wie heeft er een Julio Mariner xx?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hildetc

wie heeft er een Julio Mariner xx?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-06 10:29

ik heb sinds februari vorig jaar een leuke merrie van Julio Mariner xx en nou ben ik wel benieuwd naar wat andere nakomelingen van deze hengst en vooral de karakters ervan. mijn merrie is op stal namelijk heel lief maar met rijden nog wel eens onberekenbaar.

Xox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:09

Heb een dochter van Pythagoras, goedgekeurde zoon van Julio. Heeft een nogal eigenwijs karakter maar verder ook heel koel maar als ze iets niet wil dan gebeurt het ook niet.

Ruchet

Re: wie heeft er een Julio Mariner xx?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 14:46

Wij hebben op dit moment een Voltaire x Julio marinier staan.

Bloedjemooi en super te rijden

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:46

Ik heb een Julio marinier x Naturel merrie gereden, schat van een paard, maar wel heet. Niet onvoorspelbaar maar snel nerveus, wel goed hanteerbaar. heb nu ruin van Riant = jaxx x julio marinier uit een belisar moeder. Heel lief koel paard, heel aanhankelijk en leert supersnel. Is nog maar twee (en half) dus nog niet aan het werk. Super in de omgang en niet kijkerig of bang

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:03

Ik heb een Julio Mariner X indiaan ruin. Een braaf paard, wel koppig. Niet echt goed in dressuur (m2 was echt zijn max.) maar hij springt wel heel graag, hij is ook zeer geschikt voor beginners en vooral voor bosritjes ...Hij is helaas wat klein en kort, waardoor hij moeite heeft echt los door zijn lijf te gaan...maar wel een lief paard hoor!! Zie mijn profiel..

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 22:57

bij ons staat er een 4.5 jarige vosmerrie van Pythagoras. die is geloof ik drachtig van Dutch Capitol, maar kan ernaast zitten. ze is wel onder het zadel maar er wordt nog weinig meegedaan. ze is vorig jaar keur geworden en gaat denk ik ih najaar mee op wedstrijden. ze staat haar hele leven al samen met een ruin van dezelfde jaargang, een Nassau die zeer brutaal en groot is maar daar is zij compleet de baas over.

verder staat er ook nog een klein merrietje van Julio bij ons op stal een bruine van 1m 63 iets in die geest van 6 jaar die loopt sinds kort in het Z. (springen)

er stond trouwens ook nog een ruin van Julio op stal, die was wel heel lief id omgang maar een draak en zeer onzker onder het zadel (id ring). die is verkocht toen hij geloof ik M liep.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 09:50

Noon schreef:
bij ons staat er een 4.5 jarige vosmerrie van Pythagoras. die is geloof ik drachtig van Dutch Capitol, maar kan ernaast zitten. ze is wel onder het zadel maar er wordt nog weinig meegedaan. ze is vorig jaar keur geworden en gaat denk ik ih najaar mee op wedstrijden. ze staat haar hele leven al samen met een ruin van dezelfde jaargang, een Nassau die zeer brutaal en groot is maar daar is zij compleet de baas over.

verder staat er ook nog een klein merrietje van Julio bij ons op stal een bruine van 1m 63 iets in die geest van 6 jaar die loopt sinds kort in het Z. (springen)

er stond trouwens ook nog een ruin van Julio op stal, die was wel heel lief id omgang maar een draak en zeer onzker onder het zadel (id ring). die is verkocht toen hij geloof ik M liep.

Heb je ook foto's van de Pythagoras merrie.? Heb er laatst een topic over geopend over nakomelingen. Ben ik namelijk erg benieuwd naar

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:39

wij hebben een julio mariner x farn ruin die staat bij wil schellekens in training hij brengt hem uit in het springen

donnieYy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 10:42

Ik heb een tijdje gereden op het paard van mijn achternicht en dat was volgens mij ook een nakomeling van julio. Het was een bruin ruintje en neit zo heel groot. Het was echt een heel lief en rustig paard en mijn achternicht bracht hem uit in springen. Hij deed het in de B wel aardig maar in de L kreeg hij last van bodemvrees en sprong hij niet zo goed meer... Toen heeft mijn achternicht hem verkocht.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:07

Xox schreef:
Noon schreef:

Heb je ook foto's van de Pythagoras merrie.? Heb er laatst een topic over geopend over nakomelingen. Ben ik namelijk erg benieuwd naar

heb wel een paar gewone foto's maar geen digitale dus moet ff kijken of ik ze van het weekend kan scannen

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:12

vroeger had ik een Welsh K van Julio Mariner.
Had wel braaf karakter, maar onder het rijden was ze erg heet.
Ze springen trouwens super!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:11

Heb een driejarig hengstje van Julio gereden, wat een draak! Ik heb nog nooit een hekel gehad aan een paard, maar aan deze wel!

Qua rijden was ie prima hoor, maar op stal moest ik hem aan twee touwen vastzetten want hij deed echt alles om je te bijten. Zelfs met opstappen moest ik uitkijken en als ik bij hem op de bak kwam kon dat bijna niet zonder zweep want hij sprong zo in je nek.

Was niet mijn vriendje!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:47

hildetc schreef:
ik heb sinds februari vorig jaar een leuke merrie van Julio Mariner xx en nou ben ik wel benieuwd naar wat andere nakomelingen van deze hengst en vooral de karakters ervan. mijn merrie is op stal namelijk heel lief maar met rijden nog wel eens onberekenbaar.

Dit komt ons héél bekend voor....
In de omgang heel braaf maar o wee als je wat meer vraagt met rijden dan wordt ze erg venijnig. Is dan opeens heel gevoelig en wil je er als het moet ook wel afbokken als het niet naar haar zin is.

zo is de merrie.....

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:56

Mijn zusje heeft sinds oktober een Amulet x Julio Mariner. Stom toeval was dat we vijf paarden hebben bekeken en dat in drie gevallen de vader of de opa (van moeders kant) Julio was. Uiteindelijk klikte het meteen goed met deze merrie, dus die is het geworden.

In mijn profiel staan wat foto's. Inmiddels zit er al meer bespiering op, ze was vrij ielig toen ze bij ons kwam. Ze is in totaal 'maar' zo'n 50% Engels volbloed, maar er wordt regelmatig gevraagd of ze een hele is.

beep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:00

xafir schreef:
wij hebben een julio mariner x farn ruin die staat bij wil schellekens in training hij brengt hem uit in het springen

ben benieuw hoe die heet, man waar mijn paarden staat heeft drie julio's gefokt uit zijn farn merrie waarvan twee hengsten Typhoon en mon ami

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:14

Ik heb sinds Augustus een Merrie van Julio Mariner XX x Tolad met aan moeders kant gelders dus leuke kruizing vond ik wel
ze is 8 jaar en heeft in 2002 B gesprongen en bij vorige eigenaaresse is ze in 2 jaar van de B naar de M1 dressuur met winstpunten gekomen

hier een foto van haar meer foto's in mijn profiel

Afbeelding

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:13

Nouran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:15

Ik heb ook een Julio dochter!! Ze heet Orient, maar we noemen haar Jule's (Sjuul).
Ze is uit de merrie Cleopatra's (v. Wilhelmus).
Bij haar hebben we een veulen gefokt met als vader een puur poolse arabische hengst Edinburg. De nu 3 jarige Ed's Gym Nastic.
Ik denk dat we haar aankomend jaar weer laten dekken maar dan door onze arabische hengst Alexander.

Nou dit is het wel zo'n beetje..

Groetjes Sarah

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:39

mijn vorige paard (helaas in laten slapen)
was een julio Mariner X voltaire
super mooie merrie en ook super fijn te rijden..
afstammelingen van julio zijn meestal laatbloeiers..
ik vond het een heel fijn karakter die graag voor je werkte en voor je door het vuur gingen....
die van mij was dan ook helemaal springgefokt en liep vroeger in de ZZ...
heb je er een mooie dressuurhengst op staan samen met een julio, dan heb je in mijn ogen een super springen en bewegend paardje..

Jillow

pavane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:14

Heey!

Ik rijd sinds 4 maandjes nu een Julio mariner x Joost..
Ik moest eerst heel erg haar vertrouwe winnen en was ze wat bang en heel erg veel bokken met rijden.. Maar met heel veel rust en geduld gaat het nu zooo super!! echt gigantisch fijn paard. ze is wel heet onder het zadel maar daar houd ik wel van, in de omgang is het trouwens een schat ze staat los tijdens het op zadelen en blijft gewoon lekker staan..ik begon in het L-springen met haar en won echt bijna elke wedstrijd omdat ze zo gigantisch snel en voorzichtig is.. ze kan echt op een dubbeltje draaien:P.. nu heb ik haar 3 keer in het M gestart en alle 3 de keren foutloos en in de prijzen.. ik vind het dus echt een top paardje!! maar het is wel een paard waar je echt het vertrouwe van moet winnen en dan gaat ze echt voor je door het vuur!!
Veel succes en plezier met je paardje:)
[img]http://www.indoorveendam.nl/html/records/img/7.jpg
groetjes Jill

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:19

ik heb er ook een gehad voor foto's zie profiel

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:38

TICKELS schreef:
hildetc schreef:

Dit komt ons héél bekend voor....
In de omgang heel braaf maar o wee als je wat meer vraagt met rijden dan wordt ze erg venijnig. Is dan opeens heel gevoelig en wil je er als het moet ook wel afbokken als het niet naar haar zin is.

zo is de merrie.....

zo ken ik ook een julio. heel braaf op stal, zelfs met veulen... maar met inrijden een duvel in een doosje. helaas is dit de merrie uiteindelijk fataal geworden. ze is achterover op een hek geklapt en brak haar rug bij de nieuwe eigenaar. heel jammer want ze had alleen wat geduld nodig....

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:00

hildetc schreef:

heb je ook foto's van je paard?

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:29

ik ken er 2, de ene loopt l2 dressuur en springt l, is een heel braaf paard. Het is het paard quins op www.picturetrail.com/alexandra1989
en de ander crosst heel goed en is heel rank en een lief klein paardje. Braaf maar energiek. Heel veelzijdig!

Susan1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:38

Wij hebben 'n merrie, Julio Mariner x Prince Paradiso x Ladalco x Joost, die heeft 'n tijdje Z gelopen onder Wiljan Laarakkers, toen we d'r terug kregen gingen we op concours, we kwamen daar aan en meteen toen we stilstonden begon ze te slaan in de trailer en hield niet meer op. Hebben d'r moeten verdoven, op stal gezet, paar uur gewacht en toen voorzichtig naar huis vervoerd. D'r achterbenen waren 2 keer zo dik en helemaal aan stukken, dit is na enige tijd wonderbaarlijk genezen zonder verdere blessures. Ben haar toen weer gaan rijden, maar toen ik er op stapte werd helemaal gek, ze heeft 'n half uur door de bak gecrossed en daarna hebben we voor onze eigen veiligheid maar geen poging meer gedaan. Nu word ze gebruikt als fokmerrie. Met inrijden was ze trouwens ook echt 'n draak, onvoorstelbaar.