Nakomelingen Darco

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Showjumper

Nakomelingen Darco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 16:46

Zoals de titel al zegt, zou ik graag willen weten wat jullie mening is over de nakomelingen van Darco (Lugano van La Roche x Codex).
Is er misschien iemand die zelf een Darco heeft?

Beber

Re: Nakomelingen Darco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:38

Ik heb zelf 2 Darco's gefokt uit een bijna volbloed moeder.
De 1 is bijna 7 en nog steeds hengst.
Deze is super chique en springt Z niveau in Duitsland.

De ander , 8 jaar, lijkt sprekend op zijn vader, zelfs de aftekeningen en het grove hoofd.
Hij is superbraaf , lang hengst gebleven, maar door wei problemen geruind.
Hij is wat slomer en een mindere springer, maar beiden zijn ze dus erg braaf.

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:09

Afbeelding
= Darco x Ramiro x Jolly Jinks xx

Afbeelding
= Darco x Major de la Cour x Arrivist Peirdemeesterije

Afbeelding
= ook Darco x Ramiro x Jolly Jinksxx
3-4 jarige merrie

deze paarden staan (sommige stonden) op onze manege

Bosprez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:10

sorry laatste is iets te groot uitgevallen

fen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:58

De meningen over Darco zijn een beetje verdeeld: sommigen moeten er niet van hebben omdat hij wel eens een lelijke geeft, of zwak beenwerk, ...
Volgens mij heeft Darco zich genoeg bewezen in de fokkerij. Hij was de enige hengst die 3 nakomelingen had in de finale van de WB in Las Vegas. En het aantal nakomelingen dat internationaal en nationaal goed springt is onderhand haast niet meer te tellen.
Op een mooie merrie, met goed beenwerk en voldoende bloed vind ik hem heel goed passen (zelf verwacht ik in 2006 een veulen ervan).

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:30

fen schreef:
Op een mooie merrie, met goed beenwerk en voldoende bloed vind ik hem heel goed passen (zelf verwacht ik in 2006 een veulen ervan).

Voeg daar maar een sterke rug aan toe...
Er zijn veel nakomelingen in de sport, maar hijheeft ook héél véél dekkingen gehad he!
Mijn merrie verwacht volgend jaar een veulen van Non Stop, een Darco-zoon die mij meer aanspreekt dan Darco zelf.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:38

draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:16

Wij hebben ook een veulen van Darco (x Corofino) lopen van dit jaar.
De volle broer van dit veulen werd 3de in de finale van het Belgisch kampioenschap 6 jarige paarden. Werd verkocht naar Canada waar hij internationale wedstrijden liep en is nu terug in Frankrijk.

Het veulen zelf is zelf niet echt het mooiste veulen dat er is maar heeft super karakter en bezit heel veel kracht en beweging (soms wat minder bij Darco's). Als sportpaard heeft dit hengstje wel toekomst denk ik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 12:16

Ik heb op een stal gewerkt die Darco's hadden, jammergenoeg heb ik er niet veel foto's van.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:15

Parco Vind ik nou echt een super beeske! Of Turbo van 't Gestelhof, ook een topper (Darco x Furioso x Grandduel)

Wel grappig om hier te lezen dat jullie de rug van Darco goed vinden, terwijl ik me een discussie lang geleden op bokt kan herinneren die juist ging over het matige ruggebruik tijdens het springen van Darco (was het hier totaal niet mee eens, maar goed).

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:20

Adil, ik bedoelde juist dat je, naar mijn mening, een merrie met een heel goede rug moet hebben om met Darco te dekken!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:26

kijk...ook om de reden dat Darco een slechte rug zou hebben en slecht gebruikt maakt van zijn rug? Ik vind dat namelijk een gevaarlijke uitspraak...Hij zal namelijk wel niet zo gebruik maken van zijn rug als andere springpaarden, maar dat wil toch niet zeggen dat hij onvoldoende gebruik maakt van zijn rug? Anders was hij nooit over huizen van sprongen heen gekomen dacht ik zo Ieder paard heeft zo z'n gebreken, ik vind het beengebruik van sommige topsprotpaarden ook verschrikkelijk, maar dat wil niet zeggen dat je er maar meteen niet mee moet gaan fooken toch? Wat vind jij daar van, omdat je toch met een nakomeling van Darco dekt (welke eigenlijk?)

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:52

Ik heb al veel Darco-nakomelingen gezien die nogal tot heel week waren in de rug, voor mij is dat een reden om alleen met hem te dekken als je over een merrie beschikt die een goede rug heeft.
Zelfde met springtechniek, natuurlijk heeft hij voldoende techniek, anders loop je de Olympische spelen niet mee, maar de techniek kan veel beter dus vind ik dat je daar wel naar moet kijken bij je merrie.
Bovendien, maar dat is een andere discussie, is sportprestatie geen reden om met een bepaalde hengst te dekken voor mij, neem bvb Parco, die mag nog Olypisch kampioen worden, ik zal nooit met hem dekken.

Mijn merrie is drachtig van Non Stop, in mijn ogen veruit de beste Darco-zoon.
Mijn merrie heeft een hele mooie techniek maar komt een beetje vermogen tekort, ze geeft mooie nakomelingen en heeft voldoende bloed, dus ik denk dat dat wel een goede combi kan zijn...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 21:58

oke, begrijp ik. Kan ik ook helemaal inkomen! Mensen waarvan ik de paarden heb getraint zouden ook nooit met Darco dekken, maar goed, er denken veel mensen anders over, gelukkig maar, zou ook geen lol zijn als we allemaal met dezelfde hengst zouden gaan dekken, toch?

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:09

Afbeelding[/quote]

amai draf, die is ook veel veranderd sederd de laatste keer dat ik hem zag, hij is mooi geworden voor een darco dan toch, en nog altijd even sterk?

draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 01:09

lievenr schreef:
amai draf, die is ook veel veranderd sederd de laatste keer dat ik hem zag, hij is mooi geworden voor een darco dan toch, en nog altijd even sterk?

Deze foto is van 8 oktober, ondertussen nog wat gegroeid en kracht bijgekregen ja (gelukkig is dit veulen heel handelbaar in de stal).

lisa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:08

mn eigen paard is een vigaro, en vigaro is dus weer een darco
ik ben héél tevreden met hem, supermooi beestje, geweldig karakter en meer dan genoeg maat, hij moet nog 2 worden, dus moet zich wel nog bewijzen onder het zadel natuurlijk
hier even een foto:
Afbeelding
beetje onduidelijke foto, het is de zwarte, ook al lijkt hij door de zon hier eerder bruinachtig, toch is hij ook in de zomer pikzwart

dan zijn er onder mn verzorgpaarden nog een heel deel darco's, die toch ook aan de verwachtingen voldoen,
naar mijn ervaring zijn het meestal wat bredere paarden, heel fijne paarden, maar de merries al wat minder, die kunnen nogal koppig zijn onder het zadel. dat darco lelijke paarden zou geven, daar heb ik nog niet veel van gemerkt, de darco's die ik tot nu toe ken vind ik stuk voor stuk mooie paarden, die toch wel wat potentie hebben

Soraya92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:30

Een vriend heeft een Darco te koop staan , heel fijn nuchter paardje , springt met hem ZZ .

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 20:09

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:30

over darco heeft iedereen wel z'n eigen mening om het zo te zeggen, persoonlijk volg ik jessje wel in wat ze zegt, en non stop is op dit kwa prestaties en nafok 1 van de betere, maa ik geloof ook wel in winningmood v/d arenberg (darco x cassini x ladalco x ramiro) springt momenteel echt goed onder het zadel van ludo phillipaerts en die gaat het ook wel maken in de sport op fokkerij gebied kunnen we nog niets zeggen wegens oudste jaargang komt in 2006 2jaar
Afbeelding

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:00

oeh! die schimmel is mooi!!
de mijne (foto staat op me profiel) kimbal darco naturel..

renem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:45

hallo ik ben ook overtuigd geraakt van de kwaliteiten van darco, hopenlijk ook in de volgende generaties.ik heb nl. een merrieveulen van parco (2005) en een enterhengst van winningmood (2004) ben over beiden goed tevreden ondanks dat er op dit forum niet al te positief over parco wordt geschreven.

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:23

ik zou ook nooit fokken met parco om een aantal redenen.

heb je soms een foto van je winningmood enter?

renem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 00:52

ik zal er z.s.m. een foto opzetten maar moet nog uitzoeken hoe dat gaat (ik zal m'n dochter morgen even vragen) ik kan je alvast zeggen dat het een schimmel is uit een moeder van farmer

renem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:02

hier volgen dan de foto"s van de jonge winningmood, een is als veulen van 1 dag, de andere 2 zijn vandaag gemaakt

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=HCS7VZ3C
[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=AYH7TEHN
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=PSQZYNB3