[TI] Moeilijke beslissing!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Trea

Moeilijke beslissing!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 09:26

Ja ik ben er ook weer een keer en dit keer met voor mij niet zo'n leuk nieuws, ik ben er hard over na aan het denken om mijn Niamh te verkopen. De reden hiervoor is dat ik om persoonlijke omstandigheden haar al bijna 1,5 maand nie gezien heb en nu de zorg voor haar aan andere over moet laten. Op de manege waar ze nu staat kan ik haar moeilijk op zoeken en een ander plekkie zoeken schiet ik op dit moment ook al nie veel mee op. Dus denk ik er over om voor haar een super goed nieuw thuis te zoeken bij iemand die het ras en ook zeker Niahm waardeerd, tis gewoon een super merrie met een super karakter die het niet verdiend om aan haar lot te worden over gelaten. (en dat idee heb ik nu dat ik da doe)

Dus lieve Tinkermensen vraag een rond, ik hoop dat jullie begrijpen dat Niamh wel in de hogere prijsklasse valt en ik er van overtuigd moet zijn dat ze heeeeeeeeeeel goed terecht komt. Als ik de definitieve dikke knoop heb door gehakt laat ik het jullie weten.

Ik weet nie of ik er hier een foto bij mag plaatsen van haar, dus da doe ik maar ff nie.

Trea

Re: Moeilijke beslissing!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 09:44

Ff voor de mensen die mijn meisie niet kennen.

Niamh is een driejarige vosbonte (driekleurige) merrie, ras type Grai. Had als 2 jarige een 1ste premie en was jeugdkampioen en reserve dag kampioen merrie in Houten. Dit jaar als 3 jarige weer een 1ste premie(met 153 punten) en reserve dagkampioen met een geweldig jury rapport. Ze heeft nu een stokmaat van 1.50 maar gezien haar leeftijd zullen daar nog wel een paar centimeters bij komen. Ze heeft een zeer aanhankelijk karakter, maar wel een pittige dame. Ze is beleerd voor de kar (alleen is daar de laatste maanden niet zoveel meer van gekomen) ze is braaf onder het zadel maar moet nog wel een hoop leren (gezien haar leeftijd).

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:15

Vervelend voor je !

Je kan een foto plaatsen zonder img en dan heb je een link en dat mag wel volgens mij ?

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 10:36

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:58

Gelukt ,mooie merrie hoor !

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:32

Zou een leuk paardje voor mijn moeder zijn helemaal haar type! Zelfs de gezichtsuitstraling lijkt op die van een paard waar mijn moeder op zou vallen. Helaas hebben we geen tijd en plaats voor nog een tinker (hoewel ik er helemaal niet zou mee inzitten om er nog eentje bij te hebben )

Succes met het vinden van een gechikt baasje!!!

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:08

Inderdaad een hele mooie merrie. Vond haar in Houten al prachtig. Zou haar heel graag willen kopen, ruimte zat, maar helaas geen geld. Moet eerst nog een paar jaarlinghengsten verkopen....
Succes!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:53

Wat vervelend dat je haar moet verkopen.
Ik hoop dat je een geschikt plekje voor haar vindt.
Heb hetzelfde probleem als Indezz momenteel.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:11

Trea, pas wel op dat dit topic geen verkooptopic wordt! Dus mensen, ga hier niet reageren als je meer wilt eten over de merrie qua vraagprijs, ervaringen of eventueel (andere) foto's. Dit topic houden we als medeleven met Trea!

Als je de knoop hebt doorgehakt, kan je altijd een advertentie op Eenmaal, Andermaal plaatsen. Uiteraard kan je hier dan ook een topic openen om aan ons mede te delen hoe het ermee staat...

Succes ermee!

Trea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 14:35

snowdon schreef:
Trea, pas wel op dat dit topic geen verkooptopic wordt! Dus mensen, ga hier niet reageren als je meer wilt eten over de merrie qua vraagprijs, ervaringen of eventueel (andere) foto's. Dit topic houden we als medeleven met Trea!

Als je de knoop hebt doorgehakt, kan je altijd een advertentie op Eenmaal, Andermaal plaatsen. Uiteraard kan je hier dan ook een topic openen om aan ons mede te delen hoe het ermee staat...

Succes ermee!

Neh het is niet mijn bedoeling om haar nu zo te verkopen. Dus voor vragen over haar kunnen jullie mij PB'en.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:53

Is het niet mogelijk om haar tijdelijk aan iemand uit te lenen? Of bijvoorbeeld iemand er een veulen uit te laten fokken?

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:35

pff een hele beslissing --> ik vind haar een geweldige uitstraling hebben en goede prestaties op de keuring

pff als ik toch een huisje met land had of een rijke vent

Het is trouwens een bruinbonte/driekleur een vos kan namelijk geen zwart hebben (in staart en/of manen)

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:44

irish_lady schreef:
Is het niet mogelijk om haar tijdelijk aan iemand uit te lenen? Of bijvoorbeeld iemand er een veulen uit te laten fokken?

Dit vind ik een heel goede gedachte!
'verleasen' ofzo zeg maar.
Sterkte met deze zeer moeilijke beslissing.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:49

Prachtige merrie!
Wat erg voor je zeg,maar wel heel eerlijk tegenover je paardje.
Sterkte, ze is echt schitterend

Trea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 18:12

Kiara schreef:
irish_lady schreef:

Dit vind ik een heel goede gedachte!
'verleasen' ofzo zeg maar.
Sterkte met deze zeer moeilijke beslissing.

Neh dat doe ik nu al eigenlijk een beetje, nu word ze ook door andere verzorgd maar ik heb daar geen goed gevoel bij (ze word wel heel goed verzorg hoor). Als een paard van mij is heb ik daar de verantwoording voor en die kan ik nu niet nemen omdat ik haar nu gewoon niet kan zien.

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:35

Hoi Trea wat vind ik dit erg voor je. Dat moet wel een hele harde beslissing geweest zijn. Je was zo fier in Houten ik zie jullie nog staan. Ik wens je heel veel sterkte en suc6 met de verkoop.
Groetjes

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:17

Hey trea!
ik vind het erg jammer dat je niamh gaat verkopen!
Het ging juist erg goed met haar.
Marty heeft vorige week 30cm met haar gesprongen en die ooortjes naar voren en geweldig!
ze loopt super aan de teugel en harstikke braaf met rijden!
terecht dat ze dus in de hogere prijsklasse valt want het is gewoon een super merrie!
als je haar weg doet zullen marty en ik haar ontzettend missen.
En enya zal haar natuurlijk ook ontzettend missen.
Succes met je beslissing, ik snap best dat je hier overna denkt want zoals het nu gaat is het ook niet leuk!

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:19

.. als ik het geld had trea, dan had ik haar gekocht.
maar dat zit er helaas niet in.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:26

Waarom verhuur je haar niet? Dan blijf je toch eigenaar??

Shirlemiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:23

Vreselijk!IK probeer me altijd in te leven in iemand die zijn paard wil verkopen.Maar ik zou het nooit kunnen en ik ben bang dat jij ook spijt gaat krijgen.Ik weet natuurlijk niet waarom je haar niet kunt zien op de stal waar ze nu staat,maar kun je haar dan echt niet ergens anders stallen?Nu lijkt alles misschien moeilijk,maar volgende maand kan je leventje er wel weer heel anders uitzien en dan heb je erge spijt dat ze weg is.Denk hel goed na of dit nu echt de juiste oplossing is,en zo ja,dan wens ik je heel veel sterkte met alles.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:48

Niamh te koop? (toch bij mij nog bekend als Wollie). Het was als veulen al een schatje en nu is het ook nog een super mooie merrie geworden! Jammer dat je weinig tijd voor haar hebt, en dat je niet vlakbij Vaassen/Apeldoorn woont, want anders had je haar tussen de andere tinkers kunnen zetten op de Asheuvel.

Ik wens je veel sterkte met deze moeilijke beslissing....

mossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:49

kan je niet bij jou in de buurt een stalling vinden

Sharmila

Re: Moeilijke beslissing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:09

Sjeetje wat erg, ik leef met je

Wat een mooie merrie zeg....ik had haar eigenlijk nog nooit gezien.
Zijn er echt geen andere opties dan verkopen??? Want als je dat eenmaal hebt gedaan kan je nooit meer terug en ben je haar ECHT kwijt. Dus denk er A.J.B. heel goed over na!

Sterkte voor de komende tijd!

loveNiamh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:39

hey trea
ik vind het echt erg voor je dat je niet meer echt kan komen naar de manege en niamh want ik had het zo leuk gevonden als je een keer zou zien hoe ze het doet en ik vind het echt erg als ze weg gaat maar misschien wel de beste beslissing voor jou ik zal haar in ieder geval erg missen want het is egt mijn knuffel als er iets is dan ga ik altijd naar haar toe en vertel ik mijn verhaal net of ze het berijpt het is echt een schatje!!! maar ik vind het echt super erg voor je want ik weet dat jij ook gek van dr bent groetjes marty

inge81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:06

Mss is een andere stalling inderdaad de oplossing. Maar in elk geval sterkte met je beslissing.