Ervaringen met Birth Alarm?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kebie

Ervaringen met Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:12

Kebie moet, als alles goed gaat half juni veulenen. Nu heb ik bij Divoza zop'n Birth Alarm gereserveerd met GSM melder. Ze staat tegen die tijd namelijk op de wei en die ligt zo'n 3 km van huis af.
Nu heb ik dat ding 3 weken voor de uitgerekende datum al gereserveerd, maar begint bij mij de twijfel toe te slaan. Is dat niet veel te vroeg?
En hebben er hier mensen al ervaringen met een birth alarm met GSM melder?

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:23

interessant topic
ga ik ook even meevolgen

schattemaud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:33

Ik ook

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:37

@kebie: hoeveel betaal je per week voor het hele birth alarm gedoe?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:44

Ik heb hem vorig jaar ook kunnen lenen van mijn oom voor mijn merrie. Ik heb hem even denken… Een maand tot 5 weken, weet ik niet precies meer voor de uitgerekende datum omgedaan. Merrie stond er nl bekend om dat ze op tijd veulent, vorige veulen was ook 2 à 3 weken ‘te vroeg’. Omgedaan, en na 2,5 week geloof ik dat ze hem omhad (zou ik allemaal moeten terugzoeken hoor, precieze data). Heeft ze geveulend.

Systeem werkte goed, enige nadeel was dat ze er toch mee ging rollen, en ook omrolde en dat dan dat antennetje krom boog. Had overigens geen invloed op de werking.

Ding ging vaak af als ze gewoon lag, ’s nachts dan, maar dan werd ik er niet altijd wakker van. Dan stond ik op omdat de wekker ging, en dan hoorde ik m piepen. De betreffende nacht (ochtend meer eigenlijk) ging hij wel af, en werd ik er ook wakker van. Je hoort wel een duidelijk verschil in piepen als dat ze gewoon ligt, en als dat ze gestrekt ligt. Ik heb hem zelf ‘getest’ door in die houding te houden, maar dan ging het weer niet af. Maar als ie om het paard zat wel (schiet mij maar lek )

Weet niet wat voor ervaringen je precies zoekt?

Anoniem

Re: Ervaringen met Birth Alarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:44

Ik ook, want ik denk er ook over om een geboortealarm te huren. Dus ik zie graag jullie ervaringen en adviezen!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:47

Of je 'm te vroeg gereserveerd hebt?
Ligt eraan of je merrie vroeg met veulenen is.
Ik weet niet of ze eerder een veulen heeft gehad.
Maar voor de zekerheid zou ik 'm 3 weken van te voren wel omdoen.
Je weet maar nooit ..

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:49

Birth alarm kost 300 borg
1e week 52 euro
De rest van de weken 42 euro

Dit is bij Divoza

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-06 14:53

Tja, ik hoorde van iemand dat een week van te voren genoeg was, maar dat leek me zelf vrij krap.
En aangezien het haar eerste veulen wordt heb ik geen flauw idee of ze vroeg of laat gaat zijn. En 2.5 week te vroeg is dus geen uitzondering begrijp ik van Maya?
En jij kon dus goed horen of het vals alarm was of niet, begrijp ik dat goed? Gaat hij ook uit als de merrie dan weer opstaat?

Het is wel een vrij prijzig geintje: 52 euro voor de eerste week en daarna 42 euro per week. En 300 euro borg. Maar goed, ik heb tegen die tijd ook een klein beebje erbij, dus leek het me wel rustig om niet eindeloos te hoeven posten.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:09

Ik vind het dus ook vrij prijzig, en was voor een tweedehands gaan zoeken, maar die vind je dus niet.
Verder ken ik ook wel iemand die er zelf een heeft...maar helaas heeft hij hem zelf druk nodig rond die tijd (hij is van de ene merrie nog niet af of moet al om de ander )

de meesten zijn wel erg tevreden over het birth alarm

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:12

Wij hebben net eentje gekocht bij Divoza.
Wel een tweedehands. Was 1 jaar gebruikt.

Heb er nog geen ervaring mee maar ik denk dat wij hem omdoen zodra de merrie begint te kegelen. (of iets daarvoor nog)

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:14

Bij ons heeft de birth alarm heel goed gewerkt vorig jaar. M'n merrie heeft 'm omgehad van +-2 weken voor de uitgerekende datum en is 3 weken overtijd gegaan en in heel die tijd heb ik maar 2x vals alarm gehad.
Bij de geboorte werkte het prima en we waren er mooi op tijd bij.
Wij hebben zelf een birth alarm gekocht, met een vaste ontvanger die dan nog eens naar de gsm's belt.
Is niet goedkoop, maar we zijn toch van plan om elk jaar te fokken, dus dan haal je dat er wel uit denk ik, als je er wat zorg voor draagt.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:16

Oja, ik ben van plan hem dit jaar weer een 2 weken voor de uitgerekende datum 's nachts aan te doen, m'n merrie heeft er niet veel last van en ik voel me veel zekerder als ze het aanheeft en we hebben het nu toch gekocht Als ik elke nacht vals alarm zou hebben zou ik ook pas bij het kegelen beginnen...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:20

Kebie, er is gewoon totaal geen peil op te trekken De ene bevalt keurig op tijd, de ander doet het liever wat vroeger en de volgende wat later… Het is dat jij hem moet huren, en das vrij duur, want anders zou ik zelf een maand te voren aanraden. Omdat je dus niet weet wat de merrie gaat doen. Ik kon er een praktisch gratis lenen…

Je hoort er wel een verschil in qua piepen (dus of de merrie gewoon ligt, of dat ze plat op dr zij ligt). Maar dat moet je gewoon even lezen in de handleiding is duidelijker.

Scheelt wel dat ik ze aan huis heb staan en sowieso ging waken, dus op verschillende tijden ’s nachts kijken. Dan werd ik dus van de wekker wakker, zag dat ding piepen, maar de merrie stond gewoon te suffen. Ook was zij heel geschikt om in het begin van mijn vakantie te gaan bevallen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:51

Ik heb het ook gebruikt dit jaar (nee vorig jaar nu ) en ben er wel tevreden over. Was ook met gsm-melder. Wel een paar keer vals alarm geweest wanneer ze is gaan liggen maar niet veel.
En wanneer ze moest bevallen was ik er bij, dus het moest nog niet eens afgaan Had zo'n voorgevoel dat het ging gebeuren

Ik had het gehuurd bij ruitersportzaak De Clercq in belgie wel.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:07

hoeveel heb jij ervoor betaald?

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:08

Frenia, bij Watté in Ninove kun je het denk ik ook huren, dat is toch bij jou in de buurt he(?) prijs weet ik niet.
Vorig jaar had hij ook een 2e hands te koop (denk voor 500, maar weet niet meer zeker)

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:11

oew!!! ik ga zo snel mogelijk kijken!!!
ja is dicht (20 minuutjes )

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:15

frenia schreef:
hoeveel heb jij ervoor betaald?

goh dan moet ik is goed nadenken, weet het niet meer goed.

Ik dacht dat het zo was:

Waarborg voor het alarm van 1.000 euro.
Eerste week kostte het 50 euro
De bijkomende weken 34 euro dacht ik.
Gsm-melder was 5 euro per week.

Ik dacht dat het zo was

xxalishakexx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:43

Ik was ook van plan een Birth Alarm te huren en ik deed er navraag naar bij en paardenwinkel.Die heeft mij alles uitgelegd van prijzen enzo , maar 1 ding was ook belangrijk het heeft maar een bereik van 500 m .En als jij er 3km vanaf woont zal het niet werken vrees ik... Of anders hebben wij in Belgie gewoon andere en slechtere Birth alarms

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:12

Alishaka, je hebt er ook waar je een gsm nummer in kunt programmeren en die belt dan naar je gsm, dus dan maakt de afstand niet veel uit.

ullaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 11:20

Ik heb een geboortealarm gekocht bij divoza.een gebruikte.
Na een seizoen gaan in ze verkoop voor ong 300 euro.
Zelf heb ik geen gsm-melder omdat ze bij aan huis staan.
Mijn ervaringen zijn echt super, zou hem niet meer willen missen!!

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:11

xxalishakexx schreef:
Ik was ook van plan een Birth Alarm te huren en ik deed er navraag naar bij en paardenwinkel.Die heeft mij alles uitgelegd van prijzen enzo , maar 1 ding was ook belangrijk het heeft maar een bereik van 500 m .En als jij er 3km vanaf woont zal het niet werken vrees ik... Of anders hebben wij in Belgie gewoon andere en slechtere Birth alarms

ik heb het ook gehuurd in belgie hoor Ben ook belg..

Wij hadden er ook een gsm-melder bijgenomen maar om één of andere reden werkte het niet (weet niet meer juist waarom) En dan hebben we de ontvanger bij de manege-eigenares gezet (woont op manege) en die verwittigde me als het zover was. Maar ze heeft me gelukkig niet moeten verwittigen. Ik was er bij van voor ze ging bevallen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:40

Ik heb een heel goede ervaring met het geboortealarm dat ik afgelopen jaar gehuurd heb. Ik werd wel iedere nacht uit m'n bed gebeld omdat mijn merrie gewoon plat ging liggen met dat ding, maar na lang wachten (ze was 12 dagen over tijd) stond ik er wel met mijn neus bovenop toen ze haar veulen kreeg.

Bij vals alarm ging m'n telefoon hooguit 2/3 keer af achter elkaar, maar toen ze echt begonnen was bleef de telefoon maar gaan.

Klein nadeeltje was dat ze door het meer dan 3 weken dragen van het alarm een schuurplek op haar schoft heeft opgelopen. Het alarm met kussentje eronder zaten toch niet strak genoeg.
Daar zitten nu dus witte haren......

Divoza is erg duur met verhuur van het alarm. Ik heb het gehuurd bij The Gallop in Waspik. Goede service en een stuk goedkoper.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:18

wij hebben vorig jaar ook een birth alarm gebruikt en een camera voor mijn merrie, tenminste de boer die haar in de gaten hield. Zij had hem vanaf ong. de uitgerekende datum om, haar veulen is uiteindelijk 9 dagen later gekomen. Het alarm ging soms wel meerdere keren per nacht af, gelukkig had de boer een het beeldscherm van de camera naast zijn bed staan dus zag hij gelijk dat het steeds vals alarm was.
Bij zijn eigen merries deed hij het ook op deze manier maar daar had ie nooit vals alarm zei hij, maargoed ik hoor het dus wel vaker dat die dingen constant afgaan.
Dat alarm was van hem zelf dus heb geen ervaringen met huren, maar ik denk dat ik volgende keer zelf ook wel zo'n ding huur en mijn camera erbij zet.

gr. dor