waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:46

Net als in het topic..minst favo ras. kom ik zoveel niet-tinker-liefhebbers tegen, maar waarom

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:48

Tja, als het niet je smaak is. Het zijn natuurlijk koppige beesten.

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 19:56

tinker kopppig..dat is wel t laatste wat ze zijn , ze staan erom bekend dat ze voor verschillende doeleinde te gebruiken zijn... en koppig, Nope niet bepaald tevens staan tinkers erom bekend om hun makelijke en rustige karakter en mensevriendelijkheid, ken ook veel mensen die niet bepaald veel 'lef' hebben met rijden en juist daarom ervor hebben gekozen een tinker te kopen (ik bedoel natuurljk de Irisch cobs die van oringine breed en soms en tikje een lompe uitstraling hebben )
Laatst bijgewerkt door Tmara op 30-01-06 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:59

Voor de mijne moet je lef hebben. En kan je asjeblieft tegen mijn tink zeggen dat ze niet koppig moet zijn omdat het niet in het ras zit .

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:01

Tja zo bedoelde ik 't niet maar over het algemeen, en dan de Irish Cobs

brenda21

Re: waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:01

Ik vindt tinkers hele leuke paardjes! Als ik geen fjord zou hebben, zou ik een tinker nemen
De tinkers die ik ken zijn lekker nuchter en kun je heerlijke buitenritten mee maken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:11

goh... gam is ook koppig, irish cob/tinker... hoe je het maar noemt. maar da's vast geen reden om het als minst favo ras te kiezen... er zullen vast andere redenen voor zijn. bestaat er zo'n topic dan?

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:14

ik vind tinkers zelf super hoor! ik denk dat het gewoon aan het verschil in smaak ligt. de een houdt van slanke sierlijke paarden, de ander houdt van zwaardere paarden, die in onze ogen ook super sierlijk kunnen zijn

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:16

Het heeft niets te maken met hekel, meer aan de kant waar je als ruiter op wil. Een tinker heeft nou eenmaal niet de bouw voor hoge dressuur/springen. En tja, als je die kant op wil, valt de keuze sneller op type KWPN dan een tinker

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 20:25

springen geef ik je gelijk in, maar dressuur kan wel maar is iets moeilijker

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:09

Ach jawel, het is heel simpel te verklaren:
Van de tien Tinkers deugen er acht niet en dat ligt dan maar een keer aan het paard, de overige zeven worden domweg niet goed opgevoed.

En wat nog erger is, dit geldt voor veel meer paarden, het is eigenlijk ras-ongebonden, alleen zijn Tinkers wat groot en stevig..............

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:11

Ik vind ze er niet zo mooi uitzien. Ik val meer op sierlijke paarden.. Ik vind ze nogal lomp

AniekR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:13

Het is gewoon totaal niet mijn smaak...
Af en toe zie ik er wel eentje, die wel erg leuk is... maar doorgaans...

Ik vind dat ze de kleur niet mee hebben (Bont trekt mij niet, tenzij het echt gewoon leuke en mooi getekende dieren zijn)
En het type is ook niet echt mijn type... Tja het ligt er gewoon aan wat je leuk vind

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:14

Ik zou eerst ook een tinker kopen, maar voor dat geld dat je tegewordig voor een tinker betaalt kan je al een aardige sportpony kopen!

Jillyken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:23

Ik vind het best leuke dieren, maar ik heb er nog nooit op gereden ofzo, het spreekt me op de moment ook niet echt aan, zoveel behang en soms lijken ze ook wel wat op een koe
Maar ik heb helemaal niks tegen tinkers, en zou er best een keertje op willen rijden maar mijn hart ligt bij een ander ras

BianCatjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:12

heey,
Ik zelf vind tinkers echt coole paarden!!
Ik heb een vriendin en die verzorgd er een paar, het liefst ga ik elke keer mee maar heb zelf ook pony's dus kan niet altijd,, k snap niet waarom mensen tinkers niet leuk vinden
maja,, ik ga weer d0eii d0eii XxXxX BianCatjee

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 07:54

Jillyken schreef:
Ik vind het best leuke dieren, maar ik heb er nog nooit op gereden ofzo, het spreekt me op de moment ook niet echt aan, zoveel behang en soms lijken ze ook wel wat op een koe
Maar ik heb helemaal niks tegen tinkers, en zou er best een keertje op willen rijden maar mijn hart ligt bij een ander ras

Daar geef ik je helemaal gelijk in, ik vind eigenlijk alleen (met name) de 2-jarige op koeien lijken

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 09:34

van alle tinkers die ik van dichtbij gezien en meegemaakt heb, heb ik er niet 1 gezien die echt lekker relaxed en rustig etc is, zoals een tinker hoort te zijn.ik denk dat die beesten ontzettend doorgefokt zijn, ze moeten steeds sierlijker en hoger etc etc.... vind het jammer want van oorsprong schijnen de tinkers hele sobere, rustige en relaxte paarden te zijn.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:40

Ik heb er geen hekel aan ,maar het is niet bepaald mijn favoriete ras ofzo. Ik hou niet zo van bont, en ik hou ook meer van elegantere paarden. Al vind ik sommige best mooi. Maar het karakter spreekt me over het algemeen ook niet zo aan.

maaike_vdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:04

Over smaak valt niet te twisten toch?

Als je trouwens eens op het Subforum Tinkers kijkt, zul je zien dat er ook een heleboel mensen zijn die wél van Tinkers houden.
Alleen al het feit dat ze als enige ras een eigen subforum hebben gekregen zegt al genoeg toch.....

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:33

Ten eerste houd ik niet zo van bont. De meesten die ik tegenkom vind ik te zwaar en het behang too much. Ze komen op mij een beetje te lomp over kwa uiterlijk. Maar dat ligt dus allemaal aan mijn persoonlijke smaak.
Het zal menig bokker verbazen maar ook lang niet elke Merens vind ik mooi. (ik vind de sportieve vaak types mooier)

chas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:43

Citaat:
van alle tinkers die ik van dichtbij gezien en meegemaakt heb, heb ik er niet 1 gezien die echt lekker relaxed en rustig etc is, zoals een tinker hoort te zijn.ik denk dat die beesten ontzettend doorgefokt zijn, ze moeten steeds sierlijker en hoger etc etc.... vind het jammer want van oorsprong schijnen de tinkers hele sobere, rustige en relaxte paarden te zijn.

nou dan moet je eens bij mij komen kijken ........
maarja de een valt op kwpn`rs en de ander op een fors ding ...

heey merens jij ook hier ?? hoe is het verder ?gaat het goed met Endurance (ik heb vaak op merensforum gezeten omdat ik zat te twijfelen tussen een merens of een tinker ...oeps irish cob ) maar ik vindt ze nog steeds super hoor die merens !

Citaat:
Over smaak valt niet te twisten toch?

Als je trouwens eens op het Subforum Tinkers kijkt, zul je zien dat er ook een heleboel mensen zijn die wél van Tinkers houden.
Alleen al het feit dat ze als enige ras een eigen subforum hebben gekregen zegt al genoeg toch.....

groetjes chas

_rosita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:08

[quote="chas"][quote]

nou dan moet je eens bij mij komen kijken ........
maarja de een valt op kwpn`rs en de ander op een fors ding ...

[quote]

ooow maar ik hou wel van forse dingen hoor..

LovingTweety

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:09

Ik zou het niet weten, zelf vind ik Tinkers helemaal geweldig, en zou er dolgraag één willen hebben.

Verder moet je er natuurlijk wel van houden en een hoop mensen hebben liever slanke paardjes.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:47

Ik vind ze niet mooi kwa kleur. De meeste hebben enorm veel wit en dat vind ik echt heel lelijk. Daarbij hou ik meer van een slanke bouw dan van de grove bouw van een tinker. Ook spreekt het karakter me niet aan.

Je hebt natuurlijk uitzonderingen, want uitzonderingen bevestigen de regel.