En hij is nog niet afgespeend, degene die zorgt voor het tussenschot in de stal was in de kerstvakantie op vakantie en komt morgen weer terug. Dus dan ga ik daar eens achteraan en dan hoop ik ze snel apart te kunnen zetten.
Ik rijd Ivanka nu weer wel alleen en dat gaat eigenlijk wel goed. Aidan is nu vrij rustig op stal, van de week heeft hij in tussentijd zelfs het hooi opgegeten dat ik in de stal klaargelegd had! Dat was de eerste keer dat hij dat deed. Dus we gaan vooruit
.En zelf oefenen ze mee
. Aidan was van de week voor de vierde keer ontsnapt uit de wei. Deze keer heeft hij een paal half uit de grond getrokken en is toen naar de wei ernaast gegaan. Bedoeling was dat ze daar een dag later op zouden gaan, omdat ze hun eigen wei tot zandbak hebben omgeploegd en die grote wei omheind is met prikkeldraad. Die wilde ik eerst liever omheinen met lint. Maar goed, mijn oom had zaterdag geen zin om hem te gaan vangen en onder het motto "Sanne komt straks toch wel, Aidan kan niet weg", hebben ze van 's middags half 2 tot 's avonds 6 uur apart gestaan. En ze waren allebei eigenlijk erg rustig. Maar goed, vanochtendvroeg hard gaan werken om de omheining in orde te krijgen en dat is gelukt. Dus toen was alles klaar, wilde ik foto's gaan maken van ze.. en wat denk je: batterij bijna leeg
.Dus vanavond nog maar een keer met een digi teruggegaan met volle batterijen, maar toen was het al aan het schemeren, dus de foto's zijn ook donker geworden.
Maar goed, vanochtend nog 3 foto's kunnen maken en een kort filmpje en daarna stopte de batterijen ermee
De wei nu:
Daar aan het eind zie je een hokje staan, daar gaat het ook nog een stuk de hoek om:
Achterin zie je de stal van Ivanka en Aidan
Het filmpje van vanochtend, voor de eerste keer op de grote wei

Vanavond ging ik terug, normaal gesproken staan ze allang te wachten bij het hek. Nu waren ze nog lekker aan het grazen
Aidan vindt het geweldig op de grote wei! Hij weet niet goed wat hij moet doen, rennen of eten

Ivanka weet het wel heel goed.. Die zie je bijna alleen maar met de neus aan de grond staan

Stoere actiefoto
Had ik deze foto een seconde later genomen, dan hadden jullie gezien dat Ivanka dit niet meer pikt
. Maar goed, je kunt hier al wel zien dat Ivanka haar kont er eens goed onder zet om daarna Aidan op zn flikker te geven 
Ivanka was niet erg fotogeniek

Mijn 2 blesjes
Typische Aidan-blik

Mijn lens was een beetje vies

Ik had eigenlijk verwacht dat ik ze wel kon gaan vangen vandaag, toen ik ze ging voeren. Maar viel niet tegen. Ik kwam met voer aanlopen, ik riep ze en Ivanka kwam in volle galop eraan. Aidan natuurlijk erachteraan, maar die zag het meer als een spelletje
. Ik vind het altijd zo gezellig als ik ze zo zie staan, Aidan aan de ene kant, Ivanka aan de andere. En ze zouden in principe zo bij elkaars voer kunnen, maar doen ze niet
. Allebei uit hun eigen bakkie
Ook al is 'ie aan het eten, hij houdt me in de gaten

Filmpjes!
- Aidan nog een keer in actie op de wei.
- Ivanka laat zien dat ze niet meer zo lief is tegen Aidan als toen Aidan nog een Edje was
. Oren in de nek en ze draait zo de andere kant op
.PS. Ik zie dat de laatste filmpjes het op dit moment nog niet doen, maar die zijn nog aan het oploaden ofzo geloof ik. Zoiets staat erbij iig. Kijk over een kwartiertje nog maar eens, dan zullen die het ook wel doen
.

Trouwens lekker stukje land heb je waar ze op kunnen, super! 
... Mijn wilde hengst