Niet drachtig.. wel dikke uiers...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annelous

Niet drachtig.. wel dikke uiers...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 13:12

Heey..
Mijn paardje is in de tijd van 12 julie tot 20 juli bij de hengst geweest en gedekt.. Gister de Da geweest om op te voelen... Bleek ze niet drachtig.... Ze heeft wel echt een onderbuikje enzo maar dat schijnen merries wel vaker snel te hebben..
Alleen nu heeft ze het wel voor haar uiers een beetje dik... Wat denken jullie wat dit is??
Ik was er zelf niet bij toen de DA kwam dus heb het niet kunnen vragen

Groetjes annelous

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 13:15

Kan zijn dat haar hormonen niet helemaal kloppen.

Mijn merrie was niet drachtig. En zelfs melk of wel een beetje doorzichtige vloeistof. Ze had hele sporen op haar benen vorig voorjaar.

Ik heb toen is homiopatische gekregen en binnen een maand was het weg.

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 13:19

heey bedankt voor je reactie ...jah oke... dat zou ook kunnen.. ik had stiekem een beetje gehoopt dat de DA het fout had hehe.,..

ijsklontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:06

misschien maar als je merrie 20 juli bij de hengst geweest is had hij echt wat moeten voelen. Als je echt twijfelt second opinion vragen bij een ander.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 22:16

kan je misschien even een foto van je merrie dr uier maken? want hoe dik is dik... sommige merries hebben gewoon een wat grotere uier... en anders inderdaad second opinion

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 14:56

Heey bedabkt voor jullie reacties.. Ik zal vrijdag ff een foto van haar uiers maken.. ze heeft het vooral voor haar uiers wat dikker...

jetski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 15:30

uierontsteking misschien?

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:52

He Annelous......echt? Niet? Jeetje...jammer, was benieuwd wat er uit gekomen zou zijn! Tja en als de DA het niet gevoeld heeft, het moet nu toch makkelijk te voelen zijn, tenzij er iets voor ligt (al zou ik zo snel niet weten wat)

Toch benieuwd naar de fotos! (maak dan ook even paar van opzij )

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 18:37

Heey, Jah ik had het ook nooit verw8!! Ik maak vrijdag wel ff foto's, ze is wel dik daardoor dacht ik ook dat ze drachtig was... Maar de DA kreeg zijn arm er ook niet in eerst haha... was heel vaag...
Maar vrijdag de foto's,,,, en wanneer zou ik haar dan weer moeten laten dekken?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:01

het beste is april, zodat het volgend jaar in maart komt, wordt het gras verser, en mooier weer.... kunnen ze snel naar buiten... niet later dekken, want stel dat ze dan niet in één keer drachtig wordt ben je lang bezig en lukt het niet meer of heb je een laat veulen.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:47

beste kringspieren dus die Ilona hahaha...naja met alle mazzel van dien zit er toch wat in en heeft hij het niet (goed) gevoeld (wie kwam er van de DA's??)

Tja en verder...vanaf wanneer is het ideaal bij jullie om een veulen te houden? Persoonlijk vind ik vroege veulens fijn. Dan heb je zomers weer alle tijd om te rijden of wat dan ook. Daarom hebben we Noor destijds ook eind maart laten dekken. Risico hierbij was wel dat vorig jaar Benz net geboren werd na die dikke sneeuw en zit je dus nog wel in de kou. Maargoed...stal was warm zat en kon ze hier even in het binnenbakje steeds los laten. Wil je ze meteen op het land hebben, dan kun je beter maandje later proberen, dus eind april!

Ga je dan trouwens weer voor Rein?

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 15:21

heey.. jah reinar wordt het dan wel weer!, dan laat ik haar idd in aprile dekken want ilona wil absoluut niet in een dichte stal, ze heeft ene schuilstal, De Da van de woldberg of woldmeenthe was geweest, ik was er zelf niet bij dus ik zal het nog even navregen... Khoop stiekem dat er wel wat in zit haha

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 19:11

Hans is bij ons ook al eens geweest om te scannen en toen ging het eerste keer ook niet helemaal, toen kon ie niks zien. Later toch maar weer een keer laten scannen en toen was het wel duidelijk drachtig.

Ben benieuwd naar fotos

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 19:29

hmm das wel apart, hij zei bij ilona dat ze een kleine baarmoeder had of zoiets, ik maka morgen ff foto's

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:54

Een Shetlander hier is van zichzelf ook wat aan de dikke kant en die heeft ook van zichzelf dikke uiers. Ik had er eigenlijk nooit bij nagedacht maar het is wel zo. Die dikke Shet had altijd veel dikkere uiers dan de slankere Shet.
De dikke Shet heeft wel meer veulens gehad dan de slanke Shet, maar weet niet of dat wat uitmaakt. Denk wel wat, maar niet zo groot als het verschil is zeg maar.
Jammer dat ze niet drachtig is geworden. Hopelijk lukt het volgend jaar wel

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 11:01

Sorry niet alles gelezen, maar wij hadden in 2003/2004 net een merrie gekocht, volgens de vorige eigenaar drachtig hebben haar toen eind november 2003 laten opvoelen om te controleren of ze ook drachtig was. DA voelde niets en heeft toen gescand, en bleek ze toch echt drachtig..... Ze was toen al bijna 7 maanden drachtig, dus ik denk niet dat opvoelen altijd zekerheid geeft.......

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:34

Bij ons is Hans Bijvank geweest..
Hier de foto's ze zijn niet echt duidelijk want het regende en die van haar uiers wouden niet echt lukken
Afbeelding

en:

Afbeelding

Ze heeft het vooraql voor haar uiers erg dik

Let er niet op hoe vies ze is haha

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:23

Hans was er bij ons toen ook. (van die keer dat ik het beschreven heb, Noor vond het ook niet echt geweldig, misschien te grote mannenarmen/handen....bij Sas is Hanna geweest, was geen probleem)

Volgens mij snap ik wel ongeveer wat je bedoeld met het uier, dat heeft Sas momenteel ook. Net daarvoor begint het voor het gevoel wat voller te worden!??!! Kan ook wel even kijken of ik daar morgen ofzo even foto van kan krijgen. Ilona heeft er behoorlijk wat haar aan zitten, dus is ook lastig fotograferen

Qua buikomvang zal ik even kijken of ik foto van Sas heb. Kunnen we even vergelijken, ze horen toch bij eventuele dracht gelijk op te gaan!

Mmh kan niet echt duidelijke fotos vinden...
Is er ook nog verschil tussen links en rechts bij Ilona?
En heb je nog foto van opzij? *neuj ik nieuwschierig *

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 09:29

Heey, ik maak vandaag nog wel even wat foto's.. Ik ga manadag Glas evebn bellen want ben gister toch wel erg geschrokken, Savonds voelde ik nog even en Ilona werd me toch kwaad, ze maakte van die bijtneigingen naar mij en oran plat in dr nek, terwijl ilona nog nooit heeft gebeten of kaad heeft gedaan tegen iemand, echt heel apart, en het is voor haar uier echt heel erg dik, opgezet.... Net voelde ik nog even toen trok ze heel snel dr buik in en had ze weer haar oren in dr nek.... Mijn moeder dacht misschien aan een buitenbaarmoederlijke dracht.. maar kweet niet of dat ook bij paarden voorkomt... maar ik laat maandag toch maar ff de DA komen denk k want het is toch niet normaal dat ze zo bijt.. dan zou het haar vast pijn doen..
IK ben benieuwd naar foto's van Sas haar buik...

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 10:33

Ik heb even een paar andere topics gelezn, en daar staat dat dat zucht is, ik weet niet of dit bij ilona ook zo is maar het lijkt er wel veel op, komt dat alleen voor bij drachtige merries of maakt dat niet uit?, ze heeft dit nog nooit eerder gehad.

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 16:37

Ook niet zulke keigoede fotos maar het valt te zien:
Afbeelding
Hier zie je beetje die verdikking zoals Sas het heeft, net voor de uier zelf is het iets dikker.
Afbeelding
Nog een keer maar dan van opzij. Vanaf het begin van het achterste been (waar je die ziet zeg maar) naar achter liep voorheen gewoon recht op. Sinds paar weken begint dat wat gevulder te worden!

Verder Sas dr pens aan de ene kant
Afbeelding
En de andere kant:
Afbeelding

Bij Sas is het geen zucht, maar gewoon vulling. Noor had vorig jaar ook aan het eind van de dracht zucht (vochtophoping), maar dat kon je echt met beetje druk indrukken en dan bleef het eventjes zo staan zeg maar, met een deuk er in. Is dat bij Ilona ook zo of voel je echt van dat *tja weet niet hoe ik het anders moet verwoorden* klotsweefsel??

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 18:33

bedankt voor de foto's! zo is ilona's buikje ook haast wel maar dat kan ook wel van het eten komen bij ilona
Ik kan het wel een beetje indrukken maar het blijft niet staan, en het is heel erg gevoelig... Ilona heeft het net zo als jou paardje alleen iets voler denk ik... Komt dit ook bij niet drachtige merries voor?
Ik denk dat ik manadag wel ff de Da laat komen
ik heb nog een foto gemaakt van haar zijkant die zal ik er straks even opzetten

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 18:54

Heb het tot nu toe alleen bij drachtige merries gezien, maar durf er geen amen op te zeggen. Verder gewoon lekker voor de second opinion gaan ...ben benieuwd!!

Annelous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 19:00

Jah dat ga ik manadag doen ... Vooral omdat ze er zon last van heeft ben ik bang dat het misschien iets anders is, uierontsteking ofzoiets
Weet jij trouwens hoeveel opvoelen kost?

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 19:08

pfieuw, goede vraag, maar eigenlijk geen idee. Niet al rekening van de Woldberg gekregen voor opvoelen?
Tja en wie weet...beter het zekere voor het onzekere