al je plannen weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

al je plannen weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 16:55

hallo bokkers,
hollyday heeft vanmorgen of vannacht haar tweeling verworpen,
ik wist niet dat ze een tweeling had. Heel erg. ze was overstuur en niemand kon erbij, ik ben er nog niet geweest maar ga er zo snel mogelijk heen.
verslag volgt dus nog
ze was 278 dagen dus precies negen maanden
opnieuw laten dekken? ik weet het niet wat vinden jullie?

Sannert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 16:57

Wat erg! Sterkte nog met de merrie.

VeraW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:06

jeetje. veel sterkte.

Many

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:11

Wat een vreselijk nieuws, heel veel sterkte
Ben je al bij de merrie geweest? Hoe was zij eronder?

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:14

Jeetje dit verwacht je toch niet.
Heel veel sterkte met het verlies.

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:15

He bah wat naar. Tuurlijk kan je het altijd nog eens proberen en dan extra op een tweeling letten. Het kan gebeuren helaas...!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:26

Ik las het net op DB topic
Meid, echt zo verschrikkelijk... je had gedroomd dat t mis ging toch? En dan gebeurt het ook nog eens.
En het leek allemaal zo goed te gaan.... Ik krijg echt de rillingen hiervan. Alweer een tweeling verworpen

Opnieuw dekken? Ik zou het wel doen denk ik... De kans dat t mis gaat is er wel, maar die is vaak klein. Ookal is dat nu moeilijk te geloven nu je net zo iets meegemaakt hebt.
Maar denk er eerst maar eens goed overna en laat dit verdriet eerst een plaatsje krijgen.

Heel veel sterkte meid! En geef je meisje maar een dikke knuffel van me. Hoop dat t snel wat beter zal gaan met haar...

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:27

ojee holly
Ik zag de titel en jou als topicstarter en ik dacht: nee...
ik leefde zo met je mee!!! en nu dit
wat ontzettend triest...

en ligt het nu aan mij of verwerpen er dit jaar zoveel merries?? en zoveel tweelingen die niet ontdekt zijn!!!
(jesus een mens krijgt echt ontzettend schrik...had vannacht alweer een nachtmerrie over de geboorte gehad...mag me dus nu weer aan wat verwachten )

Hoe gaat het nu met haar??? Hebben ze haar wel afscheid laten nemen? Dat ze overstuur is is normaal, gun haar wat tijd...

Of je haar laat opnieuw dekken hangt van haar af: hoe verwerkt ze dit? Hoe oud is ze precies? Kan zijn dat ze meer kans heeft op tweeling door gevorderde leeftijd: dan zou ik haar iig bij volgende dek uitgebreid laten checken op tweelingdracht...

Veel sterkte voor jou en je merrie...
Ik leef echt met je mee...

Lieke_wuiles

Re: al je plannen weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:28

ogh wat erg..................
hoop dat het verder wel goed gaat met je merrie.
sterkte ermee

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:29

Heb je ook nog eens gedroomd dat ze haar veulen zou verwerpen?
Wat rot, ik kan het niet vaak genoeg zeggen..

Ik hoop maar niet dat mijn voorgevoel ook uitkomt, ik heb namelijk laatst gedroomd dat Indian de bevalling niet zo overleven..

Nogmaals, heeel veel sterkte !

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 17:47

Nogmaals heel veel sterkte!! Lijkt me verschrikkelijk als je droom zo ineens kapot valt! En er zijn dit jaar inderdaad opvallend veel ongescande tweelingdrachten! Hopelijk gaat het snel beter met Hollyday Ben je trouwens al langsgeweest?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 18:20

bedankt allemaal, ik ga er nu heen. ze hebben haar wel afscheid laten nemen en ze is een sterke merrie dus ze zal er wel overheen komen, alleen moet ze het ook even verwerken.
Ze is gescant, maar ze hebben er maar één gezien, wat heel vaak voorkomt wat ik zo hoor. ja mijn nachtmerrie is uitgekomen, maar ben blij dat het niemands schuld is, het ligt niet aan hol en ook niet aan mij. We hebben besloten haar nogmaals te dekken, en hopen dat het dan goed gaat. ga nu kijken, tot zo.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 18:43

Knap dat je dat nu alweer kan besluiten dat je haar laat dekken. Ik zou het je niet nadoen. Niet dat ik haar niet meer zou laten dekken... juist wel, maar ik zou dat nog niet dezelfde dag kunnen beslissen.

Heel veel sterkte bij Holly en de veulens. Zal echt niet makkelijk zijn om ze dood te zien terwijl je je er al zo lang op verheugde. Ik hoop dat je bij Holly wat troost kan vinden. Geef haar maar een dikke knuf van mij.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:27

holly heel veel sterkte!!!!!!!
qe weten allemaal hoe je naar dit veulen uit keek.
je toekomstige wedstrijd paard.
vind het heel erg voor je
heel veel sterkte

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:45

Jeetje.. wat een ellende! Ik wens je onwijs veel sterkte!

Hoe gaat het met je merrie?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:56

Heb het net in het DB-topic ook al gezegd, heel veel sterkte. Afbeelding

Hoe is het nu met je nu je ze hebt gezien, en hoe is het met Hollyday?

En ja, ik zou ze ook opnieuw laten dekken.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:05

Jeej... wat een verhaal zeg... Las je titel en dacht: nee he...

Heel veel sterkte!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:18

ben net geweest, ze kwam gelijk naar me toe, en vloeg toen gelijk weer angstig de hoek in waar de veulens lagen. ze keek achterom en je zag het wit van haar ogen. Heel erg om te zien. dus ik wat brokjes gehaald en toen kwam ze trillend naar mij toe. Ik schrok wat ik zag allemaal opgedroogt zweet en 2 kaalgeschoren plekken.
nu schijnt dat het grootste veulen al dood was, en toen dus allebei eruit zijn gekomen. Het waren hele mooie veulens, ze lagen in een ton, we hebben niet gekeken of het merries of hengsten waren. Het grootste veulen was al helemaal zwart van het vergaan. ze kregen al haar, ze hadden zo'n mooi hoofdje, heel fijn gebouwd.
maar om even terug te komen bij holly, ze heeft alles goed doorstaan. er zijn twee veeartsen heel de dag met haar bezig geweest. infuus erbij, penseline en dus heel vaak gespoelt, er kwam nog wel wat uit. Ze is nu in ieder geval helemaal schoon.
Ze is wel wat afwezig en wil soms angstig weggaan in dr box, en dan in de hoek gaan staan, maar toen ze bij mij stond keek ze me zo aan van: sorry, het ging zo opeens.... die grote ogen van dr. werd even stil.
toen blies ze in mn gezicht en deed dr oortjes naar voren. heb haar heel de tijd geknuffeld en toen haar box schoongemaakt. ze eet, drinkt en poept goed, temperatuur gemeten, en die was ook goed.
ze was alleen verschrikkelijk moe en ja dr buik is weg, helemaal ingevallen.
als we haar opnieuw willen laten dekken moeten we het snel doen, want nu is ze het vruchtbaarst zei de DA. dus ja, maar ik mag beslissen. als ik het wil, gaan we naar de hengst. dus ik denk erover na, ik laat haar eerst even herstellen en dan kijken we verder. ik wil zo graag een veulen van dr.

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:33

jeetje meid..
weet gewoon even niet wat ik moet zeggen,.. vind het zo sneu voor je en voor holly natuurlijk ook!
en hoe je het zo verteld.. krijg dr wel een brok van in mn keel..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:36

Het is ook heel wat voor de merrie, en de veulens die dood zijn, en de hele dag het gedoe met de DA. Ik vind het niet gek dat ze wat schichtig en angstig is, ze heeft al genoeg om haar lijf gehad voor vandaag.

Nu laten dekken zou ik persoonlijk niet doen, ook al is ze nu het vruchtbaarst. Wordt toch een vroeg veulen dan. Aan de andere kant ken ik haar voorgeschiedenis niet en wat jullie al allemaal hebben geprobeerd om haar drachtig te krijgen. Als al echt alles geprobeerd was (dus ook hengstig spuiten, hormonenkuren en zo) dan zou ik het wel doen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:39

ja ik kan het nog steeds niet geloven, gewoon deze dag, ik wil dat het morgen weer normaal is snap je? maarja.... heel raar dat je dit meemaakt. maarja een tweeling kan je niks aan doen. ze waren allebei heel mooi en goed gebouwd en gezond.
ik hoop dat wanneer ik haar opnieuw laat dekken het goed gaat, want dan is het echt de laatste keer. maarja, ik ben er nog niet uit, ik denk er nog over na en als ik haar laat dekken, laat ik haar in april dekken, want zo'n vroeg veulen wil ik ook niet, en ze moet er eerst overheen komen, het is niet niks.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:45

Helaas is het morgen en de komende dagen nog niet normaal, ook jij zal dit verlies moeten verwerken. En zeker hoe jij er mee bezig was, dat knopje omzetten gaat niet zomaar en kan ook niet zomaar gaan. Het heeft zijn tijd nodig, en gun jezelf die tijd ook. En dan heb je volgend jaar weer iets om naar uit te kijken!

Zou het dan weer Prins Alfred worden?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 21:48

ja het word dan weer prins alfred, vind het een geweldige hengst die heel goed bij haar paste. en ja ik kan dat knopje niet echt makkelijk omzetten, niet meer op het DBT en niet meer aftellen, niet meer naar de kalender kijken en niet meer holly dr buik voelen. ook niet meer denken over het veulen. maarja wie weet volgend jaar. Ik denk dat ik het wel doe.... maar de schrik zit er goed in kan ik je wel vertellen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:54

Maar je blijft toch wel op het DBT komen he? We gaan je anders missen! Hoewel ik me wel kan voorstellen dat je daar de eerste dagen niet wilt zijn, zal niet makkelijk zijn, het is nog te vers.

En het is dat je zover wegwoont, anders had je je mooi over mijn merrie kunnen ontfermen.....moet je nog heel lang aftellen en er is nog niks te voelen.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 21:57

Nogmaals veel sterkte meis!
Knap dat je al weer zo vooruit kunt denken!