[TI] Manen aan 1 of 2 kanten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Manen aan 1 of 2 kanten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 22:13

Hoe hebben jullie de manen van jullie tinkers zitten?
Allemaal naar 1 kant of de manen verdeeld over allebijd e kanten van de hals?

Bij mijn verzorg tinker laat ik de manen gewoon aan 2 kanten van zijn hals. Vind het wel mooi staan anders is de ene kant van zijn hals zo 'bloot':P

flettie

Re: Manen aan 1 of 2 kanten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 10:49

Bij die van mij hingen ze eerst altijd naar rechts toen ze nog lange manen had. Een half jaar geleden heb ik ze echter gekortwiekt (zag er niet meer uit: geschuurd en dus dun, sprieterig en grote happen eruit) en sindsdien begonnen eerst een paar manen kort achter haar oren naar links om te vallen (gelukkig ook naar rechts). Hoe langer haar manen weer worden hoe groter dit stuk achter haar oren wordt. Het is nu al een cm of 20 vanaf haar oren naar achteren dat ze dus dubbele manen heeft.
Dubbele manen vind ik persoonlijk mooier en ben daarom dan ook erg trots en zuinig op de al redelijk dubbele manenbos van mijn 2 jarige Shet:
Afbeelding

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 13:07

Bij Sissi vielen de manen altijd aan 2 kanten. Ik wil dat nu aan 1 zijde door laten groeien en heb ze daarom ingevlochten. Heb er ook een stukje van afgeknipt, want er zaten allemaal dunne punten aan. De andere zijde is nu lekker bloot en dat is ook de zijde waar ik loop als ik een stukje ga wandelen. Ik wil graag zien hoe ze zich beweegt als ik naast haar loop en met een blote nek is dat gewoon duidelijker te zien. Sissi heeft geen makkelijk karakter en op deze manier heb ik meer zicht op wat ze denkt en doet. En ik moet zeggen, het gaat nu super tussen ons. Ik heb ze een paar jaar laten rijden door iemand en toen deed ik er niets mee. Vandaar dat ik het contact weer heb moeten opbouwen met haar en op deze manier lukt me dat veel beter. Sissi is een vrij groot en sterk paard (1.66m) en daar kun je beter geen troubles mee hebben wat vertrouwen betreft, want dat trapt ze je naar de 7e hemel met haar voorbenen.

Afbeelding

De andere zijde ziet er dan zo uit: http://www.irishcobs.org/albums/album63 ... .sized.jpg

en 2 maandjes geleden zag het er zo uit: http://www.irishcobs.org/albums/album63 ... .sized.jpg

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 14:49

Bij Baggio hingen ze (uitgedund) naar 1 zijde, ivm het vlechten in een hengstenvlecht. Nu zijn ze weer dikker aan het worden en laat ik ze weer aan 2 kanten vallen. Voor de wedstrijden komen er dan 2 vlechten in, ieder aan 1 kant. Ik vind het namelijk bij een hengst wel erg mooi om die spieren te zien rollen...

butengeweun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:23

ze groeien leuk alle kanten op en vlechten dan maar even aan 2 kanten.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:31

vind naar 1 kant mooier
Die van mij heeft naar 1 kant. maar meestal ala Beatle dus allekanten op

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 17:32

Noop heeft het grootste deel rechts hangen, en enkele plukjes links.
Ik hou wel van warrig!

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:34

Ik zou ze heel graag aan allebei de kanten hebben hangen bij mn tink, maar ze hangen al vanaf ik hem kreeg aan een kant. Hij heeft ook niet zo'n dikke bos manen.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:23

Angel heeft bijnaaa alles aan 1 kant, op 1 pluk na. Max heeft 2 kanten, dit vind ik ook erg mooi. Lijkt inderdaad wat voller dan. Ze hebben allebei hele dikke (veulen)manen, ik weet uiteraard nog niet hoe dit gaat uitgroeien, ik hoop dat het zo dik blijft

Coco_Calan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 07:49

Coco heeft ze het meest aan de linkerkant hangen op een pluk achterde oren na, heb ze aan één kant gevlochten.

twist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:19

twist had het eerst aan 2 kanten
en toen ben ik vlechten gaan maken zodat het aan 1 kant kwam te hangen
want het was zo dus als het aan 2 kanten hing
en nu is het lekker vol
maar dan wel aan 1 kant

mickydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 19:00

kane heeft aan beide kanten manen. enkelt rechts een stuk minder. Maar het lijkt wel of het aan die zijde ook steeds voller wordt . We wachten maar af !

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:17

Mijn twee tinker veulens (hengsten) hebben ze momenteel overal hangen, een janboel dus.
Bij Tina hang ik ze de ene keer links en de andere keer rechts met vlechten om zo het gewicht van de manen als het ware steeds te verleggen. Ik merk tijdens het rijden dat ze zo minder vast zit in de hals (bovenlijn) Ik had namelijk zelf het ideen dat ze nogal "gebukt" ging onder het gewicht van de manen omdat die altijd standaard rechts hingen. Maar dat kan ook een hersenspinsel van mezelf zijn. Ze is sinds ik dat doe links net zo lekker te bewerken als rechts.
Bij mijn andere twee merries (beide 3 jr) zijn ze nog niet zo heel lang, staan veel buiten en die hangen ook aan beide kanten. Met veel van die elfen krul klitten erin

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:22

Flan heeft ze aan 1 kant, eigenlijk precies de kant waar ze de mooiste tekening heeft
Af en toe wil er wel iets overwaaien naar de andere kant maar dat schikken we weer netjes terug

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:31

De manen van Blue zijn weer lekker aan het groeien,heb ze moeten inkorten want er was een hele hap uitgeschuurd.
Bij haar hangen ze naar de rechterkant.
Nolan heeft ook al een aardige lengte aan manen gekweekt,maar deze hangen naar rechts.
Met vlechten ben ik een ramp,ja een gewoon vlechtje gaat nog wel,maar ik WIL zoooo GRAAG een goede hengstenvlecht maken en dat lukt gewoon niet
Kon vroeger ook niet van die vlechten bij mijn dochter maken waar toen al die kids mee liepen.
Heeft iemand tips of uitleg hoe dit vreselijke probleem aan te pakken

TinkerRyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:17

Ryan heeft ze aan 2 kanten hangen. Maar aan zijn rechterkant niet helemaal tot aan onderen.

Aan 2 kanten vind ik ook wel erg mooi, allhoewel als ze aan een kant hangen zijn ze wel 2 keer zo dik

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:27

Amy heeft ze altijd aan 1 kant hangen.. Maar de laatste tijd wil er wel eens een pluk vlak bij de oren, dus aan het begin van de manen kam de andere kant opvallen.
Deze vlecht ik dus netjes bij..

Amy heeft vrij dunne manen voor een Tinker dus aan 2 kanten staat imo dan een beetje luizig bij haar..

Sharmila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 12:33

Sjimmie heeft ze aan 1 kant hangen. Maar 2 kanten vind ik eigenlijk mooier. Ik ben er alleen te lui voor om ze aan 2 kanten te hangen. Want dat betekent ook dubbel vlechten...

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:32

Jessie heeft ze voor het grootste gedeelte aan één kant hangen. Maar meestal is het zo'n rommeltje met heksenvlechten, rommel e.d. dat het naar beide kanten hangt. Het groeit wel naar één kant toe.

karuna
Drukke kabouter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:43

Bij Connor hangen ze aan twee kanten. Alleeen wisselt het nogal wat aan welke kant hangt.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 09:20

Chuckie heeft ze naar 1 kant, ben ik wel blij mee, kun je namelijk aan de maanloze kant zijn nekje goed zien.

Afbeelding

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:49

Ik vind warrig het leukste, maar aan één kant wel het mooiste.

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:45

ginger had ze eerst aan 2 kanten hangen en ook redelijk gelijk. Ik vond het wel mooi, maar haar veulen van 2004 vond het niet leuk. Die heeft net de laatste week voordat ze van ginger afging er aan lopen knabbelen. Daardoor was er aan 1 kant een hele hap uit en toen ben ik ze maar naar 1 kant gaan vlechten. En het is nog steeds niet goedgekomen er valt maar een klein gedeelte naar de andere kant toe.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 12:46

jaja..;zijn nekJE he Tinkermuts

Mijn beide tinkies hebben ze gedeeltelijk aan twee kanten: het grootste deel hangt aan één kant, alleen vooraan achter de oren heb je zo'n paar plukken die aan de andere kant hangen en die je alleen met veel gewas en geduld naar de juiste kant krijgt. Bij Angel is ook het stukje op haar schoft weerspannig

Het liefst zie ik allen aan één kant...omwille van die nek he
ik vind trouwens ook de maanloze kant van mijn beide tinkies het mooist en fotogeniekst (hoewel ik erg trots ben op hun manen )

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 05:36

nou, dat heb ik nu ook, eindelijk een medestander, iedereen zegt altijd, doe niet zo gek, beide kanten zijn mooi, nou, vind ik dus niet, ik fotograffeer ook altijd de maanloze kant