Nora zelf --> de merrie die we hebben gekocht
De hengst waar ze nu door is gedekt : Laurentz
Foto's van bjorsells briar zijn wel te vinden op www.google.nl
Wie heeft advies voor mij
?? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
??
Neonlight schreef:Ten eerste, als de merrie nu drachtig is is het sowieso 2007 voordat je een veulen van een andere hengst kunt hebben.![]()
Verder, wat is de afstamming van je merrie en in wat voor richting wil je fokken? Wat wil je aan je merrie verbeterd zien en wat zijn de sterke punten van je merrie?
Albert schreef:Mooie foto's heb ik genomen van laurentz hè!!
![]()
Briar moet je niet doen, dan lever je te veel in op achterbeengebruik.
Bovendien geeft Briar wel mooie veulens, maar dan wel op merries met veel bloed.
Afhankelijk van het karakter van de merrie:
Koss, anders Sirius of als je meer knie-actie wil Uromast.

..Thnx voor de mooie foto's [***] schreef:als je op http://www.mijnalbum.nl/Album=4B8VB46J kijkt daar staan foto's, daar staat ook de halfzus van mijn merrie bij, Ridieni, dat is ook een Laurentz. Mss dat je dat wel leuk vind. Merrie loopt Z dressuur dus het veulen van Nora van komend jaar kan best een leuk dressuurpaard zijn.
Ik hoop eigenlijk dat we je een beetje warm krijgen voor de gelderse fokkerij, je hebt een leuke merrie en met gelderse paarden kun je ook heel goed dressuurrijden hoor.
Als je de draf wil verbeteren zou ik denken aan Parcival of Vitens. Maar ik ben ook benieuwd naar het Laurentz veulen!
Op www.gelderspaard.info staan niet zoveel foto's maar wel leuke links.
Succes met je keuze!
Ik heb een zoon van Laurentz, en het is absoluut een dotje.
Hij heeft wel erg veel achterbeen gebruik en gooit hoog op. Hij is qua karakter echt heel erg lief en kroelerig.
Hij heeft een jaar lang wedstrijden gelopen onder mijn instruktrice en is binnen een jaar naar de M- dressuur gekomen. Hier een foto van mijn lieve Tatort.
:D....Ik kijk nu nog meer uit naar het veulen van ons....Nog veel plezier ermee