tot wanneer op je drachtige pony rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisah1989

tot wanneer op je drachtige pony rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 19:40

tot hoelang voor de uitgetelde datum van geboorte,
blijven jullie op je drachtige pony rijden?

wie helpt me

liefs elisah

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:59

Ik blijf rijden tot de merrie aangeeft het niet meer leuk te vinden

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:00

hier zijn al ontzettend veel topics over... als je even verder kijkt dan je neus lang is vind je er zonder moeite een aantal

Elisah1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 20:10

LiSSy schreef:
hier zijn al ontzettend veel topics over... als je even verder kijkt dan je neus lang is vind je er zonder moeite een aantal

ow sorry hoor
kan ook wel op een andere manier gezegt worden?!

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:17

ik zeg het op een hele normale manier... zo te zien heb jij al aardig wat berichten geplaatst en weet je dus ook hoe bokt werkt, dan weet je ook dat het gewenst is dat je zelf even zoekt voordat je een topic opent. helemaal als er al zeker 3 delzelfde topics op pagina 1 van de kraamstal staan

Elisah1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 20:43

nou sorry dat ik die niet kan vinden !

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:14

je kan gewoon doorrijden tot een maand voordat ze is uitgeteld doen wij ook altijd heeft altijd positief eind gehad:D
(zoon 3 jaar lang)

Tibamar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 00:13

Zolang je merrie er nog plezier in heeft en ze het nog aan kan
*oke als ze merrie heel druk is zou ik wel wat kalm aan doen, maar vaak geven ze het zelf aan.
Goed naar je merrie luisteren

arian_wolf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 08:22

Ik had gehoord dat je voor 2 maanden dat de pony gaat bevallen niet mag rijden,want dan word de veulen te groot, En dan belemmert het de merry....

Chivance

Re: tot wanneer op je drachtige pony rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:20

Vorig jaar was onze D-pony drachtig en mijn dochter rijdt er LRV mee.
Springen mocht al niet meer van vier maanden op voorhand en dressuur is ze ongeveer een zes weken op voorhand gestopt omdat de merrie te dik werd.
Er werd een zeer levendig, gezond veulentje uit geboren en de bevalling verliep voorspoedig. Onze dierenarts zei ook dat je enerzijds de merrie niet mag overbelasten, maar voor de bevalling zelf is het goed dat ze zolang mogelijk gereden zijn omdat de conditie om te bevallen veel beter is!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:50

je poedersuiker idd gewoon tot de maand ervoor rijden,daarna zou ik nog wel rijden maa alleen stappen en mischien n drafe maar 3 weken ervoor zou ik dr alleen heel rustig longeren en mee wandelen

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:56

Bij ons op de manege was ook een pony bevallen. Maar ze wisten niet dat ze drachtig was, maar ze werd steeds dikker en dikker enz. Nou zondag had ze vrij en nacht op zondag-maandag was ze bevallen van Surprise.
Sup is nu drie jaar en ingereden en gaat heel goed, met der moeder ook die was verkocht en word nu western mee gereden. Niemand wist ervan en 't was een chaos op stal zoals ik van heel wat mense heb gehoord

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:01

ik zou een maand voor dat ze moet bevalen ( volgens mij gaat het over bob ) stoppen of allen zonder zadel even stapen dat ze wel in beweging blijft maar volgens mij draagt bob niet zo groot veulen maar zou der nu zo beetje stoppen met echt rijden dus geen zadel meer op

corinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 16:01

Is Bob een merrie klinkt niet echt als een merrienaam.

Elisah1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 16:17

het is Bopp...
maar iig bedankt voor jullie reacties

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:53

corinec schreef:

ja is een merrie

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 19:03

ik heb altijd mijn pony`s tot op de dag dat ze hun veulen krijgen gereden, het is altijd goed gegaan er kwamen bijna altijd mooie kampioensveulens uit!

Elisah1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 19:10

corinec schreef:

als het geen merrie zou zijn...
hoe krijgt ie dan een veulen ?!

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:52

Joerenzo schreef:
corinec schreef:

als het geen merrie zou zijn...
hoe krijgt ie dan een veulen ?!

en toch kan ik me voorstelen dat mensen dit vraagen haha :0
had ik eerst ook

Adrija

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 17:56

suusapluus schreef:
Bij ons op de manege was ook een pony bevallen. Maar ze wisten niet dat ze drachtig was, maar ze werd steeds dikker en dikker enz. Nou zondag had ze vrij en nacht op zondag-maandag was ze bevallen van Surprise.

Dat is bij ons ook een keer gebeurd. Het arme ding was bijna op stand te wereld gekomen..

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:25

Iwaya wordt alleen nog gereden in rustige stap/draf lesjes als het goed met haar gaat. Ze heeft ook wel eens mindere dagen waar ze last heeft van haar veulen en dan blijft ze gewoon lekker op stal of een wandelingetje.
Zolang de merrie nog het nog allemaal leuk vind kun je best rustigaan blijven rijden tot het einde. Beweging is goed voor een drachtige merrie, maar je moet het wel aanpassen aan wat ze nog aankan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:45

ik rij lite door tot het 1. niet meer kan 2. het vlak voor het dracht is en ze weer naar huis gaat.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:57

Een vriendin van mij had net een nieuwe pony, en had op de dag zelf nog gewoon gereden zoals anders, en 's avonds komt ze nog even kijken en er ligt een veulen.

Ik zou zelf doorrijden tot mijn gevoel zegt dat het genoeg is. Of totdat mijn paard aangeeft dat het te zwaar is.

atlanta13

Re: tot wanneer op je drachtige pony rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:16

ff vraagje tussen door.
Bij mijn verzorgpony, staat nog een pony die is in april uitgerekend, en het meisje die haar rijd, gaat 19 maart nog een wedstrijd rijden, is dit wel verstandig?
Ik vindt het namelijk niet kunnen, want dan wordt ze echt nog intensief gereden, vindt dit zielig.
mischien geen goeie vergelijking, maar ben zelf ook zwanger geweest, en dan kan je de laatste maand niet veel meer, en wil je ook niet meer, want dat is geen prettig gevoel.
dus vindt het eigenlijk niet kunnen.
Wat vinden jullie ervan?

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:36

ik vind het er echt van af hangen wat de merrie zelf nog kan. Ik heb ooit een pony gereden en dat was altijd nogal een opgefokt ding, Ze was over een maand uitgerekend en op vrijdagavond ging ik er voor de laatste keer op rijden. Ook tijdens die rit was ze nog hartstikke fit en probeerde ze heel de tijd er tussen uit te gaan. De volgende ochtend werd ik om half 9 gebeld dat ze een veulen had. (en het was hartstikke gezond). De merrie die ik nu rij heeft het een stuk zwaarder met de drachtigheid. Haar zet ik minimaal een maand van tevoren stil (alleen nog wandelen).