Hengstenkeuring NRPS uitslag?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mansolein

Hengstenkeuring NRPS uitslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:00

Wie kan mij alvast vertellen welke hengsten er vandaag door zijn gekomen en welke niet?

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:29

Ik ben geweest maar om 5 uur ben ik weggegaan want was bevroren!
Liep nogal uit allemaal dus denk dat rond 7 uur pas het einde was.

Mansolein

Re: Hengstenkeuring NRPS uitslag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:30

Enig idee wie er door zijn en heb je ook foto's?

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:32

Nee geen idee wie er door zijn. Dat zou pas rond half 7 bekend zijn. Ik was mijn camera vergeten!!! Harley VDL won wel bij de jonge hengsten.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 20:35

oke dan moet ik dus nog even wachten

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 20:36

Ja, ik ben ook benieuwd!!

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:24

Ik ben zopas teruggekomen vanuit Ermelo, ik zat gelukkig dit jaar ook weer op de tribune. Gelukkig, want... WAT HEB IK GENOTEN, wat een geweldige paarden heb ik gezien vandaag! Ik heb mijn dressuurhart helemaal kunnen ophalen, want in die 3e bezichtiging liepen er hele leuke paarden bijhoor!

Ik stapte binnen vlak voor de show van Hexagon... Die Rubiquil die kan het nog steeds hoor! Wat een superbewegende hengst. Zijn zoon Radetsky vind ik in het type iets minder mooi, Radetsky kan zeker wel netjes lopen, absoluut. Truppa en Roumande begeleiden Rubiquil... dik 4 jaar geleden heb ik voor Rubiquil gekozen, en op basis van wat ik vandaag zag, zou ik het zo weer doen. Heel mooi, ik heb zitten kwijlen. Hij leek wel wat klein tussen Roumanda en Truppa

De 2 ponies die voor de 3e bezichtiging kwamen, waren okee, maar verder heb ik er eigenlijk geen mening over.
Dan nu de paarden: alle 3e bezichtiging hengsten op de Zeus na zijn door. Er waren 21 hengsten voor de 3e bezichting. Behoorlijk positief kan ik zeker zijn over de Danny Wilde (123), de broer van Painted Black (031), Hagedoorn (081), Silvano (006). Nog beter vond ik Sandro's Match (003) en Florett As (002) en helemaal super vond ik Reflexion (005) en de Ferro x Darwin: Ferrero (071). Ferrero is ook gekozen tot de hengst met de beste draf, wat kan die gaan!

De kleur, de uitstraling, de gangen, het beenwerk - [naam verwijderd] is verliefd en dus gaat [naam verwijderd] eraan geloven! Want die Ferro x Darwin, die past echt wel op mijn Rubiquiltje

Van de al goedgekeurde hengsten heb ik genoten van Rhapsody (sterk achter), Don Picardi, Game Boy en nog vele anderen.
Van de springgefokte dieren was ik bijzonder gecharmeerd van de Baloubet met de domme naam Babalouba - super springbloed EN ook nog eens heel lekker kunnen lopen.

Helaas heb ik geen gratis dekking gewonnen, het NRPS heeft vrij royaal verloot... snif Maar goed, die Ferrero mag zijn liefde naar ons toe laten zenden.. 2007 een kleine [naam verwijderd]?

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:29

Kon helaas vanwege plotselinge werkzaamheden niet heen.Heb bedacht dat ik dit jaar wel weer eens aan het fokken wil slaan met FlairS en had graag willen kijken welke hunk er uit sprong.Ik zal nu een rondje door Nederland gaan maken

agerrits

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:31

ik heb het niet echt kunnen volgen, maar ik had vernomen dat er een platenbonte hengst tusen zat van ed king hill, is die door?

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-06 21:32

Dees schreef:
Ik ben zopas teruggekomen vanuit Ermelo, ik zat gelukkig dit jaar ook weer op de tribune. Gelukkig, want... WAT HEB IK GENOTEN, wat een geweldige paarden heb ik gezien vandaag! Ik heb mijn dressuurhart helemaal kunnen ophalen, want in die 3e bezichtiging liepen er hele leuke paarden bijhoor!

Ik stapte binnen vlak voor de show van Hexagon... Die Rubiquil die kan het nog steeds hoor! Wat een superbewegende hengst. Zijn zoon Radetsky vind ik in het type iets minder mooi, Radetsky kan zeker wel netjes lopen, absoluut. Truppa en Roumande begeleiden Rubiquil... dik 4 jaar geleden heb ik voor Rubiquil gekozen, en op basis van wat ik vandaag zag, zou ik het zo weer doen. Heel mooi, ik heb zitten kwijlen. Hij leek wel wat klein tussen Roumanda en Truppa

De 2 ponies die voor de 3e bezichtiging kwamen, waren okee, maar verder heb ik er eigenlijk geen mening over.
Dan nu de paarden: alle 3e bezichtiging hengsten op de Zeus na zijn door. Er waren 21 hengsten voor de 3e bezichting. Behoorlijk positief kan ik zeker zijn over de Danny Wilde (123), de broer van Painted Black (031), Hagedoorn (081), Silvano (006). Nog beter vond ik Sandro's Match (003) en Florett As (002) en helemaal super vond ik Reflexion (005) en de Ferro x Darwin: Ferrero (071). Ferrero is ook gekozen tot de hengst met de beste draf, wat kan die gaan!

De kleur, de uitstraling, de gangen, het beenwerk - Dees is verliefd en dus gaat Weelde eraan geloven! Want die Ferro x Darwin, die past echt wel op mijn Rubiquiltje

Van de al goedgekeurde hengsten heb ik genoten van Rhapsody (sterk achter), Don Picardi, Game Boy en nog vele anderen.
Van de springgefokte dieren was ik bijzonder gecharmeerd van de Baloubet met de domme naam Babalouba - super springbloed EN ook nog eens heel lekker kunnen lopen.

Helaas heb ik geen gratis dekking gewonnen, het NRPS heeft vrij royaal verloot... snif Maar goed, die Ferrero mag zijn liefde naar ons toe laten zenden.. 2007 een kleine Fluweelde?

Dat is een mooi verhaal jammer dat ik niet kon. Heb je toevallig ook foto's gemaakt?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:42

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:49

Het was echt waanzinnig koud ik heb de eidnzit ook niet gemaakt...

Ik was er echter vanaf het begin.

Djamai een van de beide ponys heb ik in de eerste bezichtiging vele malen beter gezien, hij kan lekker draven maar liet t helaas niet zien, het blijft een erg leuke pony!

Sandro match was bij mij ook opgevallen evenals het ongelovelijk mooie type van playboy, echt een plaatje.

Bij de springhengsten viel acapulco z bij mij in de smaak, deze acorado x calypso 2 had een erg aansprekend model en ruime gangen. De baloubet, babalouba, liet zich erg mooi zien vind hem qua type wat gewoontjes aandoen. Hagendoorn erg indrukwekkend paard, het enige aan deze hengst wat mij opviel is de maaiende beweging met de voorbenen.

Isarco, erg leuke ponyhengst en wat een sterke verever, kwam met 3 kinderen die allen zijn type hadden, dewze ponyhengst ontvieng het keurpredikaat evenals de schimmel ismar.

Er liepen met name in de dressuurichting een stel fijne paarden en ik mag er toch wel bijzeggen dat dat nrps gefokte remiro ook zeker geen slecht figuur slaat.

Qua arabieren zijn er 3 die mij positief opvielen, scapino, lobeke en moran.
Ik had medelijden met de "danseresjes" zoals ze werden omgeroepen door toto, die meiden stonden daar in de vrieskou met heel weinig kleren aan. Show was leuk om te zien wel een beetje chaotisch.

OOk de kleine edgar en de hengst kasparow met een enorme fijne werkinstelling waren erg leuk om naar te kijken. Edgar werd overgedragen naar een nieuwe ruitertje een meisje van 8 jaar en die sprong braaf zijn hindernissen met dat meisje erop. Eerder in dat nummer reed Justin een cross met edgar en die dreigde met dat meisje een eerder gesprongen picknick tafel te springen ging net goed.

Was een erg leuke dag ik heb genoten ben alleen niet tot het einde geweest omdat mijn voeten gewoon ijskoud waren.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:51

Jaaaa, die pony Edgar - wat een leuke show en wat een lekker pittig ding zeg! Hij zou met zijn nieuwe ruitertje zo weer over die grote obstakels springen

Als je zulke ponies ziet, dan zou je toch eigenlijk meteen ponies willen gaan fokken

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:53

Dees schreef:
Jaaaa, die pony Edgar - wat een leuke show en wat een lekker pittig ding zeg! Hij zou met zijn nieuwe ruitertje zo weer over die grote obstakels springen

Als je zulke ponies ziet, dan zou je toch eigenlijk meteen ponies willen gaan fokken

Jaa dat is ook een reden waarom ik oa nrps ponys heb ik gewoon erg leuk om te doen.

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:56

heeft ook iemand Irakion (101) gezien? hij kwam voor de 3e bezichtiging van de rijponyhengsten..

LolaTFB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:58

Ik ben ook geweest, heb Nicolai gereden. Jammergenoeg heb ik niet zoveel gezien want we gingen weer vroeg naar huis.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 21:58

De bonte van Haarlem is aangenomen.
Irakion is ook aangenomen.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:19

Ik heb ook genoten en inderdaad die Edgar
Ik was ook erg te spreken over Acapulco en vooral Playboy Wat een schitterend dier en naar mijn zin een super allrouder en daar houd ik van!! Kijk uit naar Den Bosch volgende week!!!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:20

ik ben weg van Sandro's match no 3
wat een type en kan lekker lopen

en wat kan hans peter minderhoud rijden zeg
niet normaal meer... hij zit zo mooi stil op zijn paard
bij hem lijkt alles vanzelf te gaan
ik ben fan

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:23

__Kadette__ schreef:
heeft ook iemand Irakion (101) gezien? hij kwam voor de 3e bezichtiging van de rijponyhengsten..

Ik vind deze pony wat weinig hengstuitdrukking hebben en iets te fijn in type beenwerk en wat fijne korte hals. Liet zich ook helemaal niet zien. Wellicht ontwikkeld hij zich, is een pony die je na een half jaar nog eens moet bekijken ziet hij er totaal anders uit. Hij is wel door.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:25

Ik vond Moran ook erg fraai om te zien en heerlijk pittig op de sprong

Misschien is hij wat voor mijn merrie van het voorjaar!

Vond ook dat er veel positieve hengsten meeliepen, heb mijn ogen weer flink uitgekeken

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:30

Ik denk dat Irakion idd nog wat gaat uitgroeien!

Vond het ontzettend leuk om Edje met Joley te zien. Ik heb die pony vanaf het begin meegemaakt op de concoursen en altijd met plezier naar die pony gekeken.
Vond het toch wel heel leuk om hem zo voorzichtig met dat kleine meisje rond te zien lopen

Moran vind ik een van de fijnste arabieren met het oog op de sport
En lobeke blijft natuurlijk geweldig

Bij de nieuwe lichting zat voor mij niet echt iets interessants, maar ik heb toch al opties genoeg in mijn hoofd zitten

Uitgebreid verslag volgt nog een keer, ben nu bekaf (net een half uurtje thuis en hier om half zeven weggegaan )

Vond het wel erg leuk dat Royal Highness er toch ineens was vandaag! Ik blijf helemaal weg van dat dier (en misschien komt er nog wel een broertje/zusje van mijn tweejarige volgend jaar )

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:36

Die ferro (nr 71, goed gekozen!) was echt een prachtbeest!
En Djamai kampioen OLE Leonie en ik hebben ons rotgestampt! (Ja die herrieschoppers op de lange zijde waren wij...)
Helemaal super voor Marjolein en de fam! Maar ik had het niet anders verwacht en we hebben daarna nog wel even blij gedaan met zijn allen

Heb het niet koud gehad; maar dan wil je ook niet weten wat ik allemaal aan had

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:41

En volgens mij hoorde ik Le later heel hard en blij gillen dat ze de dekking van Djamai gewonnen had
(mazzel hoor, twee keer erbij met de verloting )

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 22:43

gomir schreef:
En volgens mij hoorde ik Le later heel hard en blij gillen dat ze de dekking van Djamai gewonnen had
(mazzel hoor, twee keer erbij met de verloting )

Wow gaaf! Mazzelkont

Gefeliciteerd!!!