alleen het is zo moeilijk om een goede hengst er bij uit te zoeken.
ik heb wel een favoriet, maar of hij nou goed bij Zoë past...
hier eerst wat informatie over mijn merrie, die trouwens een kruising is..
ik heb niet heel veel verstand van dekkingen enzo, dus ik weet ook niet of het uitmaakt of ze een kruising is?
naam: Zoë
leeftijd: 6 jaar(14-7-'99)
stokmaat: 1.54 dus E-pony(is wel paard fefokt, maar klein gebleven)
kleur: (rood)vos
ras: kruising, veearts dacht richting hafloarabier...
ouders/afstammeling: onbekent
dressuur aanleg: ze heeft veel aanleg en erg ruime gangen voor een E-pony. vooral haar draf is erg ruim, dit zie je vooral in de middendraf.
ze is ook erg goed in de middengangen (stap, galop)
is nu 3 keer in de B gestart en hebben nu 5 winst.
springen: ook erg veel aanleg, onder de man 1.35 gesprongen, los wat hoger.
springt ook wedstrijden van 90-100, met gemak
karakter: ze is erg lief maar ook heel eigenwijs. ze is ook heel leergierig en wil echt voor je werken.
in de stal en in de wei is ze echt een schat, doet niemand kwaad en is heel voorzichtig bij andere (vooral kleinere) dieren en mensen.
foto's: ( de foto's zijn niet van hele goede kwaliteit door het uploaden en ze zijn van een mobiel
)stand en hoofd:

haar beweging:
draf

galop:

onder het zadel:
dresuur

(kan zo gauw geen galopfoto's vinden)
springen

ik heb zoveel mogelijk foto's geplaats van haar gangen omdat ik haar draf graag door wil fokken in het veulen...ze heeft van zich zelf al een sterk achterbeen en dat zou ik graag terug willen zien.
de hengst moet dus ook een goed achterbeen hebben.
de stokmaat maakt verder niet uit, het veulen hoeft niet per se een paard te worden.
ook kleur en aftekeningen enz maakt niet uit, zolang ik er maar mee door kan rijden in de sport (dresuur of springen, liefst allebij
)zoals ik in het begin al had gezegd, heb ik al een hengst in gedachte, namelijk Rubiquil (v. Rubinsten I)
wat vinden jullie?