Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
listiglistje schreef:De moeder van mijn veulen is een Rossini x Zilverster.
Zij geeft idd het goede achterbeengebruik en de knieactie voor door aan haar nakomelingen. (3 nakomelingen in de pavocupfinale!)
Hier een foto van haar
listiglistje schreef:ja inderdaad Iquita, van de familie Smilda uit Roderwolde.
ken je haar?
Geweldig paard, als je uit die moeder een paard hebt, kun je je gelukkig prijzen
horselover23 schreef:Als je een tuigpaard en rijpaard wil kruisen, kan je het beste een tuigpaard hengst en een rijpaard merrie nemen, andersom zou teveel tuigbloed meegeven waardoor minder geschikt voor dressuurwerk onder het zadel. Dit advies heb ik een tijd geleden van Cees v.d Maat gekregen.
vinci schreef:Een paard die ik op dit moment berijd is ook een rijpaard X tuiger
het is een julio Mariner X Indiaan.
Doordat er tuigbloed in zit een iets te groot hoofd en dikkere benen. maar een voordeel is dat de achterhandgebruik super is en sierlijk kan bewegen..
Maar over het algemeen vind ik het wel moeilijke paarden om te rijden.. zeer snel opgefokt en dan maatr stampen op de plaats...
mijn voorkeur gaat gewoon uit naar een rijpaard X rijpaard..
Maar zoals RZDlover al zei, er kunnen mooie paarden uitkomen!
voor foto's check mn profiel bij Peppie!
listiglistje schreef:Hoe groot is hij trouwens? de mijne wordt waarschijnlijk erg groot (zeker 1.75 of groter).
Ik vind hem echt helemaal geweldig! Hij is rond de 1.68 geloof ik, niet verschrikkelijk groot, mooi maatje 
horselover23 schreef:Als je een tuigpaard en rijpaard wil kruisen, kan je het beste een tuigpaard hengst en een rijpaard merrie nemen, andersom zou teveel tuigbloed meegeven waardoor minder geschikt voor dressuurwerk onder het zadel. Dit advies heb ik een tijd geleden van Cees v.d Maat gekregen.