Wie gedekt met Tenerife, Pacific en Orame?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jodievanmij

Wie gedekt met Tenerife, Pacific en Orame?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 19:54

zoals de titel al zegt ben ik benieuwd wie van jullie er een veulen verwachten van Tenerife, Pacific of Orame?

en wie heeft er misschien al mee gefokt.. hoe zijn de nakomelingen van deze 3 hengsten? Op de stal waar ik rij loopt nu 1 veulen (bijna jaarling) van orame.. het is een merrie en is al best groot.. maar haar moeder is 1.65 maar fokt best groot vind ik.. De moeder heeft hier nu 3 veulens gehad.
( 1e lake bid, 2e corland 3e orame. de merrie is zelf van belmondo x amethist)

allemaal erg mooie paardjes maar wel hoogbenig en sterk.. het zijn wel luxe kwpners maar niet iel ofzo (jullie snappen me vast wel)

dit jaar zijn er 4 drachtig waarvan er 3 dus drachtig zijn van

tenerife (de belmondo x amethist merrie)
Pacific (indoctro x ahorn )
orame (french buffet x nimmerdor)

ik zou dus graag willen weten wie er nog meer een nakomeling hebben van een van deze hengsten of er ook dit jaar mee gedekt hebben

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:40

Mijn French Buffet x Goodtimes is ook drachtig van Orame
dit is ze, wel een vage foto
Afbeelding
een paar betere
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar we hebben ook nog een Pacific x Indorado merrie, ze is een wtje, dus oficeel is nu 3 maar in juli word ze het pas echt.
ook foto's van haar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn kennissen hebben vorig jaar een tenarife veulen gehad uit een Animo keur merrie, veulen is naar de veuling gegaan en voor een mooie prijs verkocht.
hier ook een foto van
Afbeelding
Afbeelding

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 20:47

hey Marijkeeee,
Wow mooi veulen zeg die van tenerife. hou persoonlijk niet van witte aftekeningen maar bij deze staat het super. en jou paardje is ook mooi maar dat had ik in mijn topic over french buffet ook al gezegd.. ze lijkt echt op ulderika..en leuk dat ze beide drachtig zijn van orame..ben benieuwd hou jou veulen wordt hou me maar op de hoogte als het zo ver is zou ik leuk vinden .. groejes ulka

jeanke

Re: Wie gedekt met Tenerife, Pacific en Orame?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:57

Mijn schimmelmerrie is gedekt van Pacific
Afbeelding

Haar afstamming is Tenor Manciais x Goldspring de Lauzelle x Widukind de Lauzelle

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:40

De fokmerrie in mijn profiel is gedekt met Tenerife dit jaar!

nieuw2006

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:04

Ik wil misschien ook dit jaar gaan dekken met Orame. Ik hou dit forum goed in de gaten voor eventuelen foto's.

gr nieur2006

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:34

Kijk maar in mijn profiiel ik heb een Orame

Jodievanmij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:37

Ulissa schreef:
Kijk maar in mijn profiiel ik heb een Orame

wat een leuk beestje heb je zeg..

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 22:39

Afbeelding

hier nog een foto van 'onze' orame.. orame x belmondo

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:41

Mooie nakomeling die Tenerife

Geeft deze altijd veulens met zoveel front ?

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:52

Wij hebben een Tenerife gehad! Was wel een leuk paard alleen had rechtsachter een gigantische dikke sprong! Verder erg leuk karakter! Heb van hem geen foto!

Wij hebben ook een Pacific! Zij is nu 3. Dat is een pacif x Farmer. Haar moeder was ster en sport-springen. Zij staat in mijn profiel. Dat is Surella! Van de Pacific heb ik ook nog geen foto!

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 23:23

Dit jaar zijn er dacht ik van de 64 stamboekopnamens 4 afgewezen op de sprongen bij Orame.

Ik denk dat ie van mij meer het karakter heeft van Zeoliet. Dit paard was met inrijden super braaf. Maar nu ze 4.5 jaar is vind ik haar meer neigen naar Zeoliet.

Als ze moet werken dan gaat ze soms in staking. Ik moet wel zeggen dat ze op dit moment weer aan het wisselen is met haar tanden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 08:06

katrienh schreef:
Mooie nakomeling die Tenerife

Geeft deze altijd veulens met zoveel front ?

Nee niet altijd.
De merrie moet ook een best front hebben hoor vindt ik.

Verder geeft Tenerife veulens met veel ruglengte.
Verder wel hele beste gangen, veulens die ik heb gezien waren echt showie, staart erop en draven

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 08:09

ik ken een pacific.
erg leuk en vriendelijk beestje.
zijn tekortkoming was zijn front.
zijn pluspunt was het springen, heel apart en voorzichtig.
was mooi paardje. precies aan de maat.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:12

Haha, je ziet het al aan me naam, toen ik inlogde kon ik geen betere naam verzinnen. Maargoed, wij hebben 2 veulens van tenerife uit een keur, pref, prestatie nimmerdor x amor merrie. Beide super chique veulens, front, mooi koppie met rasuitstraling. Kheb rond de 30 tenerife veulens gezien en wat opvalt is dat ze allemaal chique zijn, mooie koppies hebben, en uitstraling hebben. Over het algemeen verbeterd die ook de gangen van de merries. Verder hebben we 1 veulen gehad van orame uit een jacorde merrie. Wordt dit jaar 4 en is uitgegroeid tot een mooi paard met aparte springmanieren. Wordt nu verder doorgereden, en staat te koop. Info pb. foto's uploaden wil niet lukken.

utah_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:53

ik heb een pacific merrie op stal staan..(pacific X peter pan)
ze is zwart van kleur en een super lief dier!!!
het is een echte heethoofd!!!onder t rijden dan....
maar een super braaf karakter!!!!

ze is 1.68 trouwens....

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 09:59

Jodievanmij schreef:
hey Marijkeeee,
Wow mooi veulen zeg die van tenerife. hou persoonlijk niet van witte aftekeningen maar bij deze staat het super. en jou paardje is ook mooi maar dat had ik in mijn topic over french buffet ook al gezegd.. ze lijkt echt op ulderika..en leuk dat ze beide drachtig zijn van orame..ben benieuwd hou jou veulen wordt hou me maar op de hoogte als het zo ver is zou ik leuk vinden .. groejes ulka

Jah ik ben ook heel erg benieuwd naar die van jou, laat je zeker weten hoe het gaat. Weet je waarom in denk dat van ons zo veel op elkaar lijken, zelfde vader, bij de moeder is die van mij Goodtimes maar daar achter zit nimmerdor, ze best wel dichtbij familie en dan ook nog voor de zelfde hengst gaan het kan niet beter
Wanner is jou merrie uit gerekent ???

hillary6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:41

orame is heel leuk bloed ook heel goed
maar als je die zelf moet zadelmak maken en je doet het niet vaak laat het dan een ander doen want het zijn geen lieverdjes om zadelmak te maken

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:12

hoeft niet bij elke Orame zo te zijn.
Ze zeiden tegen ons dat de french buffet een moeilijke zou zijn bij het beleren, nouh niks aan het handje, maar nu ze ouders is, is ze niet de makkelijkste.
We geven haar nu rust en laten haar het veulen grootbrengen en dan proberen we weer op nieuwe, maar ze is al beleerd, ik kan er nu zo weer op gaan zitten naar een paar maand. Ze vertrouw mij maar anders laat ze het niet toe.
Het zijn denk ik gewoon karakter paarden en daar heb je eht meeste aan, ....vind ik...

Ulissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:06

hillary6 schreef:
orame is heel leuk bloed ook heel goed
maar als je die zelf moet zadelmak maken en je doet het niet vaak laat het dan een ander doen want het zijn geen lieverdjes om zadelmak te maken

Wat gek, ik hoor juist dat de Orame's opstappen en wegrijden zijn.

In de tijd dat onze Orame door mijn dochter werd ingereden (meer dan een jaar geleden) heeft ze geen stap verkeerd gezet.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 16:35

Ik hoor ook vaak dat orame`s niet de makkelijkste zijn inderdaad maarja zo hoor je ook dat elcaro`s niet makkelijk zijn en er toch wel uitzoderinge zijn maar dat is met alles wel zo denk ik.. Ik ben erg benieuwd wat het voor veulens gaan worden..

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 16:38

Marijkeeee schreef:
hoeft niet bij elke Orame zo te zijn.
Ze zeiden tegen ons dat de french buffet een moeilijke zou zijn bij het beleren, nouh niks aan het handje, maar nu ze ouders is, is ze niet de makkelijkste.
We geven haar nu rust en laten haar het veulen grootbrengen en dan proberen we weer op nieuwe, maar ze is al beleerd, ik kan er nu zo weer op gaan zitten naar een paar maand. Ze vertrouw mij maar anders laat ze het niet toe.
Het zijn denk ik gewoon karakter paarden en daar heb je eht meeste aan, ....vind ik...

weet zo niet wanneer ulderika is uitgeteld maar ga het vandaag gelijk nakijken en als ik het weet laat ik het je horen..

Ulderika is in tegen stelling tot de french buffetjes die ik ken erg rustig met alles maarja ze is nog niet beleerd dus wie weet wat voor heethoofdje het dan wordt..

wat jij noemt marijkeeee dat ze nu wat moeilijker wordt zie je wel vaker met paarden die in he begin zo mak als een lam zijn.. ze zijn dan vaak wat overdondert en zo gauw ze doorhebben wat de bedoeling is en ze zich zeker onder het zadel voelen gaan ze soms met je aan de haal maar goed ik hoop dat je er straks weer een fijn paardje aan hebt na de bevalling ik hou je op de hoogte

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 16:41

Onze Metall merrie is drachtig van Tenerife (de merrie heeft haar merrietest gehaald op springen vandaar een springhengst)
We hebben ook nog een 4 jarige Orame is helaas een E pony gebleven, schat van een beestje (staat te koop ook op Bokt), met zadelmak maken en rijden nooit een stap verkeerd gezet.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 20:27

Heeft er verder nog iemand leuke foto`s van nakomelingen van deze 3 hengsten?

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 09:00

MIjn french was echt niet meer normaal hoe ze deed, met mijn Matterhorn ging eht ook neit makkelijk toen ze 4 was, maar Us is echt erg. Ze doet zo raar, ookal doe je niks, het enege wat ik doe is blijven zitten.