Welke (Belgische) hengst op deze volbloedmerrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MeiaLuna

Welke (Belgische) hengst op deze volbloedmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 13:58

Hey,

Ik zit erover na te denken om mijn volboedmerrie te laten dekken,kwestie van "iets" van haar te hebben als ze zou komen te sterven,en ook gewoon omdat ik het een superpaardje vind en hoop dat ze dit karakter ook aan het nageslacht zal doorgeven.

Haar vader is "be my guest" (USA) en haar moeder "familiar Quest"(IRE)
Ze is lichtjes overbouwd ,heeft een veel te dun halsje en geen mooie,ruime gangen.Dat zijn de minpunten die ik graag weg zou werken.Verder wil ik graag dat er een "braaf" veulentje uitkomt,dus hengsten waarvan de nakomelingen bekend staan om hun moeilijke karakter,liever niet
Tuurlijk weet ik wel dat je zoiets nooit op voorhand kunt zeggen,maar het zou vooral ook een veelzijdig nageslacht moeten zijn,dus ook wat springaanleg maar ook mooie gangen en uitstraling.Liefst niet te groot,zij is 1m63 en dat vind ik ideaal.
Zo,dit zijn mijn eisen barst maar los!

Dit is ze:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:21

Moet het perse een belgische hengst zijn, bij het kwpn (hengst staat in Z-B) durf ik er wel een te noemen die denk ik wel zou passen.

MeiaLuna

Re: Welke (Belgische) hengst op deze volbloedmerrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:25

Liefst wel,want ik zou om het makkelijk te houden wel liefst binnen de landsgrenzen blijven
Maar zeg maar wat jij in gedachten hebt hoor,ik kan dan bijv.op zoek gaan naar een belgische hengst met ongeveer dezelfde eigenschappen.
Foto'tjes en nakomelingen zijn heel erg welkom!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:41

Dan zal ik het anders omschrijven. Ik zou bij deze merrie op zoek gaan naar een hengst die veel halsbespiering doorfokt, liefst ook iets meer verticaler, een goed (snel) achterbeen geeft. (en hengsten die dan bloed nodig hebben, maakt niet uit want dat heeft jou merrie. Maar betekent wel dat je ook bij de bloederige types weg moet/kan blijven.)

Ik dacht zelf gelijk (binnen het kwpn) aan Negro (v.Ferro)
Afbeelding
Bij de springers heb je Guidam, die doet hetook goed met volbloeds.

pb. petraaken anders eens Zij kan je denk ik wel verder helpen binnen het belgische bloed.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:46

ok,alvast bedankt!Met die tips ben ik tenminste iets dank je wel en ik ga petraaken een pb sturen.

petraaken

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:48

Helaas ben ik absoluut niet meer thuis binnen de BWP hengsten. Op een volbloed merrie zou ik best een gelderse hengst durven plaatsen. De enige hengst die redelijke springers geeft en misschien niet meer te duur is is Hardi van Stoeterij de Breemeersen. Die hengst kan best bloedmerries gebruiken verwacht alleen geen goede beweging van hem. Verder Zou ik het eigenlijk niet weten wat als BWP hengsten goed met volbloed combineert.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 14:50

Ik had je net een pb gestuurd petraaken
heb je trouwens een foto van deze hengst of zijn nakomelingen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:01

MeiaLuna schreef:
Ik had je net een pb gestuurd petraaken
heb je trouwens een foto van deze hengst of zijn nakomelingen?

link naar de stoeterij. www.breemeersen.be maar Hardi staat er niet meer bij. ofwel overleden ofwel verkocht een paar jaar terug. Grannuso is ook een goede springer en een redelijk goede beweger. Hoe zijn nakomelingen zijn weet ik wel niet. Gottwald herrinner ik me ook nog goed springen en goed bewegen evenals zijn nakomelingen.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 15:04

granusso lijkt ook nog interessant.Van gottwal ben ik niet zo wild eerlijk gezegd...ik ken een paar nakomelingen hiervan en hun dressuurcapaciteiten zijn niet je van het...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:11

MeiaLuna schreef:
granusso lijkt ook nog interessant.Van gottwal ben ik niet zo wild eerlijk gezegd...ik ken een paar nakomelingen hiervan en hun dressuurcapaciteiten zijn niet je van het...

Heb er al een paar gezien van Gottwald die goed bewogen maar ja moeder heeft ook nog iets in de pap te brokken hé. Al doen ruiters er ook veel aan.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 15:21

petraaken schreef:
Heb er al een paar gezien van Gottwald die goed bewogen maar ja moeder heeft ook nog iets in de pap te brokken hé.

Weet ik en de moeder is echt barslecht in dressuur en heeft geen gangen of "swung",daarmee dat de hengst dit goed zou moeten kunnen maken.

Theake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:27

Ward rijdt een Gottwald in het zwaar2 dressuur, meialuna. Natuurlijk is hij wel een superruiter ook. Het paardje is niet supermooi ofzo, maar goed, het doet het wel. Niet dat ik je wil overtuigen voor Gottwald ofzo hoor, ik vul maar aan.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 15:44

ja,thea,ik weet het,ik heb hem al bezig gezien,maar het is wel een uitzondering denk ik...de meeste gottwalden zie je enkel op het springterrein goed presteren.Maar goed ,dat is mijn mening
Ow ja,nu niet direct denken dat er tegen volgend jaar al een veulentje bij galaxy staat hè zover zijn we nog niet...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 15:50

MeiaLuna schreef:
ja,thea,ik weet het,ik heb hem al bezig gezien,maar het is wel een uitzondering denk ik...de meeste gottwalden zie je enkel op het springterrein goed presteren.Maar goed ,dat is mijn mening
Ow ja,nu niet direct denken dat er tegen volgend jaar al een veulentje bij galaxy staat hè zover zijn we nog niet...

er loopt ook een Gottwald in de Eventing en die doet het daar ook helemaal niet slecht. En die moeten dressuurmatig toch ook goed gereden worden. De eventing wordt vaak beslist nu wie er het best in de dressuurproef is.

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 15:58

Dat zou best kunnen petraaken,maar ik vrees dat ik een vooroordeel heb omdat ik 3 nakomelingen in mijn directe omgeving heb,en deze spreken mij niet echt aan...toch niet qua dressuur,qua springen daarintegen
Kent er trouwens iemand de nederlandse hengst "Juwel K" of zoiets? die staat nu bij ons op de manege en is van een meisje hier op bokt: "Renatevb",je vind ook foto's van deze hengst in haar profiel. Ik vind het wel een leuke hengst,en vooral heel braaf,wat vinden jullie?

Theake

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:41

Is een mooi paardje, en loopt ook precies wel goed, voor zover dat ik weet Maar dan ga je wel dressuurrichting uit... Of is het niet de bedoeling van te springen?
En ook, dat is geen ggk hengst, maar goed, dat kies je zelf natuurlijk

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 17:48

ik vrees ook idd dat hardi en gottwald niet bepaald zijn / vererven wat je zoekt . ik vind ze een beetje fokken zoals jouw merrie eruitziet dwz weinig hals / beweging en gottwald fokt heet genoeg en dat op je volbloedmerrie . ik zou eerder gaan voor een stevige holsteiner ,die bewegen meestal heel goed ,zullen de hals van je merrie verbeteren en ook wat bot toevoegen . Ik zou eens rondkijken op ;
www.keros.be
www.vdheffinck.be
deze vindt ik het einde(kijk ook naar het videofragment)
http://www.gestuet-famos.de/hengste/05de_contendro.htm
en die kan je verkrijgen bij
www.bagoniebos.com

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:44

Citaat:
link naar de stoeterij. www.breemeersen.be maar Hardi staat er niet meer bij. ofwel overleden ofwel verkocht een paar jaar terug.

Hardi staat ter dekking bij de distelhoeve

www.distelhoeve.be

Maar ik denk ook dat het geen ideale keuze is. ben het volledig eens met libke

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:12

hardi staat daar ook niet meer, is ondertussen verkocht naar schotland.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:20

Nog maar eens het bewijs dat ik helemaal niet thuis ben in de Belgische gekeurde hengsten. Meialuna aan Libke heb je een goeie voor advies hoor en stukken beter dan mij o phet gebied van allround hengsten in België. Ikzelf ben meer op de hoogte van de Nederlandse hengstenstapel dan van de Belgische.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:30

Warkant van 't Gestelhof is een goede allrounder. Doet het goed in dressuur en doet het ook goed in springen.

www.gestelhof.be

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 08:29

petraaken schreef:
Nog maar eens het bewijs dat ik helemaal niet thuis ben in de Belgische gekeurde hengsten. Meialuna aan Libke heb je een goeie voor advies hoor en stukken beter dan mij o phet gebied van allround hengsten in België. Ikzelf ben meer op de hoogte van de Nederlandse hengstenstapel dan van de Belgische.

moet wel lachen hoor want ik heb het niet helemaal met belgische hengsten ,ben ook veel meer een kwpn en duitse fan maar die kan ze ook via de belgische verdelers hebben ,dus klik maar op de linkjes ,meia

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 09:29

Ik heb eens even geneusd voor je, wat nou redelijk allround zou moeten zijn in de afstamming.

- Wundermeyer & Fortuin Z http://home.tiscali-business.be/~tpm299 ... /index.htm

- Pavarotti van de Helle http://www.keros.be/nl/hengsten/hengstf ... ros_id=166

- Aga Khan (Ferro x Remondo) (Joris de Brabander)

- Escuro http://www.breemeersen.be/all/paarden.p ... 97&taal=nl

-Ruben du ri D'Asse Argentinus x Lys de Darmen (Joris de Brabander)

-Thunder v. d. Zuuthoeve (Argentinus) http://www.zuuthoeve.be/html/thunder.html

- Sir Lui van de Zuuthoeven http://www.zuuthoeve.be/html/sir_lui.html

- Warkant van het Gestelhof & Saros van het Gestelhof http://www.gestelhof.be

Dit zijn allemaal BWP goedgekeurde hengsten.

Ik heb er een aantal Argentinus nakomelingen bij gedaan omdat deze hengst in Duitsland aardig allround fokt.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:15

Denk niet dat Saros gaat passen bij een volbloed. Saros geeft nogal een teer fundament door. Vrees dat dat eventuele veulen dan spillebeentjes gaat krijgen.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:26

hey caro

wist ni dat je een veulentje wou...

ik heb zelf een Gottwald en mocht ik kunnen kiezen,geef mij dan ook maar een ander papa hoor ... ze zijn super voor springen en voor de eventing. kijken nooit naar iets en lopen geweldig maar dressuur blijven ze toch wel een moeilijk geval... de mijne dan toch. ze kan met veel "swung" lopen,maar als ze geen zin heeft...

saros ? loopt super