Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
[***] schreef:Ik denk dat het dan meer met de stokmaat te maken heeft. Bij een grote slungel duurt het nu eenmaal langer. Of het nou een volbloed of een fries is maakt niet uit.
En die 3 jarige keuringspaarden die al compleet zijn: persoonlijk vind ik dat je erg moet uitkijken met overtrainen, overvragen, geestelijke belasting. Mijn 3 jarige, die was 1.63 op de keuring dus valt wel mee, heeft 2 maanden 'vacantie' gehad na het trainingsseizoen. Zelfs nu train ik haar nog niet hard, volgend jaar als het veulen er af is kan ze aan het werk voor de IBOP in het najaar. Ik vind dat voor een 3 jarige te veel gevraagd.
[***] schreef:Ik heb dus ervaring met paarden waar absoluut geen of weinig bloed in zit, en die doen er over het algemeen ook langer over om rijp te worden, dus ik vind het niet iets om als argument te gebruiken, zeker niet op 3 jarige leeftijd, als het op 5 jarige leeftijd nog zo zou zijn mss wel, want dan is die van mij wel volwassen, een volbloed mss niet.
De vraag van de ts ging over 2,5 tot 3 jarige paarden die niet rijp zijn voor een keuring, dat komt dus bij friezen, gelders en KWPN-ers met minder bloed etc ook wel voor, dit is mijn antwoord erop: dat hoeft niet alleen aan het feit te liggen dat de merries veel bloed voeren.
[***] schreef:Dan zal het wel duidelijk zijn niet?
Ik vind het alleen te makkelijk om er 1 reden aan te hangen, ik dacht dat jij daarom ook dit topic startte.
Desiree schreef:Mijn ruin is van een engels volbloed vader. Hij was 3 toen ik hem kocht en 1.63m hoog. Met zijn 5 was hij 1.65m. Met zijn 7 nog een keer gemeten, 1.69m. Dus lang doorgegroeid.