Ik ben stilletjes aan het uitkijken naar een eigen paard.
Ik ben vertrokken bij het idee : een paard tss 5-12, schoft tss 162-168 cm. met lekker ruime gangen, zalige zachte galop en super braaf.
Na het wat bekijken van enkele paarden ben ik al gezakt naar 160cm en groter mag ook.
Maar hoe langer ik zoek, hoe verliefder ik word op die mooie bonte paardjes, met mooie manen en sokken....
Ik probeer nu hier op het sub forum er wat meer over te weten te komen.
Nu is mijn vraag naar jullie (aan de experten) hoe zit een tinker anders dan zeg maar een fijner paard ( een gewoon manege paard)? Hebben die tinks ook een zachte gang? Kan je er ook rustig mee galoperen of hebben ze geen zachte gangen en zit je te bonken in het zadel?
Is het niet raar zo een klein paard?
Ja, sorry, ik ben eigenlijk altijd gewoon geweest om op groote paarden te rijden. Maar ik ben zo verliefd
En die mok waar ik over lees. Ik zou mijn paard 24/24 7/7 op een wei zetten met 9 andere paarden van 4 hec. Ik ben er nu gaan kijken, die wei ligt nu nog steeds kurkdroog. Hoe kan je die mok vermijden?
Alvast bedankt voor de antwoorden ( die jullie waarschijnlijk weeral voor de zoveelste keer aan iemand nieuw moeten geven
) 
mary toch....!!
Je bent hier eventueel ook gerust welkom! (omg Breda)
)