Dennis schreef:Van mijn 2x NL kampioens hengst met 3x een 1a premie, definitief goedgekeurd en Superster is het dekgeld 75 euro(1 euro per dag weidegang+verzorging, toen hij nog niet voor de 2e keer NL kampioen +super ster was was het dekgeld 75 euro incl dekgeld).
Voor zo'n zelfde hengst, goedgekeurd bij het NSPS kan je rond de 125 euro vragen(afhankelijk van prestaties en dergelijke).
Deze pony, ik vind het kleurtje super gaaf, maar tis net een propje, bij mij zouden z'n ballen er meteen af gaan zodat hij nooit meer (ook niet per ongeluk) een veulentje zou kunnen maken. Dekgeld, alleen laten deken als er iemand toevallig naar je toe komt voor, een bosje bloemen of een flesje wijn.
Ik zie em niet zozeer als propje maar als een compact gebouwde hengst. Ik vind het een beetje onzinnig om gelijk te zeggen, dat hij niet geschikt is als dekhengst (dat is toch eigelijk wat je zegt), zonder ook maar 1 nakomeling van hem gezien te hebben.
Voor de goede orde zal ik er, als ik thuis ben een paar plaatsen.
Desalniettemin, ik respecteer je mening, al denk ik er een beetje anders over. toch bedankt.
@ Lowara: Zijn nakomelingen (wij verkopen ze zonder papier, kan allemaal wel aangevraagd worden) gaan bij ons de laatste jaren de deur uit voor 90 tot 120 euro. De prijzen van marktpony's liggen over het algemeen toch wat lager dan als je een pony'tje van een particulier koopt.
Allemaal bedankt voor jullie indicaties en meer is nog altijd welkom.