Maar 01-01-2006 was het dan zo ver hij mag eindelijk weer naar buiten.
Nog maar een half uur per dag, maar hij was er super blij mee.
Kijk maar naar de foto's.
Sorrie voor de hoeveelheid maar ik ben zo trots op hem.
Bedankt voor het kijken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

TheSam schreef:Ik wist niet dat paarden (veulens) aan een bokhoefje geopereerd konden worden. Heb je daar toevallig een topic over geopend?
Verder is het uiteraard heerlijk voor hem om weer lekker te kunnen dollen buiten
Fijn dat hij weer buiten kan enzo! Toch niet fijn om zo'n kleine binnen te moeten houden. Maar ja, als het dan weer helemaal herstelt is het het wel waard natuurlijk!

Tinne schreef:Ik wist niet dat veulens met een bokhoefje niet naar buiten mochten, he bah.. dat lijkt me idd niet leuk om zo'n kleine binnen te houden.
Gelukkig is het nu weer (bijna helemaal) goed en kan hij weer lekker van de buitenlucht genieten!
Gitta schreef:Hij heeft er zin in fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat hij weer lekker naar buiten kan . Alleen het aftrappen van zijn ijzers is idd minder maar gelukkig loopt hij weer rad.
Heb zelf ook een veulen met een te steil voetje gelukkig is zij er door gekomen met wat aanpassingen loopt weer helemaal rad zonder operatie is toch niet niks voor die kleintjes maar hij begint het nieuwe jaar goed zo!!
azzurra schreef:Gitta schreef:Hij heeft er zin in fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat hij weer
Als ze echt een bokhoef hebben hoeven ze niet kreupel te lopen hoor!
Maar dan is de strekpees te kort van het been.
Die verlengen ze dan en dan is het probleem opgelost.
Doe je dat niet krijg je paard er op latere leeftijd toch last van.
Mijn merrie heeft dat ook blijkt nu.
En heeft nu dus artrose in dat been.

twinkel schreef:Jollyjoker, moest het veulentje van jou ook zolang binnen blijven dan?
Nootje mocht met 4 weken al weer op het harde lopen.
Zijn bokhoefje was zo erg dat ie al bijna op de bovenkant van zijn hoefje liep (lastig uitleggen hoe ie stond ). Het was bij hem heel snel gegaan. Op de keuring in augustus was er nog niks aan de hand, en in september stond ie al in de kliniek.
Volgens de da was dat toch erg ongewoon!
Is de strekpees waar Azzura het over heeft, dezelfde als de buigpees?
Dat hebben ze mij namelijk verteld dat ze die doorsnijden.
Doordat er bindweefsel tussen groeit wordt de pees wat langer waardoor het hoefje beter kanteld...
En inderdaad je ziet het hele hoefje qua vorm veranderen...
Toch fijn te horen dat de herstel kansen bij veulens heel groot zijn.