[TI] Nakomelingen Thunder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IndianaJones

Nakomelingen Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 09:29

nou...na een paar topics te hebben gelezen over "nakomelingen van..." dacht ik...eigenlijk ben ik wel benieuwd naar nakomelingen van Thunder van dit jaar of jaren hiervoor. Waar ze zijn, bij wie, hoe ze nu zijn en er uit zien!

Van mijn Tinker Indy weet ik erg weinig, alleen dat hij toen hij 2,5 jaar was van Ierland naar Nederland gekomen is. Verder voor die tijd weet ik niets. Erg jammer natuurlijk, maar goed...ben niet de enige met een Tinker die dit heeft

Nu ik Shathuutje heb, vind ik het zo leuk dat ik z'n vader en moeder ken en weet dat hij een volle broer EN zus heeft.
En er zijn natuurlijk nog veel meer halfbroertjes en zusjes van hem hier in Nederland !

Op de nakomelingen pagina van de Irish Tinkerstables zie ik genoeg halfbroertjes en zusjes van hem staan (en dat zullen ze zeker niet allemaal zijn), dus was gewoon benieuwd...WAAR ZIJN ZE ALLEMAAL ???

Shathu staat er ook op (een echt scharminkeltje, hahaha) bij de nakomelingen van 2005, bovenste rij helemaal rechts !

Z'n volle broer Julius staat bij de nakomelingen van 2004, 1e rij helemaal links.

Dit is Shathu nu, een half jaar oud.

Afbeelding

Ben heel benieuwd of er hier meer zijn met nakomelingen van Thunder!

IndianaJones

Re: Nakomelingen Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 10:32

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 11:10

Ahhh, Thunder is mijn favoriete hengst.
Ik heb nog geen nakomeling van hem maar dat zit zeker in de planning
Ik wil mijn Jill over een paar jaar laten dekken door Thunder.
Afbeelding

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:58

ja ja wij hebben ook een thunderveulen nou ja ze is 1.1/2 jaar en we verwachten volgend jaar in juni weer een Thunderveulen.
Je heb ook echt een super mooi veulen die van ons die lijkt er erg veel op dat is ook echt een beauty waar we ook helemaal weg van zijn.
Wat grappig ik heb ook een tinkerhengstje van 2 jaar en die heet ook Indy en die heb ik gekregen een maand nadat ik zijn moeder had gekocht die ook uit Ierland vandaan komt en ook ik weet verder niets van zijn achtergrond .
de foto's van thunderkind die komen er nog aan sorry maar je krijgt ze echt. veel succes met je tinkkie's
annelies

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 13:01

he dat is leuk!! "Jouw" Indy heb ik gezien.
Ben heel benieuwd naar jullie jaarling-Thundertje!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 17:05

Ik vind Thunder ook echt een pracht van een hengst. En wat een prachtige nakomelingen ook zeg!
IJ; mag ik vragen hoe groot die knappe jongeman van jou is?

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:32

Nou Mazzel-meid...ik durf het bijna niet te zeggen (schaam schaam) maar ik weet het zelf ook niet. Vroeg het me zelf gisteravond af, zo van "hoe groot zou Shathuutje eigenlijk zijn op het moment?"...
Ga 'm eerdaags meten.
Z'n vader en moeder zijn allebei 1.52 mtr en volgens mij is Shathu ook niet echt een reus van een veulen hoor. Weet ook niet zo goed wat "groot" of "klein" is voor een Tinkerveulen van 7 maanden.
Zal hem eerdaags eens gaan meten !

Overigens...ik ben ook helemaal weg van Kaylen!!!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-05 19:43

overigens hebben wij op dit moment natuurlijk ook Collin.
Collin komt van onze vorige pensionstal. Heeft een erg leuke vosbonte moeder en ook zijn papsje is Thunder.
Wij hebben Collin van de pensionstal gekocht, omdat daar zoveel paarden staan en Collin niet echt de aandacht kreeg die hij als jong paardje ook verdient en hierdoor niet echt mensgericht was.
Hij is nu een tijdje bij ons en doordat wij 2x per dag sowieso bij de stal zijn om de paardjes te verzorgen en voeren, is het al een heel ander paardje geworden in een paar weken. Erg leuk om te zien hoe hij van een terughoudend en lichtelijk "angstig/schuw" nu zo'n lief en nieuwsgierig kereltje geworden is. Wat een beetje aandacht niet doet . Collin is nu een heel normale lieve enter en nu gaan we op zoek naar een nieuwe leuke baas voor Collin, dat verdient íe ook gewoon echt!

Dom dat ik hem er niet bij direct bij genoemd heb hierboven, hij is ook een Thunder kereltje immers! Nu 1 jaar en 4 maanden.

Dit is Collin ...

Afbeelding

We hebben dus 2 halfbroertjes nu bij elkaar ... Collin en Shathu, 1e kennismaking
http://www.mijnalbum.nl/Album=AQ4HAPWN

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 22:18

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:09

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 13:01

IndianaJones schreef:
he dat is leuk!! "Jouw" Indy heb ik gezien.
Ben heel benieuwd naar jullie jaarling-Thundertje!

hallo als je op nikki-fotografie kijkt bij rassen Tinker dan kom je ons thundertje tegen je hebt dan 3 tinkers die achter elkaar aan rennen de achterste is thundertje dan zie je ook nog 2 andere foto's van haar. de 3 tinkers achter elkaar die zijn van ons

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 13:03

grid schreef:
en op de ics site staan natuurlijk heel wat "thundertjes"al weet je dan verder niet waar ze staan en hoe t nu is enz enz enz

bij stamboek onder thunder en dan nakomelingen weet niet of ik t kan linken
http://www.irishcobsociety.net/cgi-bin/ ... ishcob.dbw

op deze site moet je kijken op nr 25 TORCA dan krijg je onze Tinca hier is ze alleen 6 maanden oud.

mancha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:23

[quote="Enya_Indy"]grid schreef:
en op de ics site staan natuurlijk heel wat "thundertjes"al weet je dan verder niet waar ze staan en hoe t nu is enz enz enz

Fok 27 is van mij, Ashlynn, daar was ze net 4 maanden.
Op mijn site staat een foto hoe ze nu is
www.members.lycos.nl/manchahoeve/

Enya_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:52

mancha schreef:
Enya_Indy schreef:
grid schreef:

Fok 27 is van mij, Ashlynn, daar was ze net 4 maanden.
Op mijn site staat een foto hoe ze nu is
www.members.lycos.nl/manchahoeve/

wat grappig dat jij ook een thunder veulen heb onze merrie's zullen elkaar wel hebben ontmoet toen in ees.
Jij verkoopt ook het tinkerbrok toch?groetjes annelies

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:56

Als ik die nakomelingen van Thunder zo eens bekijk kan ik niet anders doen dan kwijlen. Hij vererft prachtig, vooral zijn hoofd zo te zien. En geeft veel kleur door.

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 07:31

ja thunder is een topper daarom hebben we onze merrie dit jaar weer door thunder laten dekken en we zijn echt heel erg benieuwd wat voor mooi veulen ze dit keer krijgt of nog mooier maar dat kan haast niet . die van ons heeft ook echt een super karakter lekker eigenwijs maar echt een lieffie ze hinnikt ook heeel erg schattig dat herken je echt uit duizende.

mancha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:40

Hoi Annelies,
Ik denk niet dat onze merries elkaar getroffen hebben, want zij is er nog nooit geweest
Ik heb Ashlynn in Ees gekocht toen ze 4 maand was, ik was helemaal verliefd op haar mooie sprekende hoofdje.
Afbeelding
En daar komt bij dat ik helemaal idolaat van bruinbont/driekleur ben.

Inderdaad ik verkoop de Tinkerbrok.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 19:10

LEUK!!! al die halfbroertjes en -zusjes van Shathu!
Heb ook in de lijst gekeken van het ics en ALLE foto's gezien van de nakomelingen van Thunder. Leuk hoor...een groot aantal is inderdaad wel van een en hetzelfde type....zelfde uitstraling zeg maar. En ik vind ze over het algemeen erg mooi getekend. Papa Thunder doet erg z'n best!

mancha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:00

Veulens van Thunder zijn inderdaad erg typisch, de meesten lijken qua bouw en kleur veel op elkaar, maar hoe zit het nou eigenlijk met het karakter van deze veulens ? Misschien ook wel interessant om te vergelijken. Ik zal beginnen :
Ashlynn is aardig dominant, bij alles wil ze de eerste zijn. In het begin had ze ook last van voernijd, dit is gelukkig nu over. Ze is een eersteklas knuffelbeer, het belangrijkste is dat ze bij je kan zijn.
Al met al een koudbloed met een pittig karakter.
Ik ben benieuwd hoe jullie veulens zijn !

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 09:33

Shathu is nu 7 maanden en aan de ene kant een duveltje (het straalt z'n ogen uit) in de zin van "leuk ondeugend" en aan de andere kant een ontzettende knuffel die aandacht heerlijk vindt.
Hij is vreselijk gericht op eten, wordt nu wat beter, maar in het begin konden we hem met goed fatsoen geen bix voeren of hij liep ons zo van de voet. Verder vind ik hem vrij makkelijk in de omgang met hoefsmid enzo. Hij schikt zich er gauw in als iets moet.

T'is wel een duuveltje en het zal mij heeeel erg benieuwen hoe hij later "als 'ie een echte vent is" zal zijn!

Collin, de 1,5 jarige ruin die nu bij ons staat vind ik echt ontzettend lief paardje. Heel lieve zachte uitdrukking en zo is z'n karakter ook.

Enya_Indy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:39

het is zo grappig want ik zei altijd onze tinca lijkt op haar vader kwa uiterlijkmaar heeft het karakter van haar moeder maar als ik jullie zo hoor ...
tinca is echt een doerak met eten inderdaad haantje de voorste maar ik heb misschien het voordeel dat ze door haar moeder en ''tante'' op haar plaats word gezet. bij de hoefsmid is ze nu heel makelijk de eerste keer heeft ze de hoefsmid echt omver gegooid maaar nu is ze echt super braaf bij de dierenarts ook maar er zit een pit in mevrouw die kan lopen niet normaal mooi en hard en als ze door heeft dat iedereen naar haar kijkt dan gaat ze showen verder kan ik alles met haar doen ik heb haar ook geboren zien worden dat geeft toch een extra band wat je met je paardje hebt.verder ook echt een knuffel als je maar aandacht krijgt.ze is nu ruim ander half jaar en als groter dan haar moeder die is 1.46 dus ik heb genieuwd wat het word.veel succes allemaal met je Thunderveulen

Jackieboy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:20

wie heeft er een foto van thunder?

Wendy_Komen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 20:11

Jackieboy schreef:
wie heeft er een foto van thunder?

op de site van de Irish Tinker Stable staan natuurlijk foto`s www.irishtinkerstable.

Hier een link naar een topic met thunder voor een mooie woonwagen tijdens een optocht: viewtopic.php?f=10&t=158301&hilit=
1 foto daarvan:
Afbeelding

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:40

Jaja ik heb ook een halfbroertje van Shathu maja da weet je al. rolex staat nu in Limboland in Susteren, maar ik ben op zoek naar een andere plaats wat dichter bij Brunssum in de buurt

hier wat foto's van Rolex toen ie 6 maandjes oud was.

Afbeelding

Afbeelding

http://groups.msn.com/_Secure/0RgCFAp8VfwjXhUfIoJoaYXpfwgfwDAQQxqmP1LnI3Sr6mKuiwqPAyAXTAodm8HCcH67!LV4QGQAC**PuomQdiJQMTEBEsfAiNGUKb2uwznk/rolex10.jpg?dc=4675549923579208836

ik vind dat thunder echt mega geweldige nakomelingen geeft. Baxter vind ik nl ook een super mooie hengst

Groetjes Joella&Wilgje&Rolex
Laatst bijgewerkt door Siempie op 01-12-05 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto omgezet in een link ivm meedere foto's

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:39

Ik tem even om iig een van je foto's te veranderen in een link.

Volgens de geldende regels is het 'verboden' meer dan 2 foto's te plaatsen in een bericht.