[TI] tinker zonder sokken!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marinda_T

tinker zonder sokken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 10:58

hoi, wie kent of heeft er een tinker zonder sokken?.waarbij de sokken zijn afgeschoren.? kunnen julie foto's er van sturen? gr marinda

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:02

er is hier iemand die de sokken van zijn Tinker had afgeschoren i.v.m mok! Ik weet niet meer wie het was..

Niekes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:08

Bij ons op stal stond ook een tinker die al meerdere keren de (zeer snel groeiende) sokken heeft afgeschoren. Dit ook ivm mok. Foto's heb ik helaas niet.

Marinda_T

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 11:14

okee, ik heb namelijk een fijne tinker, niet zo grof weet je wel., en miss. dat we haar sokken er af gaan scheren, ook inverband met elke week wedstrijd enzo, maar ik ben bang dat ze dan mischien weer van die lompe grote poten krijg, dus darom wil ik wel een foto's er van zien:) gr marin

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:18

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik veel pony's en paarden aan het scheren ben.
Onder al die harige benen komen vaak hele mooie pootjes tevoorschijn. Ik scheer dan wel de hele benen.

Als je sokken af gaat scheren, scheer dan niet te dicht op de huid want dan is de overgang naar de rest van de benen zo raar.
Als je de lange haren met een manenkam scheidt van de gewone beenharen wordt het heel mooi en ziet het er vrij natuurlijk uit, succes

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:20

-> TI

Foto's alleen als links plaatsen.

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:24

mArInDa schreef:
okee, ik heb namelijk een fijne tinker, niet zo grof weet je wel., en miss. dat we haar sokken er af gaan scheren, ook inverband met elke week wedstrijd enzo, maar ik ben bang dat ze dan mischien weer van die lompe grote poten krijg, dus darom wil ik wel een foto's er van zien:) gr marin

Persoonlijk vind ik jouw Tinker op de foto's in je profiel niet bijzonder fijn gebouwd. Die van mij is waarschijnlijk nog een stuk fijner gebouwd. Daarnaast heeft jouw Tinker prachtige sokken die goed bij haar staan. Ik zou ze er echt niet van afscheren! De sokken zijn nou net datgene wat jouw Tinker onderscheidt van andere bonte pony's die in de L1 lopen.

Maar goed, mijn Tinker heeft verhoudingsgewijs erg weinig en dunne sokken waar ik dus al helemaal niet met een schaar of scheerapparaat in de buurt kom

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:29

ik sluit me helemaal bij flettie aan!
Ik vind haar ook niet echt fijn gebouwd en die sokken staan toch bij haar? dat hoort bij een tinker....en ze heeft zulke mooie sokken! elke week wedstrijd kan toch ook met sokken?
Je moet het natuurlijk zelf weten....maar ik zou het heeeel jammer vinden!

Marinda_T

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 11:52

we weten ook nog niet zeker hoor of we het gaan doen, maar mijn tinker word toch 2 of 3 keer in het jaar geschoren, dus we dachten dan kunnen die sokken ook wel een keer mee,, en hoe zit het eigelijk met het weer aan groeien?, ziet dat er lelijk uit? krijgt ze dan dikere sokken? gr marin

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:06

ik heb er nog geen foto's van maar ze gaan erbij rover deze week wel af, hij heeft er namelijk met dat modderige weer last van en begint kleine korstjes te krijgen. omdat het de komende manden alleen maar natter wordt en de sokken dan dag in dag uit helemaal zwart, nat en vies zijn, gaan we dit jaar eens kijken hoe het gaat als de sokken eraf zijn

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:15

Als ze er geen last van hebben zou ik ze nooit afscheren..... Heb je last van mok, korstjes of mijt is het een ander verhaal. Dan zijn de benen beter te behandelen...

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:27

Ik heb een keer eerder een tinker meegemaakt waarvan de sokken afgeschoren waren. en toen ze weer begonnen met groeien vond ik het persoonlijk een raar gezicht. Daarom zou ik de sokjes van mijn tinkie er nie graag afdoen. Het hoort bij hem, mijn tinker wordt ook 2 keer per jaar geschoren, maar zijn sokken blijven er wel aan, die horen er toch bij?ik vind juist dat jouw paard mooie sokken heeft....vind je niet dat het bij haar hoort? als ze er last van hebben is het een dander verhaal. Als je het doet...krijgen we dan wel een foto te zien?

Marinda_T

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 13:15

mijn tink heeft ook aan 1 voorbeen mijt, en aan de achterbenen mok, dus ook daarom gaan ze er warschijnlijk af hoor gr marinda

Pellie

Re: tinker zonder sokken!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:07

voor mok kun je het beter laten zitten. de vetlaag houdt troep van buitenaf wat tegen en mok komt vaak van binnenuit, door voer enzo. er is hier een heel mok topic over, staat veel info in.

en mijt.... ik neem aan dat je die ook met middeltjes van de DA bestrijdt?

ik persoonlijk vind je tinkers' sokken te mooi om er af te halen!

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:55

Als ik naar de foto in je profiel kijk waar je haar aan het wassen bent, dan zie ik flink stevige stappers.
Ik denk niet dat er echt fijne kleine hoefjes en beentjes onder vandaan komen!

Mijt kun je makkelijk bestrijden, je hebt er vast al iets voor gehaald bij de dierenarts.
Succes.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:01

alleen het idee al dat je ze eraf zou willen halen...krijg ik de kriebels van
Ze is echt zó mooi INCL sokken! (en ik vind haar helemaal niet luxer qua type: mooie middenmaat!)

Nouja: je doet ermee wat jezelf wilt natuurlijk...maar ik vind dat je geen tinker moet kiezen om dan de sokken af te doen omdat je dat makkelijker/mooier vind...want dan is het net geen tinker meer...

Toen ik Tinkerbell kocht heb ik nog even tussen haar en een andere merrie getwijfeld. Die andere was 3 jaar en had al een heel seizoen jachten meegelopen. Bij haar waren dus de sokken erafgehaald. Op dat moment waren ze al weer behoorlijk aan het groeien. Het misstond haar in feite niet, maar ze was ook nog wel een stuk ranker gebouwd dan de jouwe! (En je zag ook met dat korte sokkengedoe dat ze nooit echt volle sokken zou hebben, terwijl dat bij de jouwe wel het geval is...)
Veel succes met je beslissing!

x_shirley_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:14

De sokken van onze Tinker gaan er echt NOOIT af ..Ik zou het echt niet doen als ik jou was, maar je moet zelf weten he .

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:54

Is inderdaad eigen keuze,
maar hier gaan ze er dus echt NOOIT af
Ik ben er juist zo zuinig op

xxkellyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:04

Mijn tinker had mok en de DA besloot dat zijn sokken eraf moesten nou dat vond hij dus niet fijn toen hij dat scheer aparaat hoorde flipte hij echt Maar even ontopic het stond bij hem stond het echt afschuwelijk het was net een schaapje maar ik heb er gewone foto's van dus niet op de pc maar ik zal ze er proberen op te zetten ( via scanner) en dan kan je zelf oordelen

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:04

Ik wil bij Jordy ook ooit nog eens een keer zijn sokken eraf halen
Jordy is heel luxe, maar heeft voor zijn type behoorlijk wat sok.
Ik ben benieuwd hoe het staat bij Jordy, ik denk niet dat er voor het gezicht enorme boomstammen van benen onder vandaan komen, maar hij heeft wel in verhouding gigantische hoeven (maatje 6 ijzers toen hij die nog had...)

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:39

Kelly, hoe oud is Spike???? Hij lijkt heel veel op mijn Mira.

xxkellyxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:06

Spike is 6 jaar ik zal wel even in je profiel kijken

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 17:49

Heb 2 import tinker"ponies" gezien die helemaal geschoren waren (denk dat ze er in engeland een sportpony look van hebben willen maken )
--> Het leken toen stevige bonte ponies heb er helaas geen foto van

Maar toen de sokken begonnen te groeien zag het er niet uit en een paar jaar later heb ik dezelfde pony bij de tinkerfair gezien en toen was ze VEEEEEEL mooier
Nu met lange krullende manen en mooie sokken en eerst dus met handbreed manen en rest geschoren stond d'r niet echt.

Verder weet ik dat t na 2-3 weken alweer zichtbaar begint de groeien en ze hebben daar ook zichtbaar jeuk aan dus ....

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 15:36

Jackieboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 16:38

flettie schreef:
mArInDa schreef:

Persoonlijk vind ik jouw Tinker op de foto's in je profiel niet bijzonder fijn gebouwd. Die van mij is waarschijnlijk nog een stuk fijner gebouwd. Daarnaast heeft jouw Tinker prachtige sokken die goed bij haar staan. Ik zou ze er echt niet van afscheren! De sokken zijn nou net datgene wat jouw Tinker onderscheidt van andere bonte pony's die in de L1 lopen.

Maar goed, mijn Tinker heeft verhoudingsgewijs erg weinig en dunne sokken waar ik dus al helemaal niet met een schaar of scheerapparaat in de buurt kom

voledig me eens zonde juist!