Jet set D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Jet set D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-05 20:27

Ik zou graag wat meer info willen over betreffende hengst (Jet Set D )

Voornamelijk hoe de nakomeling zijn zowel exterieur als karakter
en hoe hij fokt.

Dank je wel!!

Groetjes Marije

Zitah

Re: Jet set D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:27

Je kan kijken op de site van de Dalhoeve: http://www.dalhoeve.nl

Jetset D

De vader van Meinens JetSet D is de bekende dressuurhengst Zirkoon. Zijn moeder is de keur-preferent-prestatiemerrie Escansan die een zeer bekende verschijning is in de keuringsbaan met vele overwinningen. Meinens JetSet D was tijdens de hengstencompetitie '98/'99 een van de opvallendste verschijningen in de dressuurring. De combinatie werd NBVR Winterkampioen in 1999. Daarna is Meinens JetSet D met succes uitgebracht in de Prix St. George met Susanne de Klein. De kinderen van Meinens JetSet D doen het uitstekend, zowel in de keuringsbaan als in de sport.
Verrichtingsonderzoek:
Stap: 9
Draf: 9
Galop: 9
Rijproef: 9
Springen onder de man: 7.5
Vrij springen: 7.5
Karakter: 9
Stalgedrag: 9
Trainingsrapport: 9

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:35

In mijn profiel staat foto's van een jet set merrie die ik naar het Z2 dressuur en M springen heb gereden, heel fijn paard!!! Was wel een wakkere maar ook heel eerlijk en fijn te rijden!

Heb Jet Set zelf een aantal keer bij de dalhoeve gezien en was al die keren niet echt makkelijk! Erg wakker en springerig, een echte hengst!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 09:37

Ik heb 2 volle broers uit een Partout merrie.

Hele eerlijke dieren. De oudste van 5 heeft een hele goede galop en springt makkelijk. De jongste van 4 heeft weer een hele goede draf en is zeer nuchter. Beiden rond de 1.70m

Wij willen komend jaar weer dekken met deze hengst want we zijn erg tevreden met de resultaten met deze merrie in combi met de hengst.

banjertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:53

wij hebben 2 nakomelingen van jetset D een 2jarige van 1.72 en een veulen van ongeveer 8maanden en die is ook behoorlijk groot, ze hebben mooie ruime gangen en bij die 2jarige is vooral zijn draf erg mooi en bij het veulen zijn al zijn bewegingen even mooi en ruim, het zijn volle broers van elkaar.
Hier de foto's.
Afbeelding
Dit is de 2jarige hij kwam net van buiten dus hij is aardig vies.
Afbeelding
dit is het veulen, mijn zusje staat op de achtergrond

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 21:57

Ik zou graag nog willen weten wat voor gangen hij doorfokt. (weet dat de moederlijn ook meetelt)
Ik zou graag een wat sneller achterbeen willen hebben en misschien iets meer knieactie hoewel dat laatste geen vereiste is.

Mooie paarden vossie spreken mij wel aan

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:36

De moeder van mijn jetsets had al een vrij goed achterbeen en dat geldt ook voor de zoons. Knie aktie zouden ze juist wat meer mogen hebben, maar dit is verbeterd t.o.v. de moeder die erg stekerig is.

Beiden zijn overigens bruin. De oudste heeft de kleur van Jet Set himself, de jongste de kleur van mams, hazelnootbruin

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:10

Ik heb er zelf 2 gereden. Een jetset x ulft ruin (zie fotos op mijn profiel), zat binnen no time, 4,5 jarige leeftijd in M2-dress. Kon ook leuk springen en is nu verkocht als springpaard. heel lief en mooi paard wat zich goed liet bewerken. Was niet eigenwijs.

Ook heb ik een jetset x donnerhall gereden, vosmerrie. een heel mooi paard, een knuffelbeer pur sang, maar een beetje zwaar op de hand. heel laconiek en een beetje lui vond ik.
beiden waren ze niet schrikkerig. ik heb goede ervaringen met de jetset afstammelingen.

@marije 2984: de gangen waren normaal. niet spectacuair of overdreven goed. de jetset x ulft had een slechte stap, altijd onregelmatig maar dit zag je niet zo goed. in galop moest ik deze ruin een beetje bijpikken met mn spoortje anders hield ie totaal geen sprong.

maar de gangen van bijv. On Top (mv Pericles) zijn weer wel heel goed!!

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:20

Marije1984 schreef:
Ik zou graag nog willen weten wat voor gangen hij doorfokt. (weet dat de moederlijn ook meetelt)
Ik zou graag een wat sneller achterbeen willen hebben en misschien iets meer knieactie hoewel dat laatste geen vereiste is.

Mooie paarden vossie spreken mij wel aan
THX

De Jet Set die ik reed had een goed en actief achterbeen, pasje sluiten ging ook makkelijk en het achterbeen bleef dan altijd goed ondertreden. Het voorbeen was gewoon, niet heel apart maar de moeder had ook geen super knieaktie ofzo. De mijne was gewoon een heel fijn paard, met super karakter en drie zeer goede en nette gangen!

Jet Set zelf een aantal keer op de dalhoeve gezien, in de stal erg lief maar in de omgang moet je hem wel in de gaten houden, hij is niet gemeen maar wel absoluut hengst! Afgelopen jaar nog bij de hengstenshow ging ie al bokkend aan een touwtje de ring door, hij maakte het zijn voorbrenger niet echt makkelijk

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:34

Ik heb ook een Jetset sinds kort, ik vind ook dat ze iets meer knieactie mogen hebben. De mijne heeft een heeel sterk achterbeen. Hij is zwartbruin bijna zwart met vier hoge witte benen en een hele brede bles.

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:35

ps. foto onder aan in mijn profiel, dat is de derde keer ik erop zit.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:38

Uit IDS 1990 nr. 17 de moeder van Jetset-D, Escansan:

Afbeelding

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 11:47

En grootmoeder Sussan uit IDS 1987 nr. 5

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:11

Buc hoe kom je toch aan die oude foto´s?

Van Lotjes lijn had je ook van die gave oude foto´s van keuringen!

banjertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:22

De knie actie bij onze 2jarige is niet echt goed, maar het veulen heeft juist wel mooie knieactie, hun moeder heeft ook niet echt een mooie knieactie dus ik denk dat onze 2jarige het van haar heeft geerft, maar heeft toch erg mooie en ruime gangen ondanks weinig knieactie, want het veulen heeft juist wel veel knieactie.

banjertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:28

oja hun karakters zijn echt super erg lief, maar wel pittig

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:52

Afbeelding
hier is dus de mijne, zoals ik al zei, dit is de derde keer dat ik op hem reed.
In galop heeft ie niet zo'n "stekerig" been, ik zelf denk ook dat het nog wat zal veranderen, hij is nog maar 4 jaar.

banjertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 15:55

Afbeelding
Hier nog ff een foto van jetset.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:41

Suzanne F. schreef:
Buc hoe kom je toch aan die oude foto´s?

Van Lotjes lijn had je ook van die gave oude foto´s van keuringen!

Laten we het maar op een uit de hand gelopen hobby houden , geboren uit frustratie, omdat ik o.a. geen antwoord kreeg op vragen over de moederlijn van hengsten waarin ik geïnteresseerd was.. Dan blijft er maar 1 ding over.. Zelf uitzoeken .

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 20:04

Bedankt allemaal. Dan wil ik eigenlijk ook nog wat weten wat voor maten hij fokt.
Jaja er schiet me wel steeds weer wat te binnen.
Ik zit er zelf over na te denken om mijn merrie volgend jaar bij de hengst te doen.
Jet set lijkt mij wel goed passen en de hengst spreekt me wel aan. Dus even info halen.
Zelf ga ik nog wel bij de hengstenshow's kijken
misschien dat ik nog wat anders tegenkom wat mij meer aanspreekt of beter past

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:25

Die van mij zijn rond de 1,70m (moeder is rond de 1,65m), maar een lesklant van me heeft er eentje van 1,62m (hoogte moeder niet bekend bij mij)

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:44

Risky_B op bokt heeft een hele grote! Die is boven de 1.85 Dit is haar profiel en als je op mijn berichten klikt dan staan er links naar topics met foto's (o.a 1 met mij erop, haha dat was niet echt een succes aangezien ik maar 1.61 ben ) memberlist.php?mode=viewprofile&u=29627

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:01

Mijne was 164 en de moeder was 163.

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:02

De mijne is 1.74. en groeit nog

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:57

De mijne is 1.55 en groeit niet meer 8jarige ponymerrie met een paardenuitstraling!