KWPN hengstenkeuring 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

KWPN hengstenkeuring 2006

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 00:25

Nou, het is dan vandaag weeral van start gegaan. Ben zelf niet kunnen gaan (ik ga de vrijdag), maar ben wel altijd nieuwsgierig naar de uitschieters van de dag. Wat waren jullie bevindingen?

Ik zie dat het KWPN de uitslagen van woensdag reeds heeft gepubliceerd.

Citaat:
Uitslagen woensdag 1 februari 01-02-2006

De volgende uitslagen zijn bekend. Alle uitslagen onder voorbehoud.

Woensdag 1 februari
Aangewezen voor de derde bezichtiging:

13.00 uur Nafok Capitol: 33 - 823 – 824

13.55 uur Nafok Cor de la Bryere: 46 - 51 - 52 - 91 - 103

Pauze

15.20 uur Nafok Cor de la Bryere: 118 - 119 - 285 - 761

16.20 uur Nafok Nimmerdor: 834

16.50 uur Nafok diverse Nederlandse vaders: 61 - 205 - 332

(Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)

Fox1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 14:11

Tine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:18

ik ga ook vrijdagavond! naar de dressuur haha :-P

lhOveSs_siDj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:19

ik ga er daalijk heen

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:21

wij gaan misschien ook met me vzmerrie.. niet naar de hengsten natuurlijk

peggel

Re: KWPN hengstenkeuring 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:01

ik ga ook vrijdag... en als de hengst doormag ook zaterdag. ben benieuwd wat er komt. en wie er doormogen.

mienke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 20:24

jippie jippie ik mag met toestemming van me ouders morgen ook, heb er nu al onwijs veel zin in

_Rick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:02

Citaat:
HK: Z-titel voor VDL Sarantos 02-02-2006

De VDL Stud doet vanavond in de Mitsubishi Hengstencompetitie goede zaken. Na de zege van Tenerife VDL was er zojuist opnieuw succes voor de familie Van de Lageweg.

Gert Jan Bruggink was in de barrage van de klasse Z met VDL Sarantos nog een fractie sneller dan VDL Empire met Robert Vos. En dat terwijl het resultaat van Empire (0/36.45) niet verbeterbaar leek. Maar Gert Jan Bruggink zette er gewoon ongenadig de sokken in en Sarantos bleef tot de laatste hindernis meewerken: 0/35.65.
En zo stonden in de finale, maar ook in de eindstand van de Mitsubishi Hengstencompetitie, twee zonen van Emilion, beide van de VDL Stud, vooraan bij de prijsuitreiking.
Hele mooie sport dus in deze ABAB-prijs, mede dankzij de fraaie rondes ook van VDL Silverstone, de derde hengst uit Bears die zich voor de prijsuitreiking (derde in de finale, vierde in de competitie) mocht opstellen. In de barrage maakte de machtige schimmel onder Jur Vrieling een klein foutje op de insprong van de driesprong.
Solitair drong onder Michael Korompis nog wel door tot de barrage, maar in die beslissende omloop rolden er drie balken.

Zie vanavond verder onder 'Uitslagen'.

(DWR voor KWPN - overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

_Rick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:03

Citaat:
HK: VHO Trofee opnieuw voor Oklund 02-02-2006

Twee jaar geleden vierde hij al triomf in de spectaculaire 1.40-rubriek van de KWPN Hengstenkeuring. Vanavond was de hengst van Eric van der Vleuten opnieuw ongenaakbaar.

De zoon van Holland sprong helemaal in zijn eigen liga rond. Soeverein van de paal en met speels gemak. Toen het in de barrage snel moest, wendde hij in de landing, vouwde zich om staanders heen en realiseerde een resultaat dat onbenaderbaar was: 0/36.45.

Als eerste starter had VDL Montreal al laten zien dat het hard kon over het barrageparcours van Chris van Gelder: 4/35.45. BMC Rash R bleef vervolgens foutloos onder Jeroen Dubbeldam, maar de tijd kon niet toereikend zijn voor de overwinning: 0/38.79.
Lekker los wapperend imponeerde Casco onder Gerald Geessink: 0/39.52. Met formidabele sprongen stelde No Limit zich kandidaat, maar een springfout gooide roet in het eten. Hold Up Premier en Dennis Van Tilburg bleven keurig voor de tweede keer foutloos, maar Cantos en Julia Kayser maakten in de barrage een springfout, waarna Oklund binnenkwam voor één van de mooiste barrages in de rijke geschiedenis van de VHO Trofee. Oramé en Jur Vrieling deden als laatste starters hun uiterste best, maar vergeefs: 4/38.32.
De VHO Trofee dus voor Oklund, dan Rash, Casco, Hold Up Premier en VDL Montreal.

_Rick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:05

Leuke avond, matige paarden, mooi einde

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:27

Zo heey, VDL sutd heeft weer bingo

hanneliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 12:15

Ja, Rick vind ik ook, ik denk dat ik er maar een stuk of 4/5 echt goed vond springen gisteravond. Niet dat er zo weinig goede hengsten waren, maar ik bedoel die hun kwaliteit ook daadwerkelijk lieten zien.
Ik vond dat Jeroen Dubbeldam echt niet liet zien wat hij kan.

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:32

_Rick schreef:
Leuke avond, matige paarden, mooi einde

Inderdaad matige paarden, de jonge hengsten konden mij niet echt bekoren.
Alleen bij de V-tjes vond ik de "buitenlanders" wel aardig.

Verdi is wel een mooi type, maar ik mis nog "iets", denk dat het wel wat wordt in de toekomst.
Vaillant vind ik een plaatje, wel simpel op de sprong.

Dat waren de uitschieters die ik gezien heb, moet bekennen dat ik ze niet allemaal gezien heb.

Maar over het algemeen vallen de KWPN hengsten mij tegen in uitstraling, menig hengst zou qua uitdrukking merrie kunnen zijn, op een enkeling na dan.

Ik vraag mij echt af wie zo'n Balourado of een Regino zal kiezen voor zijn merrie? Wat een lelijke dingen zeg.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:35

Vergeet nog even te zeggen dat ik vele mindere karakters heb gezien, ook al is het prijsuitreiking, dan nog moeten ze wel te houden zijn, maar zo'n Tadmus die gewoon de parcourbouwers inspringt , vind ik geen goede reclame, wel slim om eerder de ring uit te gaan.

Als je deze hete hengsten ziet als hobby fokker, ga je terug naar de koudbloeden.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:15

Beber schreef:
Vergeet nog even te zeggen dat ik vele mindere karakters heb gezien, ook al is het prijsuitreiking, dan nog moeten ze wel te houden zijn, maar zo'n Tadmus die gewoon de parcourbouwers inspringt , vind ik geen goede reclame, wel slim om eerder de ring uit te gaan.

Als je deze hete hengsten ziet als hobby fokker, ga je terug naar de koudbloeden.

Mijn idee! Mijn vriend zei meteen"Zo'n draak ga ik niet mee fokken!"

Ik vond de jonge hengsten ook geen echte vaderdieren,allemaal chique sportkikkers maar niet meer dan dat.
Ik ging kijken voor Vaillant en die stond me van alles wat ik heb gezien het meest aan. Ook karakter stond me zo wel erg aan !
De sprongen konden hem niet echt boeien had ik het idee.

_Rick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 23:01

Blij dat ik dan nakomelingen heb van een met WEL hengstenuitstraling en die nog won ook Wat een beest.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 00:39

Heb bij de dressuurhengsten veel meer "echte" hengsten gezien.

Was erg gecharmeerd van Johnson en Uptown en nog wel een paar.

sandradeboer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:05

Weet iemand van jullie waar Decor Dreamcatcher was?? Hij liep toch mee in de hengstencompetitie?? Of mis ik iets.

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 02:21

Nou ik ben op de donderdag springdag geweest en tja wat moet ik ervan zeggen. Mooi evenement mooie paarden vooral de Lupicor fok was gewoon mooi qua souplesse. Maar echte ooo aaaa trekkers vond ik er niet bij zitten. Wat me ook op viel was dat veel paarden met een nimmerdor in de merrielijn ontzettend nerveus waren slecht te pijlen en moeilijk over de hindernissen te sturen waren.

Gelukkig zijn er twee hengsten van Pythagoras door, die vond ik erg mooi en aangezien die hengst er niet meer is en die wel heel mooi vererfte hoop ik dat zijn zoons het over kunnen nemen. Was erg gecharmeerd van de kracht van die paarden.

De avond geweldig genoten mooie paarden met groot hart gezien. Mooie barages alleen het parcour voor de 140 was iets te makkelijk maar daardoor wel en super spannende barage die erg gewaardeerd werd door het publiek.

Al met al een mooie dag met veel mooie paarden maar niet de topper die iedereen wil zien. Het gaat tenslotte op de echte toppers die potentie hebben door te dringen in het circuit.

Zaterdag weer een dag ga ook kijken bij de veiling en hoop daar nog een paar toppers te zien ik ben benieuwd naar de opbrengsten want dat was op donderdag niet echt super.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 02:31

Ik heb vanavond genoten en morgen ben ik weer van de partij. Florencio was wat mij betreft de ster van de avond. Heb weer met volle teugen van dat paard genoten.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 03:40

Ben net terug van de dressuurdag...

Algemeen, kon deze jaargang mij niet echt bekoren. Matige kwaliteit!

Maar wel enkele uitschieters.

Abosolute toppers voor mij waren de Dolany x Linaro en de Flemmingh x Contango.

De groep van Rhodium vond ik oppallend goed.

Morgen een uitgebreider verslag. Nu ...

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 07:40

Senja_x schreef:
. Wat me ook op viel was dat veel paarden met een nimmerdor in de merrielijn ontzettend nerveus waren slecht te pijlen en moeilijk over de hindernissen te sturen waren.

.
nimmer-door

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 08:51

ceasario schreef:
Senja_x schreef:
. Wat me ook op viel was dat veel paarden met een nimmerdor in de merrielijn ontzettend nerveus waren slecht te pijlen en moeilijk over de hindernissen te sturen waren.

.
nimmer-door

nou ,breng die maar naar mij !!
over een paar jaar hoor je gegarandeerd van mijn Corland x nimmerdor ,nog nooit een paard met zo'n fijn karakter ,altijd werklustig en zoveel kwaliteit gehad

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 09:01

maar wat zijn nu de uitslagen?????????????
(zowel de wedstrijd als de uiteindelijke)
en hoe was de hele avond,mocht wegens omstandigheden niet gaan ik baal dus heel erg,weet zeker dat ik een hoop heb gemist!!!

en is vandaag de laatste dag of morgen?

ik ga indoor brabant maar groots vieren maar de hengstenkeuring vindt ik toch leuker

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 10:55

Van de jonge hengsten vond ik er één echt opvallen: Santano.
Hoewel ik helemaal geen fan ben van SH, lijkt me dit echt een hele fijne hengst......
Hij straalde veel souplesse en gemak uit en liet zich héél makkelijk rondsturen.

De nieuwe jaargang (de V's) tegengevallen, allemaal wel veel voorbeen, maar achter ging het nog al eens de verkeerde kant uit zeg maar, vooral bij de hengsten met Jazz bloed, die hebben nogal eens een raar bewegingspatroon in achterbeen en allemaal strak in hun lijf

Uptown lijkt wel een aparte te gaan worden als hij straks achter wat sterker gaat worden is het denk een héle echte, jammer genoeg vond ik hem gister weer niet zuiver.

Dhr. Loeffen wist trouwens overal wel een positieve draai aan te geven, had best wat scherper mogen zijn.

En Niet te vergeten Painted Black, straalde zovéél gemak uit met de zwaarste GP oefeningen op deze jonge leeftijd, daar zullen we nog veel van gaan horen