wat is een leuke hengst voor mijn merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantal99

wat is een leuke hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 18:31

hallo allemaal,

ik heb een bonte merrie met een aparte kleur.
ik weet jammer genoeg niet wat de ouders zijn.

maar wil er zelf een groter paardje uit fokken, ik wou alleen weten welke hengst jullie er bij vinden passen.

het is zoals jullie zien een best stevige pony/paard.
ze is ongeveer 1.56 tot 1.60 meter, weet niet zeker hoe groot ze is.

hier ook foto's van de merrie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met vriendelijke groeten van chantal

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:12

wil je een dressuur, spring of allround hengst? wil je een goedgekeurde hengst zoja van wat voor stamboek? wat wil je verbeteren aan de merrie behalve maat? en tot slot heb je een standfoto van je paard/pony
veel suc6 gr

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:42

Wel een aparte merrie om te zien, ik ben benieuwd wat je gaat kiezen.

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 10:11

spring of allround hengst.
wil je een goedgekeurde hengst ja dat wil ik wel het maakt mij niet uit welke stamboek.
wat ik allemaal aan mijn merrie wil verandere, maat/ dat ze niet meer vast zit in de mond rechtsom/ dat ze kan springen en dressuur iets beter.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=THIF6RAZ

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:17

Dan zou ik denk ik voor een NRPS hengst gaan. Met veel bloed zodat het veulen wat ranker en leniger wordt. Mss kun je daar een fokadvies vragen en gelijk vragen wat voor papier je veulen daar dan krijgt.

trowing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:14

idd ik zou gewoon een email of bellen met het nrps om een fokadvies. ikzelf vind de springhengst Harley vdl wel een nrps hengst die wat kan verbeteren aan je merrie.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:19

Je merrie heeft een breede hals aanzet, de hals zelf is kort. Ik zou die graag wat langer willen zien. Ook het hoofd lijkt iets groot. Ik ben niet thuis in de pony's, dus kan je daar niet over adviezeren. Het nrps heeft zat rijpaard hengsten, ik denk dat je het beste daar kan zoeken. Dan krijg je er ook papieren bij.

Paard heeft een leuke kleur

Wat wil je met het veulen gaan doen?

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:35

Dat je pony vast zit rechts om ligt echt niet aan hoe hij is gefokt. Denk ook dat je het beste kan gaan voor een nrps hengst. Zou als ik jou was niet de duurste nemen omdat je niet weet wat er uit gaat komen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:55

chantal99 schreef:
wat ik allemaal aan mijn merrie wil verandere, maat/ dat ze niet meer vast zit in de mond rechtsom/ dat ze kan springen en dressuur iets beter.

Dit is idd iets rijtechnisch en heeft niks met haar ouders te maken. Dit zul je dus op moeten gaan lossen met je lesgeefmens.

bolletje

Re: wat is een leuke hengst voor mijn merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:10

He chantal qessie is ook nrps haar ouders lopen beide in de z sport, mischien is krimh ox wat voor je liep z dressuur z springen is wel wat ouder maar een zeer bekende hengst waarvan bijna alle nakomelingen hoog in de sport lopen

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:24

Wat een leukerd seg, jouw paardje!

Join de bonte topic (of ben je al lid daar???) 'bonte warmbloedpaarden' in 'rassenpraat' viewtopic.php?f=51&t=479593 , je paardje hoort er zeker thuis! Vind haar echt leuk en apart! Je zult er wel trots op zijn, niet?

Weet niet echt welke hengst je het best zou nemen... Ben hier zelf niet zo goed thuis in... Maar bellen naar het NRPS is mss nog een goed idee!

Groetjes,

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:24

wij hebben een mooie bonte hengst staan, daarvan zit een goedgekeurde hengst in engeland,
king , bruin-bont (omdat hij een kopersnuit heeft is het een bruinbontr),
hoogte 168
voor meer info pm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:03

Als je bont wilt fokken is James Bont misschien wat voor je, geeft iig maat en beweging.
Afbeelding
Afbeelding
Hij staat ter dekking bij Stal de Ronde, is goedgekeurd bij het IHW en heeft een heel schappelijk dekgeld (225 euro).
www.stalderonde.nl

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 09:43

james bont is toch een hackney??
wel een mooie hengst hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:22

Nee hoor, het is een Unitas x Zakerno er zit dus geen drup Hackneybloed in
Hij is ingeschreven bij het IHW en daar is Hackneybloed niet toegestaan.

Van de site:

Unitas x Zakerno x Monarch
1,68 m,- 9 mei 1991

JAMES BONT: sterk & bont!

Sinds 2005 heeft Stal De Ronde naast de KWPN-dekhengst KINGSTON ook de hengst JAMES BONT ter dekking staan. De voshengst James Bont is een zoon van Unitas. James Bont doet zijn naam eer aan: een stoere, maar toch elegante hengst met prima manieren! Hij is een uitstekende bewegingsvererfer met een goed springvermogen. In de tijd dat hij in Duitsland gestald was, was hij zeer succesvol op nationaal niveau.

James Bont heeft veel mooie - voornamelijk bonte - nakomelingen, waarbij beweging en een goed karakter dominante factoren zijn

DEKGELD: € 225,= excl.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:58

aha....geen hackney, maar een tuiger

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:59

toch?????

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 17:58

Idd tuigerbloed.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 18:59

misschien ico sun

groetjes hennie

chantal99

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:05

hoi Ilindra,

ik heb aan james bont zitten denken maar ik vraag me af hoe zijn nakomelingen zijn, want ik wil wel ongeveer weten waar ik aan begin en heb je nog andere foto's van hem.

groetjes van chantal

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:11

egt vet!! mooi paardje hoowr!! diej kleuren zo zijn egt vet! ik vind de één a laatste foto egt heel mooi zo dat hoofdje! egt een super cool paardje!!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 20:21

kan je vertellen dat de combinatie van james bont en jouw paard, een mooi com. is want hij vererft goede gangen , *ik ken een aantal nakomelingen )

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:04

Er zijn verschillende jonge WB (NRPS, KWPN, BWP en SBS) hengsten die je kan gebruiken op wat meer maat, 'elegantie' en gangwerk te krijgen. Je keuze ligt aan de financiele kwestie en natuurlijk welke sport richting je uit wil? Wil je een E-pony hebben of een paard maat ?

Persoonlijk zou ik geen tuiger op uw merrie zetten want volgens mij 'past' het niet bij haar bouw.

Wat ik wel moet zeggen dat ik denk dat zij VALK bont is!

banjertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:10

Ik zou voor james bont gaan, erg mooi paard met hele mooie bewegingen en hij past mooi bij jouw pony ik heb gehoord dat zijn nakomelingen ook mooie bewegingen hebben, ik denk dat als je voor james bont gaat er een leuk veulen uitkomt en zijn dekgeld is ook betaalbaar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 17:16

James Bont is geen tuiger maar een gelders gefokt paard. Verschilletje. Zou best een leuke combi zijn denk ik.

Maar als je een andere kleur op je merrie zet heb je volgens mij nog altijd 50 % kans op een bonte door de genen van je merrie. Dus daar zou ik me niet te blind op staren.