Nakomelingen Haarlem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

APPELENPEREN

Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 09:26

Hallo,

Voor mijn merrie (Emilion x Ubis) ben ik op zoek naar een hengst voor volgend jaar. Ik zoek een allround hengst en nu is mijn oog gevallen op Haarlem. Ben benieuwd of hier mensen op het forum zijn die ervaring hebben met nakomelingen van Haarlem of met Haarlem zelf. Foto's zou ook leuk zijn. Graag wil ik weten of jullie er wedstrijden mee rijden en wat voor karakter ze hebben. Alvast bedankt.

uffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 09:30

Haarlem nakomelingen zijn meestal niet al te groot

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:46

Wij hebben een Haarlem kleindochter van 1.5. Haar moeder is een Haarlem x Ubis.
Afbeelding
Afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=48762

In mijn profiel zie je een foto van haar zusje en haar moeder.
Haarlem zelf vind ik een goede hengst. Hij brengt springers maar ook goede bewegers. Hij heeft wel karakter. Je kan ook eens naar de hengstenshow van De IJzeren man gaan. Daar staat hij ter dekking. www.deijzerenman.com

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 10:55

Ik heb uit mijn Nocturn merrie een Haarlem hengstje gefokt.

Hij is nu ruim 2,5 jaaar en rond de 168..dus groot zat......

Zeer goed karakter!!!!! aangezien mijn merrie niet de gemakkelijkste is! Dit veulen was kwa opvoeding het gemakkelijkste en het braafste van allemaal....

Haarlem fokt btw alleen maar bruin of zwart en nooit vos!
Dit is Winner, halve dag oud!
Afbeelding

Deze foto's zijn genomen in augustus, toen heb ik hem na 2 jaar weer gezien...

Afbeelding
Afbeelding

Haarlem staat bij Post in Middelbert op stal, maar is in eigendom van de ijzeren man,
675 euro dekgeld....

loeske87

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:05

kijk even in mijn profiel... mijn verzorgpaardje is ook een haarlem. Echt een super karakter. Heel lief en koel in het hoofd... maar wel een ontzettende kleuter.

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 11:45

[quote="sigrid1182"]Ik heb uit mijn Nocturn merrie een Haarlem hengstje gefokt.

Hij is nu ruim 2,5 jaaar en rond de 168..dus groot zat......

Zeer goed karakter!!!!! aangezien mijn merrie niet de gemakkelijkste is! Dit veulen was kwa opvoeding het gemakkelijkste en het braafste van allemaal....

Haarlem fokt btw alleen maar bruin of zwart en nooit vos!
Dit is Winner, halve dag oud!

Zo allemaal goede dingen om te horen.

Leuk paard om te zien.
Hoe groot was de merrie. Mijn merrie is namelijk 1.64 cm. Van mij hoeft het veulen niet veel groter. Vind het voor mijzelf een mooie maat. Kleiner liever niet.

En dat karakter klinkt ook goed. Mijn merrie is ook niet echt de gemakkelijkste. En vind een goed karakter erg belangrijk. En wat de kleur betreft helemaal leuk. Mijn merrie heeft bij haar vorige eigenaar namelijk wel een paar keer vosveulens gekregen en ik heb liever geen vos.

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 11:51

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ook nog iemand idee van fokken. Of deze hengst bij mijn merrie past? Als het past weet ik denk ik welke hengst het wordt!!

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 12:31

Mijn merrie is zelf 172, en haar moeder en oma waren beide 156...dus erg klein...

Mijn merrie fokt erg groot.....haar nakomelingen zitten allemaal tussen de 168 en 178....

Hoe groot zijn de nakomelingen van jouw merrie en van welke vader waren die veulens??? Dan kun je ook al een goede inschatting krijgen wat voor maat je merrie doorfokt....

Haarlem komt uit een kleine moeder en daarom wil ie soms nog wel eens een kleinere nakomeling geven.....

heb je nog een link naar de afstamming van jouw merrie,( paardnefokken.nl) wat was de rest van de afstamming ook al weer???

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 13:02

Ja ze staat wel op paardenfokken.nl Katinka is haar naam vader is Emilion en moeder Civina. Merrie is van 1992. Ubis is frans volbloed, heb ik van horen zeggen, want kan niks over hem vinden.
De laatste twee veulens die Katinka heeft gekregen waren van Houston. Maar hoe groot die waren, dat durf ik niet te zeggen. Heb even de vorige eigenaar gevraagt. De nakomelingen die ze heeft gehad van verschillende hengsten variëren van 1.63 tot 1.70.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:22

Ubis is uit een Anglo Arabier vader en een Selle Francais moeder die voor het KWPN goedgekeurd was. Uptown is ook aan moederszijde van Ubis.

uffie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:09

Tis idd als je een merrie met maat hebt, je niet veel hinder ondervindt van de verkleinde factor van Haarlem

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:12

De Haarlems die ik ken zijn stuk voor stuk fijne paarden. Makkelijk lopen, fijn springen en hele fijne karakters.

jantjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:30

Zo'n 8 jaar geleden had ik ook een Haarlem x Gondelier merrie van fokker Vd Ziel in Oosterwolde (Gelderland)

Gekocht als 3 jarige, een bang en mager scharminkel, zadelmak gemaakt en rustig aangereden en uiteraard goed gevoerd.
Stokmaat: ± 163 m

Uiteindelijk werd het een heerlijk diertje welke uiteindelijk naar de springstal van Anton Bauer (Oostenrijkse springruiter in Duitsland woonachtig) is verkocht. Daarna niks meer van weer gehoord.

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 14:43

Leuk om al deze reacties te horen. Hoor alleen maar postitieve reacties over hem. En dat de kans er is dat het geen hele grote nakomeling wordt, vind ik niet erg. 1.63 m vind ik een mooie maat en ik fok hem toch ook voor mijzelf. Ja ik weet nog niet zeker of hij wat betreft bloedlijnen etc. bij mijn merrie past. Past het wel dan laat ik mijn merrie dekken door Haarlem.

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 14:49

Hij fokt volgens mij zeker geen echte kleintjes.
Maar wouter24 hier van bokt heeft er ook 1 in de dressuur gereden, misschien kan je hem eens contacteren.

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:17

Chantal dank je voor de tip en de informatie van Ubis. Weet je misschien ook of ik er ergens op internet een foto van kan vinden.
En ik zal die wouter24 eens even mailen.

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:19

ik heb twee haarlem paarden gereden,super fijne en leergierige paarden,makelijk te hanteren en vriendelijk op stal

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 15:24

Na al deze berichtjes te hebben gelezen vraag ik mij bijna af waarom niet iedereen een Haarlem heeft

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:39

APPELENPEREN schreef:
Chantal dank je voor de tip en de informatie van Ubis. Weet je misschien ook of ik er ergens op internet een foto van kan vinden.
En ik zal die wouter24 eens even mailen.

Ik HAD een foto maar pc is gecrasht moet nog eens goed nadenken wie me die heeft gestuurd.

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:41

Ik heb een Haarlem x Ulster, ruin, zwart, 1.70
Hij is Z1 dressuur en kan goed springen, het is een paard waar iedereen mee weg kan rijden alleen moet je wel consequent met hem omgaan.
In mijn profiel staan meer foto's, mocht je meer willen weten hoor ik het wel.

Afbeelding

emilysissi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 15:58

Ik ken een Haarlem, beetke labiel in karakter. En!! Erg strak in de rug, wat dus ook problemen geeft. Verder loopt ie Z1-dressuur. En is 7 jaar. Die strakke rug schijnt wel doorgegeven te worden door Haarlem

APPELENPEREN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-05 16:12

Chantal jammer!!!

En meisje333 kan geen foto's zien in jouw profiel. Ook jammer

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 16:39

wij verwachten begin april een veulen van hem uit een zangersheide ,merrie van centauer Z x Daimler x Rinaldo deze merrie fokt groot en hele luxe veulen met super goede bewegingen. We zijn dus er benieuwd naar het resultaat. Je hebt er nu nog niets aan maar toch, als het veulen er is van het voorjaar zal ik foto's plaatsen in de kraamstal.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:16

ik rijd op een 11 jarige haarlem zoon.
hij is rond de 1.65 misschien iets groter.
een schat van een beest, heeft van zijn 4de tot ze 10 in de manege lessen gelopen en was zeer geliefd.
hij heeft een gouden karakter, heel nuchter en errig lief.
heeft met de oude berijdster l1 gedressuurd, b gesprongen met punten voor l, en l sgw met punten voor de m.

op dit moment rijd ik l1 dressuur, b springen en volgend jaar ga ik sgw rijden. met springen echt een super beest! springt alles

hier een paar foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

meer foto's in me profiel

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 18:24

Zijn er ook goedgekeurde zonen van Haarlem?