Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
libke schreef:speelt toch een rol hoor ,ik had mijn Richebourg twenter goed kunnen verkopen ,tot de koper (fokker ,opfokker en ook medeeigenaar van hengsten) zag dat er een Z-papier bij zat ,toen liet ie ham staan . Dat speelde voorl en rol als hij hem wou voorbrengen bij het kwpn . Nu moet ik zeggen dat we hem nu heel waarschijnlijk voor de helft verkocht hebben aan een handelaar/ hengstenboer die nochthans ook bij het Kwpn voorbrengt

cart schreef:Heb ook een AES paard , ik heb het boekje op tijd ontvangen en had geen klachten.
Ik denk dat de kritiek vooral komt omdat AES minder principes heeft als het om geld gaat..
Ze hebben al valse papieren uitgeschreven voor geld (wat via DNA bewezen werd) en voor wat geld kan je je hengst laten keuren ook al is die niet gezond!
De betere paardenhandelaar vertrouwt het AES daarom niet echt denk ik..

maverick schreef:mensen een goed paard heeft geen afstamming.Ik zie veel handel elke dag weer en mijn ervaring leert voor sportpaard dat mnsen het over het algemeen niet uitmaakt wat voor papier er bij zit.De meeste AES ers zijn dan ook net zo duur als een KWPNer of een NRPSer.Op het papier kun je niet rijden.Voor fokken is het mischien een ander verhaal, daar heb ik verder het verstand niet van en houd ik me zelf ook niet mee bezig. En wat Sarabande al zei, het blijft met elk paard zo, of je nu een goeie of een recratie paard hebt, het is maar net wat de gek er voor geeft.
!). Liselot11 schreef:Maverick, helemaal met je eens.
Als een paard goed loopt (ongeacht springen of dressuur) dan maakt het papier niet uit. Ook met fokken niet, als er iets goeds uit komt, dan maakt het niemand iets uit of het nou een KWPN'er, AES of van mij part Frans gefokt is, dan wil iedereen hem.
Het wordt steeds meer sport ipv keuringen en dan maakt dat papier niets uit.
( of die moet veel geldprijzen winnen)
maverick schreef:mensen een goed paard heeft geen afstamming.Ik zie veel handel elke dag weer en mijn ervaring leert voor sportpaard dat mnsen het over het algemeen niet uitmaakt wat voor papier er bij zit.De meeste AES ers zijn dan ook net zo duur als een KWPNer of een NRPSer.

mistral schreef:maverick schreef:mensen een goed paard heeft geen afstamming.Ik zie veel handel elke dag weer en mijn ervaring leert voor sportpaard dat mnsen het over het algemeen niet uitmaakt wat voor papier er bij zit.De meeste AES ers zijn dan ook net zo duur als een KWPNer of een NRPSer.
Maar dan heb je het wel over een paard wat apart is.
bijzonder goed springt of bijzonder goed loopt, met de nadrukt op bijzonder, want dan praat je over een ander type paard dan wat het gros van nederland heeft staan en voor het grote werk geschikt is.
Want een gewoon AES paard kan je zo goed als weggeven, bij kwpn ook trouwens, maar als je een gewone ferro hebt blijft het toch een ferro en is hij op zijn papier makkelijker te verkopen, dan een aes hengst.

maverick schreef:maar euhm een Aes paard is toch ook gewoon een KWPN er, die naar de keuring gaat voor een ander stamboek?