Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cayusejuhh schreef:ik heb dus een tinker EN een rijpaard
Tja ik geef ze allebei onderhouds brok.
Voor de tink dus voor het eiwit
en voor me rijpaard om haar beetje rustig te krijgen
want als ze echt prestatie brok krijgt.. dan spring ze huize hoog
IK geef ook echt droog stengelig hooi. dan krijgen ze allebei en doet het super goed
Ik zie alleen maar voordelen naar me rijpaard. * minder bewerkelijk dan een tinK
Soxje schreef:Is hetzelfde Gambler, de ene fabrikant noemt het zus en de ander zo.
Sportbrok en prestatiebrok zijn ook eigenlijk hetzelfde. Beetje verwarrend naar de consument toe.
(ivm mok/ exceem en dik worden) in de brok maar bv ook in ruwvoer. Sommigen kunnen niet tegen voordroog en ook is een oudere grasmat beter dan net ingezaaid en ook opletten met voorjaarsgras.
en hebben anderen toch iets meer nodig.
.
.
.
, maar ze zijn ook heerlijk buiten
en idd ook na een paar weken stilstaan rijd je er zo op weg, misschien iets stijver in lijf, maar verder geen kuren of zo
. (een kleine beenhulp is soms al teveel...)
(soms liever lui dan moe maar absoluut niet sloom), maar als je hem aanvoelt en op tijd aan hem duidelijk maakt dat ie aan t werk moet dan is hij ook zeer licht en lekker voorwaarts
.
.
Vasthi schreef:Ylana, waarom kies je niet voor een bonte KWPN' er als ik vragen mag?
Ylana schreef:Ik vind jullie antwoorden leuk om te lezen!
Ik heb me er eigenlijk nooit zo mee bezig gehouden.
Mocht ik besluiten om te kijken of het kopen van een tinker tot één van de mogelijkhgeden behoort, wordt er eerst grondig over gelezen voordat ik tot actie over ga.
Ylana schreef:Vasthi schreef:Ylana, waarom kies je niet voor een bonte KWPN' er als ik vragen mag?
Omdat ik daar eigenlijk nog helemaal niet aan gedacht hebt
Ik kom zelf uit het rijpaarden wereldtje van ouds, en daar is afgunst, gesmuik, en met name zeer veel buitenkant geneuzel LET WEL mijn ervaring ! Als je zo een vraag stelt beginnen ze gelijk hun mening op te dringen en niks is zo goed als hun foklijn en die hengsten en die hengst die moet je nemen bla, blabla
soort camping effect.
En bont is verslavend
ik heb geen vergelijk maar ervaar het net als jij, de rust en gezelligheid van paarden en eigenaren!!!
hier krijgen ze beide geen brok maar muesli. omdat er toevallig niet over ruwvoer wordt gesproken wil dat niet niet zeggen dat ze niet genoeg krijgen