Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar ik flipte helemaal....Indezz schreef:Oh, overigens is Boya haar tactiek beter.... Voor je eigen gevoel sowieso.... Maar blijven slaan en schoppen en gillen los je niks mee op.
Wordt het alleen maar erger van!
AnneIris schreef:bedankt voor de reacties..
het probleem is alleen..ze worrd ale keihard aangepakt.. nee is nee.. en nog blijft ze dat doen..ik weet dat t niet zomaar op te lossen is maar ik ben er al maanden mee bezig..
En wordt het nu dus tijd voor een andere aanpak, je moet haar overbluffen.Citaat:zoals AnneIris al aangeeft, ze wordt keihard aangepakt. Dus.....mijn conclusie....ze is al afgestompt en dat met 2 jaar? En wordt het nu dus tijd voor een andere aanpak, je moet haar overbluffen.
NikitaGoGo schreef:Als je hulp aangeboden wordt, (Boya of Leonoor) zou ik het zeker aanvaarden en proberen. Beide dames hebben wel wat ervaring met paarden kan ik je wel vertellen.
thnx NikitaGoGo
Citaat:Als je hulp aangeboden wordt, (Boya of Leonoor) zou ik het zeker aanvaarden en proberen. Beide dames hebben wel wat ervaring met paarden kan ik je wel vertellen.
Vasthi schreef:Misschien kun je onder begeleiding grondwerk met haar gaan doen? Door middel van bijvoorbeeld een join up kan je een paard ook haar plaats wijzen en een betere band met haar opbouwen.
broadway schreef:leer haar dat een snoepje niet prettig is.....snoepje in de ene hand harde borstel (test hem in je handpalm!) in de andere hand en zodra ze het wil pakken duw je de borstel tegen haar neus! maar géén snoepje geven!!!!!
Het is een merrie met een willetje, moet leren respect te krijgen en afstand te houden, dat kun je met vrije training en longeren doen, maar denk erom dan moet je ervaring hebben en op het juiste moment straffen en belonen!
soort gebakje voor d'r neus houden en dan weghalen en straffen