[TI] Bonita is verhuisd naar Richard en Nadine!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Bonita is verhuisd naar Richard en Nadine!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:41

Hoi iedereen

Eigenlijk veel sneller als gepland, staat Bonita inmiddels sinds vrijdagavond in haar nieuwe stal. Ik had mijn oude stal inmiddels al opgezegd, maar mijn bijrijder is er plotseling mee gestopt, vandaar dat ze nu al is verhuisd. Zij was de enige reden waarom ik tot 1 januari zou willen blijven, maar ze heeft besloten er al eerder mee te stoppen.

Bonita is nog een klein beetje onrustig in haar nieuwe stal, met allemaal nieuwe paarden en nieuwe mensen. Ze hinnikt heel hard als ik aankom met de auto, want ze ziet me nu echt aankomen.

Ennn, als donderslag bij heldere hemel is ze hartstikke hengstig!! Gisteren merkte ik al wat, want ik was haar aan het losgooien, maar ze bleef continu hangen in het hoekje tegenover waar Offspring is gestald. En toen ging haar staart omhoog!! Vandaag had ze helemaal een vieze staart en muts! Gekke meid! Ze heeft behoorlijke vruchtbaarheidsproblemen, dus eigenlijk zou het niet mogen kunnen!

Vandaag heb ik voor het eerst ook gereden op haar, sinds mijn ongeval, 2 1/2 maand geleden. Ik heb nu door medicijnen een stuk minder pijn.. Heb gisteren een lamsvellen seatsaver gekocht, superding! Ik heb nog geen pijn in mijn onderrug!

Hier 2 foto's van haar in haar nieuwe onderkomen:

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Dianne

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:54

Fijn voor je dat het zo snel is gegaan!!!
Ze lijkt het er wel leuk te vinden
Misschien doet het voor haar vruchtbaarheid wel goed als ze in de nabijheid van een hengst is: dat wil nog wel eens wonderen werken (waarmee ik je geen evntueel spectaculaire hoop wil aanpraten, maar het is idd goed mogelijk)

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:34

Ze ziet er opgewekt uit op haar nieuwe stekkie!

roosa

Re: Bonita is verhuisd naar Richard en Nadine!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:17

Nou mooi plekkie toch!
Wat is dat toch met die tinker merries,die worden echt spontaan hengstig als er een lekker vent in de buurt is,en anders merk je nooit wat aan ze(bij roos dan)

Veel plezier op je nieuwe stek

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 07:51

veel succes op je nieuwe stal ik kom morgen bij juliie op stal kijken heb een afspraak met nadine misschien zie ik je dan ook wel.
groetjes annelies

Sharmila

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:10

Coooooooooool, ben ooit nog eens van plan om daar een kopje koffie te drinken. ooit....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:14

roosa schreef:
Wat is dat toch met die tinker merries,die worden echt spontaan hengstig als er een lekker vent in de buurt is,en anders merk je nooit wat aan ze(bij roos dan)

Haha! Dat ken ik dus ook
Tinkerbell toont zich absoluut niet geïnteresseerd en al helemaal niet hengstig tot er een hengst half op haar hangt en dan plots...

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:15

Fijn dat je er zo snel terecht kon!
Veel plezier op de nieuwe stek!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:24

Ziet er als een leuke plek uit! Fijn zo'n buitenstal en een leuke tinkerman in de buurt

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:25

Leuk!

Dus.. misschien ooit nog een Offspring x Bonita?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 19:17

Hahaha, als ik zou weten dat ze probleemloos door haar dracht zou komen en ook überhaupt drachtig gaat worden, zou ik haar vandaag nog laten dekken als het mag van zijn baasjes Vind alleen het risico te groot.. Aan 1 kant heeft ze geen eierstok en aan de andere kant nog een heel klein stukje, dus ben ik bang dat die de hormoonhuishouding niet aankan..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:20

Ok... dat wordt lastig dan ja!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:34

En KI en dan het vruchtje terugzetten? Dus eh, draagmoederschap voor zichzelf dan?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:16

Hangt wel een flink prijskaartje aan denk ik, en met hoeveel % kans???

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:27

En een miniem aantal hengsten dat aan KI doet!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:39

Yep, dat ook. Dat vind ik zo mooi bij Jeanette en bij Henk jansen, de merrie gaat gewoon bij de kudde in de wei voor een tijdje. Allemaal heel relaxed en natuurlijk. Als het goed is wordt de merrie in de wei daar vanzelf hengstig, ze wordt een aantal malen natuurlijk gedekt en komt weer terug bij de eigenaar.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:43

Ok en verder weer ontopic, dames

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:54

.... en heer

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:42

Wat fijn zeg ! Ik denk dat je je bij Nadine en Richard zeker niet zult vervelen. lijkt me super gezellig daar.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:58

Super zeg, dat je nu al verhuisd bent!
Jammer dat je Tinkie vruchtbaarheidsproblemen heeft, want The Offspring is zeker een knapperd
Heel veel plezier op je nieuwe stal!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 22:37

Hoihoii

Dat ken ik inderdaad, merries die geen hengstigheid tonen en dan bij de hengst zowat de billen in hun neus stoppen!! Bij Bonita zou dat eigenlijk helemaal niet mogen, maar het is nu ook weer over hoor.. Gister zou Offie twee mooie handtekeningen hebben gehad als er geen schot tussen had gezeten..

Heb het er echt reuze naar me zin en het is echt onwijs gezellig!! Vandaag Bonita lekker aan het werk gezet aan de longe en Nadine heeft even mijn Barefoot getest

Groetjes Dianne

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:40

Ohoh, dat wordt weer een Barefootkoper!

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:52

Hai hai,

fijn dat Bonita het zo naar haar zin heeft op de nieuwe stal! Ik vond het ook een leuke foto, echt alsof ze op de uitkijk staat hihihi, zo van ohhh kom je er al aan met je auto

Maar als ze hengstig kan worden, lijkt mij dat ze ook gewoon drachtig kan worden. Anders zou ze die hormonen toch ook niet aanmaken? (om hengstig te worden dus) Maar ja ik heb hiervoor een ruin gehad, dus daar heb ik niet zoveel ervaring mee hoor )

Maar ik zie het inderdaad als bij een hond, die wordt ook alleen loops als ze echt gedekt mag ne kan worden, anders komen er ook geen pups. Worden er dus geen eitjes aangemaakt (tjee lijkt wle of ik het over een kip heb hihihi).

Je zou het desnoods even bij de DA kunnen navragen toch

Nou on topic, veel succes op je nieuwe stal!!!! en knufff aan bonita

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 23:14

Ohja Sharmila, ik heb zelf altijd oploskoffie warm staan hoor

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:26

Soxje schreef:
Yep, dat ook. Dat vind ik zo mooi bij Jeanette en bij Henk jansen, de merrie gaat gewoon bij de kudde in de wei voor een tijdje. Allemaal heel relaxed en natuurlijk. Als het goed is wordt de merrie in de wei daar vanzelf hengstig, ze wordt een aantal malen natuurlijk gedekt en komt weer terug bij de eigenaar.

en o'malley bij henk jansen die staat op ki en dat is echt een bloed mooi beest ik wou mijn paard ook door O'malley laten dekken maar een wou dat mijn merrie's er ook nog een beetje plezier bij heeft.
maar volgens mij is het beste wat jij zegt de beste oplossing voor paarden die lastig drachtig worden gewoon bij elkaar in de wei.wij hebben het ook bij onze shet gehad nou hengstje erbij in de wei en dat ging de hele dag door hoor en meteen in een keer drachtig.We hebben onze tinker merrie wel laten dekken maar dan door Thunder omdat die meer garantie gaf op een 3 kleurige en die hebben we ook gekregen.