donkerbruine/zwarte nakomelingen royal dance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

makreeltje

donkerbruine/zwarte nakomelingen royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 09:07

Hallo allemaal! Ik heb een supermooie enter ruin(hij is pas gecastreerd) van Royal Dance. (moeder Hierarch). Nu zie ik wel vaker foto,s van nakomelingen an Royal dance maar dit zijn bijna altijd vossen. Graag zou ik eens wat foto,s van donkerbruine/ zwarte royal dance nakomelingen willen zien.Wie o wie kan me helpen? Mijn ruintje is donkerbruin, 's winters tegen het zwarte aan.
Verder zou ik jullie vragen hoe het karakter van jullie Royal dance nakomelingen is, ik ben er in ieder geval zeer tevreden over!

Ik moet nog even uitzoeken hoe ik een foto kan toevoegen, zit niet zo vaak achter de computer.

Mansolein

Re: donkerbruine/zwarte nakomelingen royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:17

ons hengstenveulen van royal dance is wel vos geboren maar hij word wel steeds donkerder. Zijn moeder is zwart, maar ik denk dat hij zelf bruin tot donker bruin word. Ik heb helaas geen recente foto's alleen van toe hij een paar dagen oud was ( en dus nog een vosje). Deze is te zien op mijn site onder paarden--> veulens ( www.mansolein.com)

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:22

Ik heb een zwarte afstammeling gehad helaas verdronken in de opfok. een Royal Dance X Ferro X Pericles. de moeder is nog van iemand op bokt. weet alleen even de boktnaam niet uit mijn hoofd. Ik zal een foto proberen te zoeken.

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:38

Ik heb een bruine royal dance, helemaal zonder aftekeningen!
Afbeelding

Is wel een oude foto, ze was toen net zo'n 2 maanden onder het zadel. Inmiddels is ze 5.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:01

[quote="Mansolein"]ons hengstenveulen van royal dance is wel vos geboren maar hij word wel steeds donkerder. Zijn moeder is zwart, maar ik denk dat hij zelf bruin tot donker bruin word. Ik heb helaas geen recente foto's alleen van toe hij een paar dagen oud was ( en dus nog een vosje). Deze is te zien op mijn site onder paarden--> veulens ( www.mansolein.com)[/quote]

Een vos wordt NOOIT een bruine.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:02

[quote="annegti"][quote="Mansolein"]ons hengstenveulen van royal dance is wel vos geboren maar hij word wel steeds donkerder. Zijn moeder is zwart, maar ik denk dat hij zelf bruin tot donker bruin word. Ik heb helaas geen recente foto's alleen van toe hij een paar dagen oud was ( en dus nog een vosje). Deze is te zien op mijn site onder paarden--> veulens ( www.mansolein.com)[/quote]

Een vos wordt NOOIT een bruine.[/quote]

hij is door de veearts hier opgeschreven als vos en dat staat dus ook op het papier van het kwpn, maar hij word toch echt steeds donkerder dus vos is hij zeker niet!

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:12

koffievos misschien?

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:14

xafir schreef:
koffievos misschien?

nee, daar is het toch echt wat te bruin voor...... ik zal wel even zoeken of ik toch echt niet ergens een foto heb.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:20

Hopen dat hij het doet. Het is misschien niet heel erg goed te zien want het licht was niet zo best, maarja het is iets.......

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=XZJO3RPO[/img]
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZNF7NUXJ[/img]

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:24

Mansolein je foto's doen het niet !.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:27

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:31

Jaaa, ze doen het.

Ik vind het toch nog steeds het echte Royal Dance kleurtje hoor (dat diepe rode). Maar misschien is ie nu donkerder...

Unique had tot 2 weken geleden net zo'n kleur, maarze is geschoren en nu is ze zeker 3 tinten lichter (we hebben ineens een heel ander paard) !

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 08:33

Ik vind het toch nog steeds het echte Royal Dance kleurtje hoor (dat diepe rode). Maar misschien is ie nu donkerder...

Unique had tot 2 weken geleden net zo'n kleur, maarze is geschoren en nu is ze zeker 3 tinten lichter (we hebben ineens een heel ander paard) ![/quote]

ja dat is het zeker, maar vos is het niet. Het word wat moeilijk te zien want hij komt flink in de vacht. Even de lente afwachten dus maar.

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 09:02

Merilyn schreef:
Ik heb een zwarte afstammeling gehad helaas verdronken in de opfok. een Royal Dance X Ferro X Pericles. de moeder is nog van iemand op bokt. weet alleen even de boktnaam niet uit mijn hoofd. Ik zal een foto proberen te zoeken.

Ik dacht Sponsje83...

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 10:18

Sjappie schreef:
Merilyn schreef:

Ik dacht Sponsje83...

Ja Sponsje 83 maar tis een Ferro x AMOR x Pericles xx. Grom hoe kan je die nou vergeten?

De volle zus van Ulaika, Vlicka was 5 de op prinsenstad! Heel erg goed paard! Dat is een gewone bruine.

Mer1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:46

hihi blonT erg he, maar het is adn ook al jaaaaaaaaaaaaaaren geleden

makreeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 11:24

Alvast bedankt voor de foto,s, leuk te zien dat er ook bruine nakomelingen zijn. Helaas lukt het me nog niet een foto te plaatse, zal even hulp inroepen, misschien lukt het later! Mijn royal dance is echt heel donker zonder aftekeningen. Nou ja, hij heeft zch kortgeleden bezeerd, zn voorhoofd is toen gehecht dus nou heeft hij witte haren op zn hoofd. Over het algemeen is hij erg lief maar wel wat klungelig, staat erg hoog op zn benen, struikelt hier dan ook vaak over. Wel een erg lief karakter.Zijn moeder was helemaal niet braaf en gewoon bruin, wel leuk dat er zo,n donker veulen uitkomt!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:25

Niet om moeilijk te doen maar iedereen die een bruin, donkerbruin of zwarte nakomelingen heeft van Royal Dance beseft toch dat DIE kleur van de merrie komt en niet van Royal Dance zelf !

Aangezien RD vos is kan hij alleen een vos kleur gene doorgeven ... de zwart en agouti genen moeten van de merrie komen om bruin, zwartbruin of zwart te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:37

Mansolein schreef:

ja dat is het zeker, maar vos is het niet. Het word wat moeilijk te zien want hij komt flink in de vacht. Even de lente afwachten dus maar.

Of hij bruin of vos is ligt niet aan de vachtkleur maar aan de kleur van de manen en staart, een bruine heeft zwarte manen en een zwarte staart.......

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:09

Ilindra schreef:
Mansolein schreef:

Of hij bruin of vos is ligt niet aan de vachtkleur maar aan de kleur van de manen en staart, een bruine heeft zwarte manen en een zwarte staart.......

Vachtkleur bij een vos is toch ook echt anders...

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:20

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 11:25

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 08:26

Ik denk een bruine ![/quote]

dat dacht ik nou ook!

Sjappie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:30

Dat wordt een bruintje, kan toch niet anders? Beentjes zijn al zwart. Maar kan ie niet zilverappelbruin zijn? Soms lijkt dat wel een beetje op een vos.

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:38

Sjappie schreef:
Dat wordt een bruintje, kan toch niet anders? Beentjes zijn al zwart. Maar kan ie niet zilverappelbruin zijn? Soms lijkt dat wel een beetje op een vos.

Dat dacht dus ook. Hij heeft namelijk wel een grijs multie kleur staartje en wat grijs op zijn benen. Dus het blijft een verassing denk ik.