Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
(dat Trento op wacht gezet mag worden)
)
dus van mij mag ie ook op wacht...ik vind hem zelf niet mooi en de veulens ook niet zo...
Ritmisch schreef:En misschien zijn de nakomelingen van Trento juist wat minder omdat er zoveel met de hengst gedekt is? Misschien moet het juist eens omgedraaid worden. Misschien hebben fokkers met matige tot simpele merries gedacht dat Trento enorm zou verbeteren op hun merrie en zijn er dus in het geval van de hengst veel meer mindere merries gebruikt dat dat bij een andere hengst zou zijn.
rodalover schreef:ik ben er helemaal mee eens, turbo van de wacht halen, als je ziet hoe goed de nakomelingen doen van turbo en dat vergelijkt met die van trento dan komen de nakomelingen van trento het slechtst van af over het algemeen.
als je die kanjers van turbo ziet die op de keuringen zijn geweest wauw
Desiree schreef:Ik weet niet veel van de kinderen van Trento. Maar met die van Turbo is inderdaad niets mis.
Ritmisch schreef:Hey tickels,
Ik was er gister ook in Hengelo en ik weet niet of jij trento afgelopen jaar in de Pavo Cup en vorig jaar in de Hengstencompetitie hebt gezien?? Ik vond Trento namelijk een stuk beter dan bijvoorbeeld in de Pavo Cup. Toen ging ie inderdaad met meer spektakel door de baan, maar het orenspel was constant onvriendelijk en er was sprake van veel staartprotest. De draf was gister in Hengelo vele malen vriendelijker. Losser door het lijf en het orenspel was normaal. In galop was het beeld te voorzichtig, maar misschien was dat juist wel omdat de hengst eindelijk eens een keer niet zo onder druk gezet werd??? Ik heb liever een hengst, die vriendelijk wordt voorgesteld en die niet zo zuur is, dan een hengst die met zoveel druk op de ketel wordt voorgesteld dat het beeld niet meer ongedwongen is!
En misschien zijn de nakomelingen van Trento juist wat minder omdat er zoveel met de hengst gedekt is? Misschien moet het juist eens omgedraaid worden. Misschien hebben fokkers met matige tot simpele merries gedacht dat Trento enorm zou verbeteren op hun merrie en zijn er dus in het geval van de hengst veel meer mindere merries gebruikt dat dat bij een andere hengst zou zijn. Dan kun je alleen de conclusie trekken dat de hengst op die merries niet naar verwachting van die fokkers verbetert heeft.
Ik weet niet wat voor merriemateriaal Trento heeft gehad (dit is puur fictief), maar om zomaar te concluderen dat Trento op wacht gezet moet worden gaat me een beetje kort door de bocht. Wel ben ik het ermee eens dat Turbo van de wacht af moet! Hij doet het zelf goed in de sport, voert mooi dressuurbloed (Cabochon x Cocktail, beide hengsten die er niet meer zijn) en ik heb fijne veulens van Turbo gezien dit jaar op de keuring!
Suzanne F. schreef:Desiree schreef:Ik weet niet veel van de kinderen van Trento. Maar met die van Turbo is inderdaad niets mis.
Blijkbaar toch wel iets anders had hij niet op wacht gestaan.
Beber schreef:
Ben dan zeker benieuwd wat de nazaten van Lingh gaan doen, want door de hoge dekkosten zal de kwaliteit van de merries toch ook wel stijgen en over Lingh als dekhengst is toch ook al genoeg gezegd.
Sammie schreef:Beber schreef:
Ben dan zeker benieuwd wat de nazaten van Lingh gaan doen, want door de hoge dekkosten zal de kwaliteit van de merries toch ook wel stijgen en over Lingh als dekhengst is toch ook al genoeg gezegd.
Hoeft niet perse hoor. heb (helaas) zat merries voorbij zien komen die onder Lingh gingen, gewoon omdat de hengst zo leuk was. Ongeacht de dekkosten dus. En zat darbij merries die niet bij lingh pastte (imo).
Sammie schreef:ja haha dat weet ik wel zeker!
Maar los daarvan, zijn er mensen die lingh gewoon op hun merrie wilden. Ongeacht of het volgens de beschrijving van hetkwpn past of wat iemands 'gevoel' zegt.