Nakomelingen Cantos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nonnetje

Nakomelingen Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:26

Hee!

Heb sinds juni een nakomeling van Cantos en was erg benieuwd of er ook bokkers zijn die een nakomeling van hem kennen/hebben. Misschien een foto of wat informatie Ben benieuwd!;)

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:44

CANTOS prestatie sport HBR960351*96 Stb bruin 1.66m
Contender x Gabanta NRA keur prestatie = Goodtimes x Abantos
Cantos is beschikbaar bij alle locaties van de HBC Stal
De Holsteins gefokte en KWPN erkende Contender (Calypso II x Ramiro) is een absolute wereldvererver. Zijn zoons Montender en Check Mate leverden hun bijdragen aan de 1e plaats voor het KWPN en de 3e plaats voor Hannover in de FEI World Ranking list jumping. Montender en Marco poedersuiker werden individueel 4e op de Olympisch Spelen in Athene 2004. Gabanta en Abanta, moeder en grootmoeder van Cantos sprongen zelf internationale zware tour. Goodtimes, de vader van Gabanta is een zeer veelzijdige vererver. Hij verbetert het exterieur en de bewegingen en levert zeer goede dressuur- en springpaarden. Lucky Times was als 4- en 5-jarige winnaar van de PAVO-cup en loopt nu Prix St. Georges. Kalusha, Kenwood en Londontimes zijn goedgekeurde hengsten, springen op internationaal niveau en houden nu de KWPN-vlag in het buitenland hoog.

2004: START 1.40M IN NEUSTAD

--------------------------------------------------------------------------------

2002/
2003: KNSH/KWPN-
HENGSTENCOMPETITIE 3E PLAATS

--------------------------------------------------------------------------------

2001: KWPN-
HENGSTENCOMPETITIE WINNAAR FINALE CHK DEN BOSCH

2001: RESERVE TITEL
FUTURE STALLION ZWOLLE

2000/
2001: KWPN-
HENGSTENCOMPETITIE 2 X 1E PL; 1 X 2E PL; 1 X 3E PL. - HOOGSTE TUSSENSTAND

2000: STAL HENDRIKX-COMPETITIE 2E PL. FINALE

1999/
2000: VERRICHTINGS-
ONDERZOEK NRPS DRAF, GALOP, VRIJSPRINGEN, PARCOUSSPRINGEN, KARAKTER/WERKLUST, ALGEMENE INDRUK: ZEER GOED
STAP, RIJPROEF, STEEPLE, STALGEDRAG: GOED

2002: AFSTAMMELINGENRAPPORT CANTOS

Cantos toonde een uniforme collectie rijtypische goed ontwikkelde veulens die goed in het rechthoeksmodel staan en ras hebben. Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is goed van lengte. De hals komt iets diep uit de borst en is goed bespierd. De hals wordt in beweging goed gedragen. De schoft is goed van lengte. In een aantal gevallen zou de schoft meer ontwikkeld moeten zijn. De schouder is goed van lengte en voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en goed bespierd. De lendenen zijn goed gevormd goed bespierd en goed aangesloten. De croupe is goed gevormd en heeft ruim voldoende lengte. De croupe is goed bespierd. De broekspier heeft voldoende lengte. Het voorbeen is van opzij correct gesteld. Meermalen is een franse stand vastgesteld. Het achterbeen is doorgaans correct gesteld. In enkele gevallen is er sprake van een gehoekt achterbeen. Het fundament is doorgaans goed ontwikkeld en heeft kwaliteit. In enkele gevallen is het voorbeen ingesnoerd. De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. De draf is goed van ruimte. In draf hebben de veulens veel afdruk, een goede souplesse en goede houding. De galop is lichtvoetig. De veulens hebben in galop een goede ruimte, goede souplesse en goede balans.

Bijzonderheden: Getoond 14 geprikte veulens. Eén veulen was kreupel. Twee thuis geïnspecteerde veulens zijn voldoende ontwikkeld. Een ervan past qua type en beweging in het beeld van de rapportage. De andere is vanwege een blessure niet te beoordelen in beweging.

Moeders: Zeer goed van kwaliteit.
Afbeelding

Nonnetje

Re: Nakomelingen Cantos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 20:52

Hartstikke bedankt!
Ken je toevallig een nakomeling van Cantos en heb je er een foto van?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:08

Ik ken er zat van de keuringen. Waren mooie en brave veulens. Ik weet niet wat ze nu doen, want er zijn er een hoop geexporteerd.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:22

Afbeelding
Willem Cantos x Burggraaf
Afbeelding
Wannadoo Cantos x Wolfgang
Afbeelding
Vincent Cantos x Royal Bravour
Afbeelding
Via Wetten Cantos x Voltaire
Afbeelding
Wendy Cantos x Wisconsin
Afbeelding
Winnetou Cantos x Ahorn
Afbeelding
Vacantos Cantos x Climax
Afbeelding
Virantos Cantos x Larome
Afbeelding
Zidante Cantos x Herannus

hoop dat je er wat aan hebt, ben zelf ook fan van cantos, echt een gave hengst, en hij geeft ook mooie nakomelingen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 07:53

Cantos heeft al 2 gekeurde zonen. Nl Cantis (staat nu waarschijnlijk al in de VS) en Casantos. Beiden zijn schimmel en komen uit de merrie Cassima (Cassini I)

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:29

Ik ken een aparte merrie jaarling van hem. Was kampioen bij het vrij springen op de fokdag in Zeeuwsch Vlaanderen ook van de 2- en 3- jarigen. Ze was 2de bij de rubriek 1-jarige exterieur. Ze heeft een ontzettend lief karakter, je kan als het ware alles met haar doen.
Op een videoband van Cantos heb ik ook een aantal nakomelingen gezien. Dit waren allemaal royaal ontwikkelde veulens.
Cantos zelf vind ik ook een erg aansprekende hengst.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:13

Ik heb cantos wel eens gereden. Heerlijk beestje. In omgang een heel braaf paard. Buiten is het een held op sokken.
Geeft mooie nakomelingen.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:30

Wij hebben onze merrie laten dekken door Casantos een nakomeling van Cantos. Ik vind het allemaal erg mooi hoog benige veulens! en wat een sprekende hoofdjes!

Nonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:40

kimberley12 schreef:
Afbeelding
Willem Cantos x Burggraaf
Afbeelding
Wannadoo Cantos x Wolfgang
Afbeelding
Vincent Cantos x Royal Bravour
Afbeelding
Via Wetten Cantos x Voltaire
Afbeelding
Wendy Cantos x Wisconsin
Afbeelding
Winnetou Cantos x Ahorn
Afbeelding
Vacantos Cantos x Climax
Afbeelding
Virantos Cantos x Larome
Afbeelding
Zidante Cantos x Herannus

hoop dat je er wat aan hebt, ben zelf ook fan van cantos, echt een gave hengst, en hij geeft ook mooie nakomelingen

Heb er zeker wat aan! Hartstikke bedankt!
Geeft zeker mooie nakomelingen, die veulens op de foto's zijn erg leuk om te zien!

Nonnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:42

Allemaal super bedankt! Als ik jullie zo hoor, heeft hij veel positieve dingen! Top! Misschien nog meer mensen?

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:58

Het is niet nodig foto's te quoten, het vertraagt alleen maar

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:43

Leuk om te zien!
Misschien dat ik mijn merrie volgend jaar wil laten dekken door Cantos (zie ook topic; viewtopic.php?f=22&t=496639&hilit=)

Dus als er nog meer mensen zijn met foto's, ze zijn meer dan welkom! (mag ook e-mail, die ik per PB kan geven)

Hoe zit het trouwens met de maat die Cantos fokt, vergroot hij of juist niet?

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:04

Deze is in ieder geval groot genoeg, en verder ben ik ook blij met m...

Afbeelding
Cantosx Ulftx Naturel

Dit is Wizard,foto is van deze zomer, hij is nu 2,5 jaar, haalt 1.70 wel.

miisshOrse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:14

Weet iemand toevallig wat zijn dekkingskosten bedragen?

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:36

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:19

Antoinette schreef:
Erg leuk dier Anjore!

@ miisshOrse: Op de volgende website staat 1.000 euro excl. http://www.hbcstal.nl/pages/hengsten/Cantos.html

Dankje.
Hij is ook leuk. Hij is de 2e Cantos die ik gefokt heb. Op de afstammelingenkeuring waar ze het hier boven over hebben liep Va Bièn mee, ik zal eens kijken of ik daar ook een foto van kan plaatsen.

En dit jaar had ik een kleinzoon van Cantos ; Amador.
Casantos x Jintha (Ulft)
Afbeelding
plaatje hè...

P.S. Er is trouwens nog een zoon van Cantos goedgekeurd bij het NRPS namelijk Capitos.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:16

Ik dacht 1500 euro, op stal ligt het hengstenboekje,zalmorgen even kijken

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:34

kimberley12 schreef:
Afbeelding
Vacantos Cantos x Climax

Geinig, dat is mijn merrie met haar tweede Cantos veulen

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:01

Wij hebben ook een 2-jarige merrie van Cantos op stal staan. Ze komt uit een Indoctro stermerrie. Ze was als veulen 1a op de regiokeuring en provinciaal en 8e op de nationale keuring in Ermelo.
Een vriendelijke merrie, heel mooi koppie, mooi type (misschien nu nog iets compact)
We hebben haar een par keer laten vrij springen. Dit lijkt erg goed. goed kijken, afstand taxeren en mooi uitkiepen.
Momenteel is ze rond de 1.65 hoog.

rodalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:13

wauw wat een nakomelingen, hij geeft een hele mooi hals door zeg
je kunt hem ook gewoon op een merrie om de hals te verbeteren en verder te fokken voor springen of dressuur!! volgens mij staan de nakomelingen ook niet verkeerd tussen de witte hekjes

Capitos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 00:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Capitos

Is deze goed genoeg ??

Afbeelding

vader Cantos

Paintlinger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:07

wauw! ik was altijd al benieuwd naar Cantos nakomelingen! Ik heb met Cantos gewerkt bij Marc Houtzager! Het is echt een superbeest en de ook de enige hengst daar die niet stond te stuiteren

echt super!

Nonnetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 20:06

Anjore; Wat een plaatjes zijn dat zeg! Echt om te genieten!

Capitos; Pfff, Wat een beestje om te kwijlen zeg.. En wat springt hij ontzettend goed of niet? Wat is zijn volledige afstamming?

BlazingBoots; En wat vind je van zijn nakomelingen?;) Weet je ook hoe hij zich op stal gedroeg?:)

Bedankt allemaal;)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 00:37

Capitos is een Cantos x Royal Bravour. Daarachter zit geloof ik Livingstone, maar dat weet ik niet helemaal zeker De rest moet ik je verschuldigd blijven, ik heb de catalogus hier niet meer liggen.

Ik vond hem in januari op de keuring nog wat klein en beknopt(iig voor mijn merrie), hij lijkt nu aardig uitgegroeid. Het is nu echt een paard geworden ipv dat sprieterige ding op de keuring.
Er zit iig wel een gruwelijke goede galop in dat paard

De meeste nakomelingen van Cantos die ik ken zijn trouwens wat klein en beknopt. De enige uitzondering daarop die ik live gezien heb is Casantos. (al lijkt capitos nu ook veel meer ontwikkeld)