En zoals altijd de mening van Pukpaleis: HC Hengelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pukpaleisje

En zoals altijd de mening van Pukpaleis: HC Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 13:14

Special D: mooi uitgezwaard aanleuning fijn en rustig beeld, achterbeen komt vaak na met name in overgangen, galop minste gang
Florenciogroot verschil met presentatie door "test ruiters" ,snellerl ab,meer schwung linker ab wordt vaak buiten de massa geplaatst stap erg ruim draf ruim met veel veer galop ruim en met veel afdruk
Wilawanderdiepe rug kruis blijft hoog, stapt vlug en iets te kort, draf ruimer galop netjes goed nuchter meewerkend karakter, moeite met dragen van massa op achterhand, kruis blijft te hoog
Parcivaltong eruit, brutaal hectisch met veel knie maar kort zweefmoment maakt veel front maar loopt weinig door het lijf
Sumarilchique, erg strak voorbeen-gebruik, vaste galop stap beperkt, weinig lossigheid in het lijf
PlayboyZeer chique, veel actie en tritt in de benen wat vlug tempo met iets kort voorbeen in draf( mocht meer dragen) galop wat kort maar wel gedragen,zette nette verrichting neer
Turbo Magicveel actie kort voorbeen weinig souplesse, proeftechnisch erg netjes gereden galop slecht met weinig tact, stap goed
Travoltaklein en beknopt (zeker onder deze ruiter) veel kap loopt erg op de voorhand in draf en met name galop (dan ook weing tact)
Trentozeer aansprekend model geworden uiterst correct, draf sterk verbeterd en zelfs een aansprekende uitgestrekte draf, galop nu wat erg mat en weinig gesprongen, stap in begin kort lang later beter, verrassend beter dan vorige edities..(ook duidelijk minder spaning)
Tuschinskizeer veel ras en uitstraling, veel loop techniek prachtig gedragen zijgangen zonder tact verlies spectaculair uitstrekken, galop duidlelijk aan kracht gewonnen, nu alleen de jury nog overtuigen...
(wel wat spanning)
DreamcatcherZeer aansprekend type, goede ruime soepele draf goed gedragen ab mocht nog flitsender (zoals hele presentatie), stap mocht meer uit de schouder , galop meer sprong , zeer aansprekend beeld
Troymooi front slappe achterhand kreupel in draf met name in zijgangen komt niet tot dragen, galop beter
Tolandoduidelijk beter met Hp, meer verband tussen voor en achterhand veel front en voorbeen-gebruik soms (ook voor HP) moeilijk te sluitenstapt ruim, galop goed gedragen met een mooi voorbeen
Sandreo"niet goed voor elkaar" wel mooi geworden wat traag en lui wringerig in aanleuning, achterbeen komt duidelijk na hengst mist nog kracht
Watermill swatchdarf kort en krabbelig erg veel hengst galop war meer gedragen geen dressuur-paard
DonPicardilelijk hoofd met weinig uitstraling, lang midden stuk onder veel druk gereden maarblijft wat traag en horizontaal in alle gangen
Unitedzeer chique mooi naar boven gebouwd en lopen, voorbeen gebruik erg strak (zeker bij spannings-momenten) met name in galop in prijsuitreiking beter vb!!, zeker aansprekend dier...
U can't losemaakt naam niet waar, erg lange arm bespierd, mooi voorbeen en front maar erg traag achter en in drie stukken
Ungarofraai front iets lang in de midden, houdt kont hoog draf op voorhand wel lichtvoetig en ruimte mist nog duidelijk aan kracht
Game Boyboefje eerste klas, sterk model hoogbenig en rank met mooie lange hals hoofd iets minder sprekend, sterk in mond en moeilijk te sluiten veel ruimte in drie gangen maar komt nog niet zo makkelijk aan het dragen
Universeelklassiek type met zware hals en platte croupe ,stout en stoer , maakt veel front maar wat weinig ras, niet los door het lijf veel spanning wel techniek in de benen maar komt er zo nog niet optimaal uit
AAchenFijn dier nog wat smal en jeugdig erh lang en gehoekt achterbeen kruis hellend mooi voorbeen gebruik maar achter komt hengst te kort
Uphillwat zwaar kortbenig model, maakt veel front en actie achetr sterk met voldoende souplesse voorbeen iets rollend veel afdruk
Dutch Dormellobeknopt model wel correct hals iets zwaar, achter wijd in draf vlotte gangen nette galop, lijkt nuchter en eerlijk paard maar geen topper
Upper Classgroot en wat weing soort,voorbeen beperkt achter traag oogt erg flegmatiek galop geen tact ,stap traag
Rhapsodyerg lang aansprekend front en hals(gerbuik) wat hoog tempo gereden om achterbeen gebruik te verdoezelen wel ruimte en souplesse maar komt kracht te kort en gaat wat weing zitten
Undigoplat van boven, achterbeen erg gehoekt, veel voorbeen gebruik nette constante verrichting in draf, galop te traag , hengst maakt nu meer front en verband maar blijft achter te kort schieten
Uptownzeer veel front en uitstraling ,veel rasbweging nu in draf iets te vertraagd veel tact en balans mooi voorbeen, maar moet opener en eerlijker gereden worden...lijkt veel druk op te staan
Radetzkyhoogbenig arm bespierd, hals erg laag aangezet maar wel lengte, beweging nu wat vlak en vlug met weinig ruimte en zweefmoment
geen aansprekende verrichting

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:26

Wilawander xx , kruis hoog. tja, dat heb je al snel met een 100 % volbloed....

Verder goed verslagje!!

Pukpaleisje

Re: En zoals altijd de mening van Pukpaleis: HC Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 18:08

UmbroWat klassiek model, iets lang en grof in de onderdanen, wel veel front, uitzonderlijk krachtige draf en galop met veel afdruk en techniek in de benen (lijkt een verlengde versie van Negro zelf)

_Rick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:13

Heb helaas alleen alle springers gezien, maar dat vond ik bedroevend.
Zal de dressuurders eens ergens gaan kijken.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:30

Rick kun je ook nog onderbouwend verslag maken als Pukpaleisje?
Ben ik erg benieuwd naar.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:56

Pukpaleisje schreef:

Uptown

Zeer veel front en uitstraling ,veel rasbweging nu in draf iets te vertraagd veel tact en balans mooi voorbeen, maar moet opener en eerlijker gereden worden...lijkt veel druk op te staan

Dit vond ook tijdens de Pavo-cup. Daar stond ie onder zoveel druk dat ie onder de andere ruiters zelfs kreupel liep in de bocht, tja, dan vraag je je af hoe dat komt.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:58

Pukpaleisje, heb je de springers niet gezien? Ben wel benieuwd naar jouw oordeel...

_Rick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 19:58

Als ik van al die 55 paarden ofzo dat moet gaan doen dan krijg ik weer te horen dat ik te negatief ben, maar het is eenmaal niet anders.
Maar dat ga ik dus niet doen.
Als je me mening over een bepaalde hengst wilt horen, vraag raak of PB.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:28

Mooi verslag! Verwacht volgend jaar een Special D uit een Amsterdam merrie, dus heel leuk om te zien dat hij het best aardig doet nu!

Excuseme

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:48

_Rick schreef:
Heb helaas alleen alle springers gezien, maar dat vond ik bedroevend.
Zal de dressuurders eens ergens gaan kijken.

Op een enkele uitzondering na was het idd niet veel soeps en ben na het M ook weg gegaan. Veel trage paarden, wel vermogen, maar allemaal zeer zuinig over de sprong, op een enkele getrixte na. Dat doen ze al als 4-jarige, dan verwacht je juist nog wat electriciteit. Paar Baloubets gezien, weet nu zeker dat ik die nooit ga gebruiken. Ukato nog positieve uitzondering, maar puntentelling in L was niet te volgen. Memphis met hangend voorbeen de glorieuze winnaar.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:06

Ik denk wel dat de hengsten een beetje geluk moeten hebben en dan bedoel ik vooral wie ze rijdt/voorstelt. De ene ruiter of de andere zal best schelen.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 21:44

MissHIS
Citaat:
Pukpaleisje, heb je de springers niet gezien? Ben wel benieuwd naar jouw oordeel...
jazeker, maar heb niet altijd even goed opgelet,maar toch uit de losse pols:
Ustinovveel hengst, erg afgeleid veel front wat wisselend op de sprong wel veel afdruk mocht wat losser door zijn lijf zijn
Untouchable vlug patent sprinpaard met veel afdruk maakt sprong achter mooi af, zeer prof voorgesteld, loopt iets op de voorhand
Unaniemconstante verrichting springt met bepaalt gemak maar iets zwaarmoedig geheel mocht flitsender ,wel ruim aansprekend model
Ukatomooier geworden, fijne galop veel afdruk is vlug en met vermogen, maakt soms sprong achter niet af, lijkt nog aan kracht te moeten winnnen
Unitairweinig lichaamsgebruik moeite met schakelen
Ultime Espoirpaard met uitstraling, verraad in de rijderij zijn Franse voorouders door de moeilijke mond springt gemakkelijk en los
Ultimo grote ruim gelijnde hengst grote ruime galopade, veel macht op de sprong goede techniek iets traag
Utopie model schiet te kort wisselend in techniek lijkt wat weinig vermogen te hebben
Cartano mooi hals voorkant ,rug week en weinig lendenen, lijkt perfect geschoold levert nette verrichting voor vlug met veel afdruk achter nog wat wisselend speelt met hoogte
Unistar hengst met front galop erg op de voorhand, duikt hindernis in en springt dan enorm op voorbeen hangend, trekt te veel , mist souplesse
Upgradehengst met front ras en uitstraling sprong zeer patent en verdienstelijk

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:56

Pukpaleisje schreef:
jazeker, maar heb niet altijd even goed opgelet.

Ach jeetje...liet je je weer afleiden??

Bedankt voor je verslag, ik hoop de hengsten een andere keer in de competitie zelf te kunnen bekijken.

Reint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:48

Sjappie schreef:

Dit vond ook tijdens de Pavo-cup. Daar stond ie onder zoveel druk dat ie onder de andere ruiters zelfs kreupel liep in de bocht, tja, dan vraag je je af hoe dat komt.

Aan het lange teugeltje liep hij gisteren ook niet rad in de proef.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:51

Citaat:
Upper Class groot en wat weing soort
Watbedoel je hier precies mee?

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 22:57

Citaat:
Upper Class groot en wat weing soort
Watbedoel je hier precies mee?,

hengst mist ras en uitstraling is erg degelijk(ouderwets) van bouw met een groot hoofd
Citaat:
Ach jeetje...liet je je weer afleiden??

tja door een groepje mannen op leeftijd en enkele jonge blonde............biertjes

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 23:57

Pukpaleisje schreef:
MissHIS
Citaat:

jazeker, maar heb niet altijd even goed opgelet,maar toch uit de losse pols:
Ustinovveel hengst, erg afgeleid veel front wat wisselend op de sprong wel veel afdruk mocht wat losser door zijn lijf zijn
Untouchable vlug patent sprinpaard met veel afdruk maakt sprong achter mooi af, zeer prof voorgesteld, loopt iets op de voorhand
Unaniemconstante verrichting springt met bepaalt gemak maar iets zwaarmoedig geheel mocht flitsender ,wel ruim aansprekend model
Ukatomooier geworden, fijne galop veel afdruk is vlug en met vermogen, maakt soms sprong achter niet af, lijkt nog aan kracht te moeten winnnen
Unitairweinig lichaamsgebruik moeite met schakelen
Ultime Espoirpaard met uitstraling, verraad in de rijderij zijn Franse voorouders door de moeilijke mond springt gemakkelijk en los
Ultimo grote ruim gelijnde hengst grote ruime galopade, veel macht op de sprong goede techniek iets traag
Utopie model schiet te kort wisselend in techniek lijkt wat weinig vermogen te hebben
Cartano mooi hals voorkant ,rug week en weinig lendenen, lijkt perfect geschoold levert nette verrichting voor vlug met veel afdruk achter nog wat wisselend speelt met hoogte
Unistar hengst met front galop erg op de voorhand, duikt hindernis in en springt dan enorm op voorbeen hangend, trekt te veel , mist souplesse
Upgradehengst met front ras en uitstraling sprong zeer patent en verdienstelijk

Toevallig Unesco gezien? en Tjungske? en mening daarover.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:37

Wat had de jury voor reden om Trento boven Tuschinski te zetten?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:41

Suzanne F. schreef:

Natuurlijk het exterieur die van Trento is perfect...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:03

Ik vond Trento B dit jaar een stuk beter dan vorig jaar...(alhoewel ik het nog steeds geen mooie, goed lopende hengst vind), hij is relatief harder vooruit gegaan dan de rest,. Tuschinski vond ik een beetje tegenvallen in vergelijking met vorig jaar,... beetje gehaast allemaal het leek nogal hectisch... jammer is een mooie hengst.

jorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:10

Weet iemand waarom edward er niet was? Was eigenlijk wel heel benieuwd naar San Remo eigenlijk.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:25

Sjappie schreef:

Ik heb gehoord dat hij hier wederom kreupel liep.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:43

Zaten dezelfde ruiters er weer op als vorig jaar? (in grote lijnen dan)

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:26

ik vind het zelf persoonlijk jammer dat al die jonge hengsten al zo hard aan het werken moeten, ze krijgen vaak helemaal niet de kans om zich goed te onwikkelen. valt me ook vaak op dat die jonge hengsten al heel erg met druk worden gereden. dat is echt zonde vind ik. valt me ook wel op dat de hengsten die hans peter minderhoud rijdt dat die altijd bovenaan staan, het is natuurlijk ook wel een goede ruiter, maar ik vind dat de hengsten van andere stamboeken ook wel een kansje verdienen, en niet ondergewaardeerd moeten worden.

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 18:16

Citaat:
oevallig Unesco gezien? en Tjungske? en mening daarover.

sorry, zijn mij beide niet bijgebleven cq opgevallen....
Citaat:
pure onkunde .......spanning was het excuus...ja de draf van Trento is verbeterd,maar de galop was nu beneden maats en de stap in het begin onzuiver. Tus blijft het paard met de meeste tecniek in de benen veel afdruk en buiging en een surplus aan uitstraling...kwa maat en formaat komt hij wel te kort en ja soms wordt tie iets te heet, maar er was een overvloed aan zeer goede momenten..de hengst had meer punten verdiend....