Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Zjadore schreef:Vandaag weer even bij mijn 1.5 jarige merrie Zjadore (Obelisk x Amethist) wezen kijken in de opfok in Hazerswoude.
Ze is nu gelukkig goed aan het groeien want ze was nog erg klein voor haar leeftijd...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=Q3O6NHLS[/img]

.Ziet er al groot uit
.Lange benen! jarrah schreef:Hey Linda, ze ziet er een stuk beter uit dan een tijd geleden zeg! En ze lijkt wel gegroeid, hoe groot is ze nu?
Groetjes Lisette
Daanie schreef:En heel wat maanden geleden heb ik met je gepbt over deze opfok. Het enige wat me daar weerheild is dat je ze niet uit de kudde mag halen om onrust te voorkomen. Ik zie je hier apart met haar staan. was dit alleen voor de foto of is het inmiddels veranderd? Anders kom ik graag eens kijken!

Zjadore schreef:jarrah schreef:Hey Linda, ze ziet er een stuk beter uit dan een tijd geleden zeg! En ze lijkt wel gegroeid, hoe groot is ze nu?
Groetjes Lisette
Ze is nu tegen de 1.50 m dus ze moet nog wel een stukje groeien maar ben al heel blij dat ze nu eindelijk de lucht in schiet.

suus1991 schreef:ik vind het wel groot voor een 1,5 jarige hoor!! ik weet niet hoe groot ze normaal zijn maar toch
Code:
jeugdgroei van KWPN rijpaarden, uit het boekje: veulen in beweging
tabel 1 schoft en kruishoogte jonge rijpaarden op verschillende leeftijden bij gelijkmatige groei:
leeftijd schoft kruis
(maand) (cm) (cm)
0 101 103
1 111 113
3 124 128
6 135 138
9 143 146
12 149 151
15 153 156
18 156 159
21 158 159
24 160 161
27 162 162
(die staat nu overigens op dezelfde stal als zjadore) Maar dat vind ik echt weer iets teveel van het goede zeg, dat ding zal wel 1.80 worden denk ik

wij hebben ook een 1,5 jarige die meet ongeveer 1,58 maar die lijkt helemaal niet zo groot