Annemiek van der Vorm naar de Watermolen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pascha

Annemiek van der Vorm naar de Watermolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 19:22

Van www.watermolen.net 31-12-2005

ANNEMIEK VAN DER VORM NAAR DE WATERMOLEN

Samen met Team Nijhof uit Geesteren (Gld) heeft De Watermolen Annemiek van der Vorm aan kunnen trekken als dressuuramazone. Zij wordt de nieuwe amazone van de hengsten Scandic (Solos Carex x Amiral) en Riverdance (Wolkentanz x Hill Hawk xx). Naast het uitbrengen van de wedstrijdpaarden van De Watermolen zal Annemiek de jonge hengsten van Team Nijhof gaan opleiden. Annemiek van der Vorm was Rabobank talent van het jaar 2001 en behaalde bij het EK Young Riders tweemaal individueel zilver en met het team tweemaal goud. Vervolgens reed zij enkele jaren in Duitsland.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:30

Mag ze gelijk op Sandreo zeker........

Tyke

Re: Annemiek van der Vorm naar de Watermolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 05:07

leuk om te lezen. Ik heb een paar jaar geleden meegedaan met Indoor Zeeland B springen. Daar werd zij toen eerste in mijn rubriek ik derde. Ze kan goed rijden hoor. Hoop dat e aan de top komt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 11:20

Tyke schreef:
leuk om te lezen. Ik heb een paar jaar geleden meegedaan met Indoor Zeeland B springen. Daar werd zij toen eerste in mijn rubriek ik derde. Ze kan goed rijden hoor. Hoop dat e aan de top komt.

Een paar jaar geleden in het B springen?

Nou ik weet niet of dat Annemiek is. Ze reed altijd Bollvorm´s Incredible, later Agrovorm... Bij de junioren en de young riders dressuur.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 11:43

Ik denk ook niet dat Tyke dezelfde Annemiek bedoeld. De Annemiek van dit artikel was rabobank talent van het jaar in 2001.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 11:46

CGJ12 schreef:
Mag ze gelijk op Sandreo zeker........

Nee joh, die gaat naar een western stal!! Hij heeft in Zuidbroek laten zien hoe goed hij in de "stops" is!!! ( zie fototopic bij Evenementen)

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:22

Het dissen van een overvraagde jonge hengst is niet eerlijk. Een paar maanden rust en wat TLC zal het dier vast goed doen. Dat horen de grote-jongens-hengstenhouders wellicht liever niet, want "niet in the picture= minder dekgeldopbrengst". Sandreo is typisch een paard dat de dupe wordt van de commerce. Groot gelijk dat hij 'in de stop gaat'. Jonge paarden overvragen = verpesten.

Voor Annemiek van der Vorm is dit een leuke kans! Ik wens haar veel succes.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 14:26

[quote="Dees"]Het dissen van een overvraagde jonge hengst is niet eerlijk. Een paar maanden rust en wat TLC zal het dier vast goed doen. Dat horen de grote-jongens-hengstenhouders wellicht liever niet, want "niet in the picture= minder dekgeldopbrengst". Sandreo is typisch een paard dat de dupe wordt van de commerce. Groot gelijk dat hij 'in de stop gaat'. Jonge paarden overvragen = verpesten.

heel fijn ook is iemand anders die dat zegt! helemaal mee eens!

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 16:37

Mansolein schreef:
Dees schreef:
Het dissen van een overvraagde jonge hengst is niet eerlijk. Een paar maanden rust en wat TLC zal het dier vast goed doen. Dat horen de grote-jongens-hengstenhouders wellicht liever niet, want "niet in the picture= minder dekgeldopbrengst". Sandreo is typisch een paard dat de dupe wordt van de commerce. Groot gelijk dat hij 'in de stop gaat'. Jonge paarden overvragen = verpesten.

heel fijn ook is iemand anders die dat zegt! helemaal mee eens!

Dit is toch niet nieuw? Dat zagen ze toch zelf ook wel aankomen. Zoveel ervaring zal HP er toch zeker al wel mee hebben onderhand. Paard is gewoon slecht gemanaged denk ik.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:49

Nee, maar je mag een paard niet verwijten dat het niet presteert wanneer het niet goed gemanaged wordt.
Dat moet je het management verwijten, niet het paard. Vandaar mijn reactie.

Overigens, per pb heb ik mogen vernemen dat het dier 'helemaal niet overvraagd is'. Waarvan akte. De conclusie die dan rest, mag eenieder voor zichzelf trekken

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:53

En ik vindt Sandreo nog steeds de mooiste hengst , tuurlijk kan Florencio beter lopen, maar ik ga nog steeds voor Sandreo, en ik denk dat hij de druk van de ruiter niet helemaal meer aan kan , en dat kan natuurlijk door van alles gekomen zijn en aangezien ik daar niet op stal sta kan ik er ook niets over zeggen, maar ik denk dat Annemiek vast wel wat kan betekenen voor Sandreo.. zodat ik de volgende keer hem wel mooi lopend in de baan kan zien

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:04

Ben benieuwd hoe het met Annemiek en de hengsten gaat klikken.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 22:12

Tyke schreef:

Dat klopt, zij heeft 1 keer meegedaan aan het B springen. Dat is dezelfde Annemiek. Ging geloof ik om een soort weddenschap met een springruiter van stal.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:07

Van der Vorm nieuwe amazone van Greve en Nijhof

HAAKSBERGEN / GEESTEREN - Annemiek van der Vorm is met ingang van 1 januari 2006 de nieuwe amazone van Jan Greve en Henk Nijhof. De amazone neemt onder meer Scandic, Riverdance en Johnson in training. Van der Vorm zat jaren in het Nederlands junioren- en young ridersteam en won onder meer tweemaal individueel zilver op het EK met Agrovorm's Incredible. Na een tijd in de leer te zijn geweest bij voormalig bondscoach Jurgen Koschel en voor Hof Kasselmann te hebben gewerkt, is de amazone nu terug in eigen land. Vorig jaar verdiende ze in Duitsland het Goldenes Reitabzeichen voor tien eerste plaatsen in de lichte tour.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:08

Hmm zij gaat dus ook Johnson doen, ben ik wel blij mee, Bart Veeze had er wel heel veel druk op....

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:17

En dan sprong ze gelijk nog goed ook zeg. Dat niet iedereen mij gelooft? Ik vond het toen ook raar dacht idd dat ze alleen dressuur reed maar ze reed met een paard van Bolvorm of agrovorm voor de naam. Dus ja.

Maar dat is denk ik geweest in poeh 4 jaar geleden ofzo indoor Zeeland

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:09

waarom denkt iedereen dar sandreo naar annemiek gaat

bron:www.anky.nl

Samen met Team Nijhof uit Geesteren (Gld) heeft De Watermolen Annemiek van der Vorm aan kunnen trekken als dressuuramazone. Zij wordt de nieuwe amazone van de hengsten Scandic(Solos Carex x Amiral) en Riverdance (Wolkentanz x Hill Hawk xx). Naast het uitbrengen van de wedstrijdpaarden van De Watermolen zal Annemiek de jonge hengsten van Team Nijhof gaan opleiden. Annemiek van der Vorm was Rabobank talent van het jaar 2001 en behaalde bij het EK Young Riders tweemaal individueel zilver en met het team tweemaal goud. Vervolgens reed zij enkele jaren in Duitsland.

Bron: De Watermolen

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:12

liliputter schreef:
waarom denkt iedereen dar sandreo naar annemiek gaat

voorspelling

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 14:16

Suzanne F. schreef:
Een paar jaar geleden in het B springen?

Nou ik weet niet of dat Annemiek is. Ze reed altijd Bollvorm´s Incredible, later Agrovorm... Bij de junioren en de young riders dressuur.

Ik heb haar een aantal jaar terug (jaar of 5 denk ik, denk nog wat langer) ook zien springen in het B. Weet nog goed dat ze er toen af viel en dat ze er zelf keihard om moest lachen .

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:21

HP blijft gewoon op sandreo rijden,annemiek gaat alleen die andere 2 hengsten rijden en jongere hengsten opleiden(3 jarige enzz)

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 22:34

En hoe weet jij dat zo zeker dan?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:29

krack c gaat toch ook niet naar edward gal...........

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:28

liliputter schreef:
krack c gaat toch ook niet naar edward gal...........

Dus?

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 17:55

Volgens mij gaat dit niet echt meer over het topic.......

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 22:47

Nee, laten we even weer on-topic gaan!!