Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
????????????Citaat:Ik zou mijn merie iig nooit natuurlijk laten dekken!
(bewust dan )
Jantien schreef:maar er spreekt toch veel meer VOOR KI.
jeddah schreef:Jullie onderbouwen jullie argumenten voor K.I. erg goed! Als ik het zo lees, en wat ik er van weet ben ik het in grote lijnen ook eens met K.I. is veiliger enz.
Alleen, ik heb mijn merrie natuurlijk laten dekken, ben er elke keer bij geweest, ze is 3 keer gedekt, de hengst werd gewassen, was goed opgevoed, en mijn merrie heeft mijn inziens absoluut geen schade geleden, om het zo maar te zeggen. (de hengst uiteraard ook niet)
Dus, waarom:????????????Citaat:Ik zou mijn merie iig nooit natuurlijk laten dekken!
(bewust dan )
Jantien schreef:Een tweede bijkomstigheid is dat een hengst niet meer voor z'n ballen wordt geslagen door een niet optimaal hengstige merrie (de bestaansreden van een schouwhengst). Het lijkt mij dus ook niet zo slim om de hengst maar bij de merries in de wei te gooien. Komen een boel problemen van.
Esme_27 schreef:Ik betaal dus alleen dekgeld en geen veulengeld. Als mijn merrie niet drachtig word ben ik wel mijn geld kwijt, en hun niet.
*Marije*"]
[quote="Esme_27 schreef:Ik betaal dus alleen dekgeld en geen veulengeld. Als mijn merrie niet drachtig word ben ik wel mijn geld kwijt, en hun niet.
youngster schreef:doen ze bij welsh pony's eigenlijk aan KI, ik wil mijn pony waarschijnljk volgend jaar laten dekken door Aester's El Nino(staat bij Reinie Tewis).
*Marije* schreef:Ik heb nu ook een jaarling hengst erbij lopen en dat geeft geen enkele problemen (merrie's zijn drachtig)
Jantien"]
[quote="*Marije* schreef:Ik heb nu ook een jaarling hengst erbij lopen en dat geeft geen enkele problemen (merrie's zijn drachtig)