan [naam verwijderd] ruimschoots compenseren.

Donnerhal bloed ben ik bang voor - [naam verwijderd] moet echt meer 'voet' hebben. Er zitten van die nauwe Balzflug-voetjes onder, en ik ben dus een beetje terughoudend met een hengst te gebruiken die van die smalle voeten geeft. En hoewel Donnerhal fijne paarden geeft, ze hebben geen van allen echt volle voeten.

Rhodium zal ik zeker ook in de gaten gaan houden. De kans op donkerbruin (witte voetjes en blesje - schitterend!) is bij Rhodium wel groter dan bij Special D - daarvan weet ik haast wel zeker dat het een zwart veulen wordt.

[naam verwijderd] is nog lang niet klaar met groeien. Als je haar voor je ziet, zou je ook zo geloven dat ze nog maar 2 jaar oud was. Dus over haar hoogtemaat maak ik me geen zorgen. Wel is me al duidelijk dat ze erg luxe en smal zal blijven. Dat is jammer want dat ben ikzelf niet .
Ik heb daarbij ook nog eens korte beentjes, dus nee, [naam verwijderd] wil helemaal geen paard van 1.70m. fokken of hebben Begrijp dat de sportmensen dat liever zien, maar in praktijk zijn ze me echt te groot. Daar kom ik helemaal niet eens op. 1.63m. is voor mij de ideale maat, en dan liefst met de contouren van [naam verwijderd]... he snert, waarom heb ik die anderhalf jaar geleden toch laten castreren...

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:07

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 22:14

Rhodium (geeft lijnenteelt op Ramiro) nakomelingen vielen mij niet tegen op de HK, maat massa beweging en qua type minder spreiding als bij Rousseau. Aan de andere kant heeft Rousseau lijnenteelt op Roemer, dat is ook niet verkeerd.
Lijnenteelt op Roemer geeft ook Paddox en als je het allebij wilt (Ramiro en Roemer) kun je nog aan Pyriet denken (maar daar is misschien lastig aan te komen en die lijkt meer op springen gericht)

Als ik naar de merrie kijk, denk ik dat ik eerder lijnenteelt op Roemer zou willen dan op Ramiro. Ik denk met Roemer vooral meer hals geeft en ook massa.
Negro vindt ik vaak wat klassiek aandoen, en dat komt misschien extra naar voren via lijnenteelt op Eros, wel veel hals!!!

Paddox
Afbeelding
Rousseau
Afbeelding
Rhodium
Afbeelding
Negro
Afbeelding

En hoe kon ik 'm vergeten, Metall (ook lijnenteelt op Ramiro
Afbeelding

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:18

Afbeelding

De vergeten Osmium

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:33

Beetje off topic, maar ik vind je vraag heel erg leuk geformuleerd: verkering, mollige vent

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:48

Warkant van 't Gestelhof is ook een ferro-zoon, niet te vergeten

www.gestelhof.be

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 23:52

Negro strooit behoorlijk met de maat; zou ik niet aanraden. Ik houd het maar op Metal als ik je een Ferro nakomeling moet aanraden.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:20

MissHIS schreef:
[. Niet dat het voor jou van toegevoegde waarde is, maar de KWPN HK-commissie was zeer te spreken over de collectie jonge Rhodiums dit jaar.

Waarom pas dit jaar ?

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:57

Anne_GTI schreef:
Negro strooit behoorlijk met de maat; zou ik niet aanraden. Ik houd het maar op Metal als ik je een Ferro nakomeling moet aanraden.

Is mij niet bekend, ik ken zelf 2 merries van Negro; maat, front en veel afdruk! Zeer goede bewegers en voortreffelijke karakters.
Met Negro heb je o.a. aansluiting op Eros.
http://www.paardenfokken.nl/progeny.php

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:07

Ik ken ook een Negro van 1.85 maar ze zijn er ook in de E maat. Die van 1.85 komt uit een moederlijn waar de paarden gemiddeld 1.68 zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:15

Metall fokt nog vrij luxe hoor over het algemeen.

Tja Rhodium zou wel wat zijn denk ik. Waar is Rhodium trouwens gebleven? Rijdt Happie hem nog of heeft ie het te druk?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:02

als het goed is rijdt hij m nog,zal wek n blessure hebben,heb niks van rodium gehoord op HK

Kendra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:48

Ik zou gaan voor de 'dubbele Roemer' - Rousseau dus. Voor een beetje een robuust paard.