nu heb ik het geluk dat mijn hoefsmid erg tuk is op tinkers en de sokken eigenlijk geen probleem vindt, maar wel een lastige bijkomstigheid

Ik heb echter al van mensen en andere hoefsmeden gehoord dat de hoefsmid in een vlaag van woede de sokken er gewoon heeft afgeknipt!!!
Hoe doen jullie het, de frustratie van de hoefsmid inperken???
Tot vorige keer deed ik het met rustbandages, gaat erg goed, maar is wel een heel gedoe
en m'n vader was ze er vorige keer vergeten afhalen zodat m'n paard de hele dag met rustbandages aan op de wei is rondgehold...
Laatst heb ik eens nylonkousen uitgeprobeerd. Had nog ergens een nieuw stelletje liggen (ik draag ze nooit...
) en daar heb ik dan het broek-gedeelte en de teentippen afgeknipt.Nadeel was dat ze haast niet over tinkerbells megahoeven pasten
maar verder ging het wel vlotjes en netjes.Nadeel was ook: 1x gebruikt = kapot en nylonkousen zijn wel erg duur om elke keer opnieuw extra te gaan kopen voor vers beslag

Heeft er iemand anders nog trucjes? Of tips?

)
(heb even in 't profiel gekeken) 
ik was ook al op zoek dus naar een hoefsmid. Ze is wel al een keer geweest waar ze vandaan kwam. Dat schijnt goed gegaan te zijn (is dat goed Nederlands
) heeft een keer heel de voorkant van m'n tink haar sokken eraf gehaald (wat over de hoef valt aan de voorkant), omdat dat, volgens hem, zo hoorde op de keuring

En voet lostrekken zo heel plots vind ze ook geweldig